Shopping till katterna!

Nu något som kanske inte var påtänkt som till katter men som funkade utmärkt för det jag tänkt :idea:
eva-solo-digital-koksvag-2.jpg

(och nej, den ska inte stå sådär som på bilden :p)
Det är en digital köksvåg. Jag har muttrat över en liten köksvåg som jag kan väga kattens mat på då mina föräldrar har ingen och jag har dessutom kattmaten i ett badrum. Den här blev alldeles lagom då den får plats på badkarskanten, bara att lägga den på toalettstolen när jag ska väga upp lite mat :up: Den visar 1g - 5kg (inte för att det där sista behövs när det gäller kattfoder!) och passar mig alldeles lagom :)

(Upptäckte till min glädje att bara matskålen i sig väger prick 100g, lätt att räkna på kattmaten :D)

Dock är den från eva solo och det känns som ett lite dyrt designerföretag, men det var ju 50% rea :angel:

Nu något som kanske inte var påtänkt som till katter men som funkade utmärkt för det jag tänkt :idea:
eva-solo-digital-koksvag-2.jpg

(och nej, den ska inte stå sådär som på bilden :p)
Det är en digital köksvåg. Jag har muttrat över en liten köksvåg som jag kan väga kattens mat på då mina föräldrar har ingen och jag har dessutom kattmaten i ett badrum. Den här blev alldeles lagom då den får plats på badkarskanten, bara att lägga den på toalettstolen när jag ska väga upp lite mat :up: Den visar 1g - 5kg (inte för att det där sista behövs när det gäller kattfoder!) och passar mig alldeles lagom :)

(Upptäckte till min glädje att bara matskålen i sig väger prick 100g, lätt att räkna på kattmaten :D)

Dock är den från eva solo och det känns som ett lite dyrt designerföretag, men det var ju 50% rea :angel:
Ser trevlig ut. Förr vägde jag även katterna med köksvågen. Bara att lägga ner dem i typ en chipsskål eller något. Min köksvåg kan ta 5 kg. Numera kör vi på bagagevåg till det istället. Bara nu när det blir kattungar som köksvågen kommer väl till pass igen :)

Ser trevlig ut. Förr vägde jag även katterna med köksvågen. Bara att lägga ner dem i typ en chipsskål eller något. Min köksvåg kan ta 5 kg. Numera kör vi på bagagevåg till det istället. Bara nu när det blir kattungar som köksvågen kommer väl till pass igen :)
Jag vågar nog inte heller chansa och väga Alice på köksvågen :angel::D

Jag kör Hööks digitala hövåg. ☺️

Jag vågar nog inte heller chansa och väga Alice på köksvågen :angel::D
Gjorde visst helt rätt :o Vägde henne idag och hon väger prick fem kilo :angel:

Hon får 40g torrfoder och en halv påse blötmat varje dag, bara det. Men ändå så .. hm.

Mamma sa att hon tyckte att hon blivit smalare, men jag misstänker att hon tycker lite synd om henne :cautious:

Och ja, jag kör på att banta katten istället för mig :angel:;)

Hon får 40g torrfoder och en halv påse blötmat varje dag, bara det. Men ändå så .. hm.

Mamma sa att hon tyckte att hon blivit smalare, men jag misstänker att hon tycker lite synd om henne :cautious:

Läste mera noggrant på matpåsen och där står det att de som väger 4,5 kg eller mer skulle få 65+ g torrfoder :eek: Känns som att de överdriver lite med hur mycket mat en katt ska få :crazy:
Antingen det eller så svälter jag min katt :angel:

Hur tjock är hon? Jag menar, 5 kilo för en ragdoll säger ju ingenting. Lumis mamma vägde 6,5 kg som fertil (dvs inte överviktig). Normalvikt för en hona brukar ligga på 3,5-5 kg.

Hur tjock är hon? Jag menar, 5 kilo för en ragdoll säger ju ingenting. Lumis mamma vägde 6,5 kg som fertil (dvs inte överviktig). Normalvikt för en hona brukar ligga på 3,5-5 kg.
Det är det som jag funderar över :crazy: Hon har ju all denna päls som lurar ens ögon. Samtidigt som jag tycker att det ibland väller lite när hon ligger på golvet och så har hon lite påsar på magen så säger ju min mamma att hon har blivit smalare. Revbenen känns iallafall inte så tydliga.

Får kanske ta fram duschslangen och se hur hon ser ut med all päls nedplattad :devil::D

Det är det som jag funderar över :crazy: Hon har ju all denna päls som lurar ens ögon. Samtidigt som jag tycker att det ibland väller lite när hon ligger på golvet och så har hon lite påsar på magen så säger ju min mamma att hon har blivit smalare. Revbenen känns iallafall inte så tydliga.

Får kanske ta fram duschslangen och se hur hon ser ut med all päls nedplattad :devil::D
Tigermagen ska en ragdoll ha. Har hört att det förr stod med i rasstandarden till och med :). Revbenen ska ju kännas, men inte supertydligt. De ska ju ha lite imellan.

Tigermagen ska en ragdoll ha. Har hört att det förr stod med i rasstandarden till och med :). Revbenen ska ju kännas, men inte supertydligt. De ska ju ha lite imellan.
Det namnet på påsarna har jag inte hört förut! Tigermage låter ju mycket bättre :D
Svårt att veta vad som är lagom tydligt :P klappade henne lite nu, och det trummar ju lite under fingrarna när man för huden fram och tillbaka över revbenen men inte så tydligt.

Men nåja, hon äter sin blötmat och det blir oftast några kulor torrfoder över varje dag så hon skulle kanske ändå inte äta mer torrfoder även om hon fick mer. Blötfodret hade hon dock kunnat få lite mera av om hon inte behöver banta egentligen.

Jag har shoppat lite (det första är väl EGENTLIGEN inte till katterna :D):

Lådan från Zooplus:

Givetvis dissade katterna den dyra blötmaten från Applaws, gratisgodiset man fick med vid köp av torrfodret samt godiset jag tog ut gratis från kundklubben :cautious: dvs katterna hos särbons släktingar kommer att bli glada :meh:

Köpt ny kissesand, och ny mat... en fet beställning på 2 000 kr som jag planerar att vi ska hålla oss på ett tag. Nu när jag ska boka utkörning så säger de två paket på vardera 31 kg... Mein Gott!!! Hur hände detta? Har jag fått dubbelt av allt? Ska bli väldigt spännande att se vad som dyker upp. 40 kg sand och 23 kg mat :nailbiting: - ganska exakt det dubbla emot själva beställningen. :cautious:

Det beror på vad man anser vara dyrt när det kommer till klösträd. :p Jämför man med någorlunda motsvarande Katten no.1 så är det billigt. Jämför man med klösträd från tyska eBay så är det dyrt! Å andra sidan är pelarna 15 cm i diameter, "hängmattorna" 42 cm i diameter och den vanliga sovplatsen är 50 cm i diameter, så jag tycker nog att priset är rimligt bara för det. Det känns som ett väldigt stadigt träd som nog inte kommer gå sönder i första taget. Dessutom älskar katten det, och hon kommer inte växa ur det storleksmässigt i alla fall! :D

Det kostar 2.299 kronor på Arken Zoo, men finns bara i vissa av deras butiker och inte på nätet. Little & Bigger heter märket, modell Giant. Om någon skulle vara intresserad av ett liknande, vill säga. ;)

Nu kommer jag att hänga på katt en hel del då jag får hem en omplacering som blir 2 i år! :love:

Har beställt ett litet klösträd/klöstunna från SC med liggplats ovanpå och utskuret som ett kattansikte i grått :love:

Blir en foodbar i blankvitt och samma fast "singel" som vattenskål :p

Nu är det bara kattlåda kvar, skall stå i hallen är tanken och vill ha en hel där minsta möjliga sandmängd kan följa med ut, vilken är bäst? Tittat på "Modcat" i vitt (betalar gärna för snygg design :o;)) men är dom bra? Vill ha den bästa! :up:

Nu kommer jag att hänga på katt en hel del då jag får hem en omplacering som blir 2 i år! :love:

Har beställt ett litet klösträd/klöstunna från SC med liggplats ovanpå och utskuret som ett kattansikte i grått :love:

Blir en foodbar i blankvitt och samma fast "singel" som vattenskål :p

Nu är det bara kattlåda kvar, skall stå i hallen är tanken och vill ha en hel där minsta möjliga sandmängd kan följa med ut, vilken är bäst? Tittat på "Modcat" i vitt (betalar gärna för snygg design :o;)) men är dom bra? Vill ha den bästa! :up:
Vi har en modkat, den är GRYM. Vill inte ha ngt annat. Typ ingen sand utanför alls.

Vi har en modkat, den är GRYM. Vill inte ha ngt annat. Typ ingen sand utanför alls.

Misstänkte detta! Men hur stor är den? Mina föräldras jätte väger ju typ 7-9kg nånting men han går ju bara ute i stort sett så dom har bara en vanlig billig "öppen" i fall att så att säga, enda jag har att jämföra med :)
Min kommer ju att vara innekatt i koppel ute (vill ej gå ut mer än så om ens det) och blir 2 i år, kanske 3kg nånting?! Så jag har ju helt klart mer krav på min låda för kattens skull! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 707
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama