Shopping till katterna!

Inte för att göra dig besviken men den vanligaste kampanjen Orijen brukar ha är tre påsar för 49 kr. ;)

Jaja, döda mig bara ;) :D fortfarande bättre än ordinarie kg-pris :wtf: Har funderat länge på att vänja av kattrackorna från Eukanuba (jag tror blötmat helt kommer att bli svårt för där är de verkligen kräsna) och gick lite wild&crazy när jag ändå behövde sand. Missia kastade sig över Orijen och den andra har ätit dem också. Givetvis har jag blandat det med Eukanuba, jag tänker inte byta tvärt :)

Jaja, döda mig bara ;) :D fortfarande bättre än ordinarie kg-pris :wtf: Har funderat länge på att vänja av kattrackorna från Eukanuba (jag tror blötmat helt kommer att bli svårt för där är de verkligen kräsna) och gick lite wild&crazy när jag ändå behövde sand. Missia kastade sig över Orijen och den andra har ätit dem också. Givetvis har jag blandat det med Eukanuba, jag tänker inte byta tvärt :)

Haha! ;) I somras hade Zoo.se i Bromma kampanj på Orijen 2,27 kg för 99 kr istället för 349 kr. Jag köpte tre, urdumt! Borde köpt en pall! ;)

Jag har köpt nya matskålar. De är stabila, står still och den rostfria delen kan lyftas ur. Köpte till två extra rostfria skålar så Isola alltid kan få maten i en fräsch skål utan att vi behöver diska eller byta hela tiden.

91365_a_12-beskuren.jpg

Köpte också några av hennes favoritleksaker. Det måste vara just den här modellen och just den färgen (!) annars duger det inte. Hennes gamla har varit försvunnen ett tag och hon blev helt överlycklig över att få en ny, ingen annan leksak kommer ens i närheten. :D

catnip_stinkies_stripes.jpg

Jag beställde just hem kattmat för drygt två månader (dvs 16st lådor med Felix/Pussi portionspåsar) + en tub kattmalt. Nu behöver jag inte handla kattmat/-sand förrän i slutet av mars/början av april :up:

Och jag har varit en usel matte och dröjt för länge med att beställa ny mat :o Nu hoppas jag att maten räcker tills paketet med käk kommer hem :nailbiting: Om inte så har jag någon äldre påse med kattfoder..
Jag tänkte ju också köpa då sån där tejp som skulle vara bra för att få katten att sluta klösa på grejer, men den fanns inte i lager. Även kattfodret (applaws chicken 2 kg) var slut på flera ställen O_o Högsäsong? :p

Och jag har varit en usel matte och dröjt för länge med att beställa ny mat :o Nu hoppas jag att maten räcker tills paketet med käk kommer hem :nailbiting: Om inte så har jag någon äldre påse med kattfoder..
Jag tänkte ju också köpa då sån där tejp som skulle vara bra för att få katten att sluta klösa på grejer, men den fanns inte i lager. Även kattfodret (applaws chicken 2 kg) var slut på flera ställen O_o Högsäsong? :p

Nä, för mycket propaganda för spannmålsfritt foder på vissa internetforum :angel: :D

Sprang på en jättefin kattbädd, en mörk igloo med päls på insidan. Så himla gullig! Köpte den, och sprang lyckligt hem för att visa Fröknarna deras nya favoritplats.

Igloon står nu ensam och utskämd i en fåtölj i ett hörn. Skönhetsmissen var framme och nosade en snabbis, Brunetten har inte offrat ens så mycket energi på den. Otacksamma kattjäklar... De ligger hellre inne i sin tråkiga åkbur i plast än i den fina-fina-fina igloon. :devil:

@Lager: Det är därför jag inte köpt något tjusigt klösträd. Jag tycker de är skithäftiga men jag är ganska övertygad om att mina damer kommer att totaldissa det hela :p

Apropå diss kan jag varna för Granngårdens nya kattsand med lavendeldoft. Den klumpar bra och doften är bra men den dammar som satan. Big no-no för mig så det blir ingen mer påse utan jag fortsätter med Smily Cat även om jag gärna hittade någon med lavendeldoft som var billigare.

Eftersom det blir tillökning i kattfamiljen framöver (Egil ska få en lillebror) har vi valt att köpa ytterligare ett klösträd som ska stå i gästrummet och komplettera det vi har i vardagsrummet. Egentligen räcker nog vårt monster från Katzen-Deko, men har man plats och hittar rätt så ja varför inte. Nu blir det ett rabatterat träd från Nobby, bra mycket billigare än att köpa ett likvärdigt från Kattens no1, vilket verkade vara vårt enda alternativ nu då det är sjukt svårt att hitta klösträd/möbler med grova pelare. Nobbys var iaf 168cm högt, trebent, 12cm/diameter på pelarna och med 6 liggplatser.
Ska stå strategiskt framför fönstret i gästrummet så att skolbarnen på skolan mitt emot vår bostad inte får fri insikt i halva lägenheten längre :up:. Och så blir det bra utsikt för kisse (snart kissarna) och massor med möjlighet till att klättra och busa. Förhoppningsvis anländer det redan i veckan så vi kan montera upp så får väl Egil inviga det ett tag, bild utlovas när allt är i ordning :D

Har ju skaffat en Masine Coon... nu till lite shoppningsfrågor:

Vad ska man ha för kattbur?? Den vi har räcker inte länge till...

Bästa selen??
Tänkte låta honnom komma ut i sele de första gångerna, innan han släpps "fri" :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama