Shopping till katterna!

För egen del har jag inte ens bil. Liiiite störigt när man då beställt råttbur som måste hämtas ut på Posten. Än mer störigt när man inte får hämta ut på närmsta post heller utan vi som bor i mitt område måste ta oss till ett ställe längre bort. Skitpost :meh: Måste jag få något skickat med posten så försöker jag så ofta som möjligt få det skickat hem till mamma istället, vi bor på samma gata men hon har brevlåda och jag inkast, det händer att grejer får hämtas ut ändå men oddsen att slippa det blir iaf lite bättre. Annars är Schenker solklart bästa valet här, promenadavstånd till utlämningen så om nånting ska hämtas ut går det på 2 minuter.

Bävar inför att behöva beställa växter till mitt akvarium om ett par veckor. Schenker har för lång leveranstid så det får ju bli med Posten, men med deras normala strul och det strul som pågår nu så... Yeah, det blir inte roligt :down: Hoppas hoppas HOPPAS att de flesta iaf kommer fram välbehållna.

Kommer undvika postnord i fortsättningen, hamnar det på terminalen har man 5 timmar totalt per vecka på sig att hämta ut paketet. Vardagar 8-9. Blir stressad bara av att tänka på det. :p

Funkar det bra att beställa från zooplus? Har sett en klöstunna där som jag är riktigt sugen på men blev lite osäker när jag såg att de fanns i tyskland..

:)

Funkar det bra att beställa från zooplus? Har sett en klöstunna där som jag är riktigt sugen på men blev lite osäker när jag såg att de fanns i tyskland..

Väljer man rätt fraktalternativ så har då jag aldrig haft några problem iaf, billigt, snabbt och smidigt! :)

De gånger jag beställt därifrån har det gått både bra och fort :)

Första gången hade transportburen gått sönder i frakten men då fick jag både behålla den plus pengarna tillbaka då den utgått ur sortimentet.

Jag har beställt massor från Zooplus och varit med om det mesta, manglade paket är väl det vanligaste men aldrig något som varit trasigt eller saknats.
Jag har en klöstunna som jag beställt därifrån. :)

Fick hem 18kg Öko Plus i veckan

Men... Min nuvarande "vanliga" spade är svår att mocka med... Vad ska man ha till ovanstående kattströ??

Fick hem 18kg Öko Plus i veckan

Men... Min nuvarande "vanliga" spade är svår att mocka med... Vad ska man ha till ovanstående kattströ??
7772733-origpic-b24b1a.jpg

En sån här har jag :)

Paket ett har kommit! Yey!

Nu väntar vi bara på att handläggaren ska börja utreda vart paket två har tagit vägen... borttappat och oscannat sedan 28 april...

Jag har som många andra här inne övergått till öko plus-kattsanden. Tycker den funkar fint. Men är van sen tidigare att beställa från hemfoder där allt funkat bra tycker jag, med leverans till dörren utan att jag behöver vara hemma. Nu senast beställde jag från zoolplus, men då var kag tvungen att hämta ut paketet på posten då det var för tungt :( Vartifrån skall jag beställa för att få leverans till dörren, utan mottagning, oavsett vikt?

Jag har som många andra här inne övergått till öko plus-kattsanden. Tycker den funkar fint. Men är van sen tidigare att beställa från hemfoder där allt funkat bra tycker jag, med leverans till dörren utan att jag behöver vara hemma. Nu senast beställde jag från zoolplus, men då var kag tvungen att hämta ut paketet på posten då det var för tungt :( Vartifrån skall jag beställa för att få leverans till dörren, utan mottagning, oavsett vikt?
Animail.com har leverans till dörren, tror att det är oberoende av vikt, funkar fint här iaf när man väljer kvittensfritt :)

Animail.com har leverans till dörren, tror att det är oberoende av vikt, funkar fint här iaf när man väljer kvittensfritt :)

Funkar fint här med och upp till 20 kg har inte varit några problem.

En fråga - har någon handlat från VidaXL? De har sjukt billiga klösträd - men har googlat både bu och bä om dem?

Har nog beställt upp till 60-70 kg sand åt gången både från Animail och Hemfoder utan problem vid kvittensfritt :)

Funkar fint här med och upp till 20 kg har inte varit några problem.

En fråga - har någon handlat från VidaXL? De har sjukt billiga klösträd - men har googlat både bu och bä om dem?

Vi har ett därifrån :) Helt ok för det låga priset! Det ska egentligen sitta ett litet hus under den högra hängmattan men det gick vetkligen inte att passa in där!! Sjukt skumt. Trädet fick jag ihop utan huset :D

Animail då alltså! Tack för alla svar :)

(hemfoder hade jag somsagt innan och var jättenöjd, men då fanns inte öko-ströet..)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV