Shopping till katterna!

Så jättenöjd med enorma maine-coon-kisselådan! Lite omskakad när den anlände då den tog så stor plats - men Fröknarna hälsar att en riktig Britt behöver generöst med utrymme för att gräva och answer the call of nature i godan ro. Inget mer halvdant kisseri med ändan tillhälften utanför här inte!

Idag vart det en ny matta för den gamla har börjat gå sönder lite. Så då har jag en ny hemma när den gamla blir för sliten.
En ny kangoroo för den gamla börjar se "lite" sliten ut och 2 st av favoritbollen.

Tänkte eg beställa klöstunna från zooplus men efterson postnord är så roliga (öppet 5 tim totalt/v för utlämning) så drog jag med gubben till djurmagazinet och köpte en lite tråkigare tunna (inga tvättbara dynor tex)....

11703502_10153326447380266_2472748782637498130_o.jpg

Tanten flyttade in direkt längst ner (alltså min katt inte bukeanvändaren :laugh:) och kattungen har haft tunnan som mordobjekt.... Hon kommer som ett jehu, hoppar på och hugger "kill kill kill". :rofl:

Jag tänker redan på vad nästa klösmöbel kan tänkas bli, det går väl inte att ha för många? (Har två stora, tunnan och ett mini) :D

Och på fredag får vi hämta kisse nummer tre :love:

Tänkte eg beställa klöstunna från zooplus men efterson postnord är så roliga (öppet 5 tim totalt/v för utlämning) så drog jag med gubben till djurmagazinet och köpte en lite tråkigare tunna (inga tvättbara dynor tex)....

11703502_10153326447380266_2472748782637498130_o.jpg

Tanten flyttade in direkt längst ner (alltså min katt inte bukeanvändaren :laugh:) och kattungen har haft tunnan som mordobjekt.... Hon kommer som ett jehu, hoppar på och hugger "kill kill kill". :rofl:

Jag tänker redan på vad nästa klösmöbel kan tänkas bli, det går väl inte att ha för många? (Har två stora, tunnan och ett mini) :D

Och på fredag får vi hämta kisse nummer tre :love:

Hm tack vare dig så blir nog nästa klösträd en tunna för mig :p

Nikita hjälper till att inspektera nya paketen från zooplus. En liten katt = beställning två gånger om året med hemkörning och uppbärande av paket till min dörr. Har ingen hiss så ja, skönt med stark posman som släpade upp tre lådor som vägde, 30, 10, 25 kilo ;) Stackarn var not inte så glad.

20150630_130809_zpssd8oai6e.jpg

Nikita hjälper till att inspektera nya paketen från zooplus. En liten katt = beställning två gånger om året med hemkörning och uppbärande av paket till min dörr. Har ingen hiss så ja, skönt med stark posman som släpade upp tre lådor som vägde, 30, 10, 25 kilo ;) Stackarn var not inte så glad.

20150630_130809_zpssd8oai6e.jpg

Meeeeen hur fick du dom att gå med på hemkörning på så tunga paket? Max 20 kg står det då jag ska beställa :rage: (tjorvställe!)

@Mammadutt Det hänger ju på vad du väljer för leveransalternativ också. Du hade kunnat få tunnan levererad (beroende på vikt) av Schenker genom att välja GLS istället för Posten ;)
Överlag brukar GLS/Schenker ha utkörning för paket över 20 kg och så får man hämta ut det som väger under, men vet inte hur noga de är med den gränsen. Posten kör tvärtom har jag för mig och här skiter de i att köra ut helt.

@Mammadutt Det hänger ju på vad du väljer för leveransalternativ också. Du hade kunnat få tunnan levererad (beroende på vikt) av Schenker genom att välja GLS istället för Posten ;)
Överlag brukar GLS/Schenker ha utkörning för paket över 20 kg och så får man hämta ut det som väger under, men vet inte hur noga de är med den gränsen. Posten kör tvärtom har jag för mig och här skiter de i att köra ut helt.

Ohhh då ska jag testa beställa lite.... Eh klätterträd.... Bara för att :angel:

Ohhh då ska jag testa beställa lite.... Eh klätterträd.... Bara för att :angel:
Gör så! Jag väljer alltid GLS själv så kommer grejerna till dörren, skitnice iom att jag beställer stora säckar kattsand därifrån. Enda undantaget har varit en kattlåda som fick hämtas ut, den vägde tydligen inte 20 kg :p

Egil som vägdes till 7,3kg (!!!) hos veterinären i fredags och som dessutom inte är jätteförtjust att bli buren (han är tung), har fått en Original Sherpa Deluxe väska som vi tänker ha att flytta honom i på utställningar. Kan ju bli en del väntan (framförallt på 'bära-själv' tillfällen) och då blir det mer ergonomiskt för oss och tryggt för honom.

204629001_1.jpg

Och sen har vi även beställt två olika sorters kyldynor att ha nu och i framtida värmeböljor. En mindre som är självaktiverande, således lättare att ta med på resa. Samt en större som kyls ner med kallt vatten och som ska hålla kyla i upp till 5 dagar, för hemmabruk.

Köpte en vagn för några veckor sen, eller min mamma köpte. Idag fick jag hem den och är supernöjd! Den ska underlätta att få med sig allt som 2-3 katter behöver ha med till utställningar tänkte jag :) Den blir så pass liten ihopfälld att jag tror jag kan ha den under burarna. Alt stående bredvid.

11059530_10153051702306158_1837430956453947615_n_zps29dtosq8.jpg

20009_10153051702351158_3368389690049547970_n_zpsmk70v4ps.jpg

Det har visst blivit en hel del shopping till fröken Luna de senaste månaderna, bl.a. en massa pälsvårdsprodukter från Summerwind men här i veckan kom även detta hem :)

cH7D3NA.jpg

Har beställt lite saker idag!

- porta 21 sensible kattmat, har alltid haft applaws men tänkte ge detta en chans
- öko plus sand
- urine off spray
- feliway adapter + 48ml flaska

Över 1000 spänn för lite kattsaker :eek:

Leveransen är här!

Någon som haft/har porta 21 sensible till sina katter? Jämförelse mot applaws? Jag tycker innehållsförteckningen verkar enkel och ren, lätt att förstå sig på. Kommentarer om den?

Leveransen är här!

Någon som haft/har porta 21 sensible till sina katter? Jämförelse mot applaws? Jag tycker innehållsförteckningen verkar enkel och ren, lätt att förstå sig på. Kommentarer om den?
Jag gav porta 21 en period, tills Boll fick för sig att den var oätlig (hon brukar göra så med dom spannmålsfria). Innan dess och till den andra katten funkade det däremot bra! Vet flera som använder samma sedan länge och är nöjda :)

Köpte mer applaws i alla fall nu... hade tänkt att variera med något annat märke, men har en massa torrfoder kvar, och behövde bara fylla på konserverna. Applaws vräker de i sig.

Så himla tröttsamt att köpa storpack och så äts det inte, eller bara under tjurig protest. Köpte några "lösa" sorter och i alla fall, att variera med. Det är bekvämt om missarna kan tänka sig att äta lite annat ibland. Typ maten hinner ta slut innan den nya transporten kommer.

Såg nya fina klösträd också och har gått ett varv här och funderat på om det inte skulle få plats ett stort fint i ena vardagsrumshörnet...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur