Shopping till katterna!

... När anses en kattbur vara för liten för en katt? :o :angel:
Och hur vet man om en bur är större än den man har, mäter man bottenplattan?
Kattbur eller väska? Även om det är hård botten i väskan blir den inte trång när man bär den pga tyget sträcks, måste inte katten lägga sig platt då?
Så många frågor :arghh:
Förra sommaren klagade hon när vi åkte bil nämligen, inte förrän hon låg i buren med öppen dörr och något skymmande över ljusspringorna på sidorna så var det åtminstone ok. Tänker att den kanske var trång på längden då hon ville ha tassarna utanför dörröppningen. Och nu är hon nog större än vad hon var då. Blir de förresten ens längre när man köper en storlek större? För nu när jag tänker på det så står de ofta på samma hyllor i affärerna och verkar då exakt lika långa..? O_o

Edit: Snart köper jag en mindre hundbur istället :meh:

Jag har köpt en IKEA HOL och gjort om den till ett litet hus till kattlådan.
IMAG0073_zpsenyakox3.jpg

IMAG0072_zpsxkpdlx70.jpg

... När anses en kattbur vara för liten för en katt? :o :angel:
Och hur vet man om en bur är större än den man har, mäter man bottenplattan?
Kattbur eller väska? Även om det är hård botten i väskan blir den inte trång när man bär den pga tyget sträcks, måste inte katten lägga sig platt då?
Så många frågor :arghh:
Förra sommaren klagade hon när vi åkte bil nämligen, inte förrän hon låg i buren med öppen dörr och något skymmande över ljusspringorna på sidorna så var det åtminstone ok. Tänker att den kanske var trång på längden då hon ville ha tassarna utanför dörröppningen. Och nu är hon nog större än vad hon var då. Blir de förresten ens längre när man köper en storlek större? För nu när jag tänker på det så står de ofta på samma hyllor i affärerna och verkar då exakt lika långa..? O_o

Edit: Snart köper jag en mindre hundbur istället :meh:

Jag har tittat på lite olika varianter. Fick med en bäbisbur av första uppfödaren - men den är väldigt liten nu, även för en tonårskisse. Fröknarna har den som sovhus, och det går ju utmärkt med dörren öppen.

Efter mången fundering så valde jag en två tygburar som går att vika/fälla ihop.

Min katter åker ju bur kanske två-tre gånger om året - tänker inte köpa något specialslott till dem. Med de ska kunna ligga bekvämt, och buren ska vara lättburen, lättstädad, och lätt undanskuffat i ett överskåp.

Det är skillnad om man ställer ut dem var och varannan helg och transporterar runt dem mycket. Då får man skaffa något mer bastant.

Mycket nöjd med tipset från någon här om Rusta, köpet slutade på bara 98 kr :banana: TACK!
collage-2015-03-06-20-01-18.png

Nu väntar jag bara på nästa paket som ska komma med posten..! :bump:

Gizmo hade en sånhär fast "kitten"-varianten när han var liten och älskade den men minns inte var den är, så idag fick dom en ny :) Hoppas dom gillar denna med!

Mina har en vit/svart prickig tunnel med tassmärken på. Jag tar bort den några dagar ibland och gömmer den - sedan när den kommer fram är det som om det var helt nyinköpt...sådan upphetsad glädje! Tur att man kan lura dem ibland och få ut maximalt med bus av leksakerna. ;)
Hm, dags att gömma våran nu då. Dock så var den lite knepig att få ihop igen, fnissade och skrämde katten mest :o:p Får fråga om hjälp! :D

Kändes nästan som julafton idag :D
img-20150310-094656.jpg

Och ja, allt det där var till katten :o Men den innehöll faktiskt bara tre saker, varav två är kattsand och kattmat, så det var faktiskt bara en ny sak! ... Egentligen, typ :o:angel:
img-20150310-100919.jpg

Buren var mera ovalformad än jag tänkt så jag kruxar lite på hur man ska kunna få katten in dit när det är dags :cautious: Men är nöjd över storleken, även om den blev lite stor :angel::D

Pappa hälsar att jag inte får köpa mera då det inte får plats :angel: Bara prat, rent nonsens - hela lägenheten är inte fylld ännu! :devil::D

Jag har shoppat en ny inredning till utställningsburarna + en matchande kattbädd :love:

IMG_0804.JPG
Snyggt!

Jag sydde mig ju ett nytt burskynke innan förra utställningen. Mitt andra, men det första jag sytt själv. Blev riktigt fint, trots att jag inte suttit vid symaskin på typ 10 år. Men det är ju inte direkt lika välsytt som det du köpt <3

@cili och @Marty : Hade gärna gett mig i kast med att sy själv (och kommer förmodligen göra allvar av planen i framtiden) men för tillfället äger jag ingen symaskin och när det ändå fanns så fina att köpa så passade jag på. Så jag avundas er som faktiskt har möjlighet att sy, även om det kanske inte blir topp-kvalitét i början så är det ju övning och tålamod som gäller. Tror säkert att era burgardiner är jättefina :) Själv vet jag bara att satintyger är svåra att sy i för att de kan skrynkla och typ krossad plysch är elastiskt :angel:

@cili och @Marty : Hade gärna gett mig i kast med att sy själv (och kommer förmodligen göra allvar av planen i framtiden) men för tillfället äger jag ingen symaskin och när det ändå fanns så fina att köpa så passade jag på. Så jag avundas er som faktiskt har möjlighet att sy, även om det kanske inte blir topp-kvalitét i början så är det ju övning och tålamod som gäller. Tror säkert att era burgardiner är jättefina :) Själv vet jag bara att satintyger är svåra att sy i för att de kan skrynkla och typ krossad plysch är elastiskt :angel:
Mitt problem är att min symaskin bara fungerar när den själv vill, så jag lär vackert få sy ihop det där för hand. Fy farao. Tur att jag inte ska ordna något avancerat, bara göra en tunnel att trä gardinspiralen igenom. Och försöka få till ett slags provisoriskt överdrag till sovpuffen (blir inte så snyggt med en creme/marin-puff till vita väggar ;) och jag orkar nog inte sy en hel sådan för hand). Vet dock inte vad jag ska ha för botten.

@cili : ... ändrade mig :o

edit: Du får lägga upp en bild när du är klar! Angående botten är det tygval, färg eller design du inte kan bestämma dig för?

@cili : ... ändrade mig :o

edit: Du får lägga upp en bild när du är klar! Angående botten är det tygval, färg eller design du inte kan bestämma dig för?
Vet inte om jag ska välja en praktisk eller en opraktisk botten ;) Jag kan ju välja samma vita tyg där, men det blir så supervitt och dessutom inte speciellt smutsvänligt.
Känner inte att burdesignen är speciellt viktig i mina ögon. Min vän kommer bli galen på mig ;)
Så länge han har väggar, golv, något att sova i, en låda och tillgång till mat och vatten så är jag nöjd :p

@Loviiisa
Wow så snyggt! Den där färgen hade min donna passat bra ihop med tror jag ^^ Usch blev sugen på att shoppa burklädsel nu trots att jag redan har 2 stycken olika :angel:

Det blir ju till katten så även om det inte är en ren kattsak så borde det ändå klassas som shopping till katt ^^ Idag så beställdes det lite nytt tyg till ett nytt burskynke :angel: Vårigt och fräscht i ljusa gröna färger blir det, detta blir det tredje burskynket som jag kommer sy själv och förhoppningsvis kommer det gå lika bra som med de andra två :)

Så till tyget då:
http://media.ellosgroup.com/jotex/images/products/normal_2/85-21/85-2117.jpg
samt http://media.ellosgroup.com/jotex/images/products/normal_2/10-03/10-0376.jpg

Hela 240:- (cirka) gick det på för totalt 8 meter tyg sen måste jag förmodligen införskaffa lite mer vadd då det jag har hemma förmodligen inte kommer räcka till allt. Helt överkomligt pris för ett burskynke :D

Ett matskålsunderlägg och två möss fick följa med hem från djuraffären idag, jättetråkigt sortiment till katter hade dom :( Mössen går åt som smör här hemma, antingen äter hunden upp dom eller så dränker gizmo dom i duschbrunnen :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur