Shopping till katterna!

Du får allt ge dig ut på lite utställningar igen så du börjar bada dina katter ;)

Ha! Honan är halvt nakenkatt sen hormonproblemen så det tar nog minst ett halvår innan hon ser någorlunda vettig ut. ;)
Den största skulle domarna rata direkt för att han saknar tofsar och krämisen klarar nog inte av utställning öht, alldeles för orolig liten själ han!

Köpte den här borsten idag:
SetSize380300-24151.jpg

Än så länge bådar det gott då Alice började faktiskt spinna när jag borstade henne med ena sidan! :up:

Och till alla med samma kattsand som jag (ökoplus) jag hittade en kattspade som passar till kornen i den sanden:
4049_5.jpg

Grov, inte fin! Bara 25 kr på djurmagazinet :up:

Kattungen kommer ju till oss på torsdag - jag läääängtar och har handlat tre olika korgar åt honom. En elementsäng, en igloo och en korg. Hoppas att han gillar dom. Sen köptes lite leksaker också.
Jag har beställt en klösmöbel från Zooplus - väldigt lik den här ovan.

Så nu fattas bara lillkissen

@Sorbe mfl som har köpt Puppia selar.
Har MCO och en hane på 5 månader på 3kg o en hane på 2 år 7kg. Går det att ställa in mkt? Eller bör man köpa en i "varje" storlek o sen uppdatera till minstingen sen?

@Sorbe mfl som har köpt Puppia selar.
Har MCO och en hane på 5 månader på 3kg o en hane på 2 år 7kg. Går det att ställa in mkt? Eller bör man köpa en i "varje" storlek o sen uppdatera till minstingen sen?
Jag har en Ritefit i M som passar till min 6 kg och min 9 kg hanar. Honan har två i S, hon ligger på 4 kg och de har passat sen hon var två kg.
Använder ingen till honan för hon förstår verkligen inte hur man går i koppel (de andra två har lärt sig det jättebra så de går som om de var hundar :D ). Pm:a om du vill köpa den ena så slipper du betala fullpris. ;)

@Sorbe PMat ;)

Fick hem mitt första paket från ZooPlus igår! Tog en vecka från beställning på kvällen till Avin damp ner (bor i lgh o jobbar kontorstider så är ju lite halv körd på den fronten med hemleverans :( )
Köpte bara ÖkoPlus för att testa och sen nät till balkongen. Grabbarna tyckte det var kul iaf!
Blev själv förvånad över hur stor förpackningen till ÖkoPlus var, räcker en sån lika länge som en EC eller som flera EC?
Fick en gratis förpackning med godis oxå, torkad färskkyckling i hjärtform som katterna ÄLSKADE :love: gratis är gott ;)
11027460_10152984351426461_6267874041158515961_n.jpg

10923828_10152984351391461_1812828527791122991_n.jpg

11143537_10152984351346461_2106321180958361736_n.jpg

Sambon som inte är lika förtjust i katterna och sover mkt ytligare än vad jag gör muttrade en del i morse om att han skulle döda dem :eek: då de lekt hela natten med kartongen o dess snören/tejp som stog utanför sovrummet :love:
Får väl kasta den ikväll misstänker jag eller bära in den i vardagsrummet så de kan leka ett par dar innan de lessnar :grin:

@busigdemon Haha, ett par dagar säger du? Jotack, det trodde jag med...
De där plastbanden var nog det absolut bästa på hela beställningen om man frågar katterna. Och då hade jag ändå nästan bara köpt godis!
Det är väl en vecka sen paketet kom (eller är det mer?) och i natt vaknade jag, än en gång, av en liten katt som ska in under täcket med ett långt grönt plastband i munnen..

De där plastbanden var nog det absolut bästa på hela beställningen om man frågar katterna. Och då hade jag ändå nästan bara köpt godis!
Det är väl en vecka sen paketet kom (eller är det mer?) och i natt vaknade jag, än en gång, av en liten katt som ska in under täcket med ett långt grönt plastband i munnen..

Hahaha :love::D Får nog spara banden o plocka fram dem då o då som leksak ;) Men jättelådan får nog flyga ut tidigare än så

Liten varning om plastband och snören - de är väldigt kul ända tills de hamnar i magen på kissen :(
Min kusin som är veterinär får in en hel del katter och hundar med just snören i magen, det är väldigt besvärligt

Vi vaknade med en tepåse i sängen i morse. :D
Honan hade visst hittar den intill en kopp som stod kvar på vardagsrumsbordet. ;)

Liten varning om plastband och snören - de är väldigt kul ända tills de hamnar i magen på kissen :(
Min kusin som är veterinär får in en hel del katter och hundar med just snören i magen, det är väldigt besvärligt

De här banden är så pass stora och breda att den risken är rätt liten. Men man ska aldrig säga aldrig och givetvis hålla uppsikt.

@Sorbe Haha, frukost på sängen ju! Bara varmvatten och en kopp som saknas :D

Ska testa ny sand, vi får se vad katterna tycker om den! Nästa gång beställer jag på nätet iallafall, betydligt billigare.. Och dessa mössen! Ett konstant inköp, alla bara försvinner!

Köpte den sanden oxå! samt en ny låda. Men de har bara gått igenom den ännu sådär 4 dar senare...
Aldrig varit problem att byta sand förrut...
Sen trodde jag den där stooora lådan skulle vara STOR så jag skulle kunna ha bara en låda... men se här så liten den ser ut
10455997_10152990791001461_6956679460165914559_n.jpg

Tror på sanden bara kissarna kommer igång... ska byta sand i lådorna så denna sanden finns i den gamla lådan i vice versa. Vågar inte bara helt pront ta bort deras vanliga sand innan jag vet de accepterar den - har en sproilans ny soffa hemma som jag inte vill risker att få protestkiss i utav fertil hane

Köpte den sanden oxå! samt en ny låda. Men de har bara gått igenom den ännu sådär 4 dar senare...
Aldrig varit problem att byta sand förrut...
Sen trodde jag den där stooora lådan skulle vara STOR så jag skulle kunna ha bara en låda... men se här så liten den ser ut
10455997_10152990791001461_6956679460165914559_n.jpg

Tror på sanden bara kissarna kommer igång... ska byta sand i lådorna så denna sanden finns i den gamla lådan i vice versa. Vågar inte bara helt pront ta bort deras vanliga sand innan jag vet de accepterar den - har en sproilans ny soffa hemma som jag inte vill risker att få protestkiss i utav fertil hane

Samma som jag har va? :)

Prova att blanda sanden 50/50, så har jag gjort, just för att dom ska "vänja" sig :D
Vi har två lådor men dom går nästan bara på den här stora, älskar den!

@Emuliiaa Ser ut att vara samma. Men den är inte större än den vi ade hemma med hus... hade hoppats på större.
Tror inte EC o Öko går att blanda 50/50 o samtidigt kunna göra rent utav att behöva kasta allt. Men nu i morse var det nån som kissat i nya lådan med Öko :banana:
De tycker väl det blir lite för mkt skit/kiss i den andra när de bara har en att gå på nu när Ökon tagit upp den förra bra lådans plats :p (gör bara rent 1gång/dag)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 112
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter