Shopping till katterna!

Det senaste som köptes in och orsakade en verklig hyllningskör är faktiskt Da Bird-leksaken... Trodde nog att mina skulle se den som en av de vanliga "jaga-efter-varianterna" men en riktig fixering har uppstått. Skönhetsmissen vet vilken låda den ligger i och går dit och piper och försöker bryta sig in. Båda kommer genast dundrande om Da Bird tas fram, vilda jämntassahopp rakt upp i luften med sartomortaler... En riktig höjdare hälsar fröknarna Britter, som annars har en ganska avslappnad inställning till detta med fysisk ansträngning... :D

@Lager här är en till med katter som blivit beroende!
Vi gömde den i överskåpet till en garderob, men Hollie lyckades ändå på något sätt klättra upp och hämta den..

Det är ju en shoppingtråd, så kan tipsa om eBay och 30-pack extrafjädrar. Det har gått åt ett par stycken..

Det senaste som köptes in och orsakade en verklig hyllningskör är faktiskt Da Bird-leksaken... Trodde nog att mina skulle se den som en av de vanliga "jaga-efter-varianterna" men en riktig fixering har uppstått. Skönhetsmissen vet vilken låda den ligger i och går dit och piper och försöker bryta sig in. Båda kommer genast dundrande om Da Bird tas fram, vilda jämntassahopp rakt upp i luften med sartomortaler... En riktig höjdare hälsar fröknarna Britter, som annars har en ganska avslappnad inställning till detta med fysisk ansträngning... :D

Kan du visa en bild? Ebay-beroende som man är måste man ju köpa :D

Kan du visa en bild? Ebay-beroende som man är måste man ju köpa :D

Den finns på animail, zooplus, och massa andra ställen också. :) Sök på "cat toy da bird". Ser ganska oansenlig ut, en lång pinne, snöre, och fjädrar.

Tror att rörelsen blir väldigt lik en skadad fågel - och att det är vad som triggar.

Mina slickar i sig gelén och struntar i bitarna :banghead:

Har du testat bitar i sås istället?
Jag har tre olika blötmatsätare här hemma. En som bara äter sås, kan äta en och annan bit om han erbjuds via handen, att man ger den till honom. En som äter allt på en gång och kanske rensar såsslickarens skål om hon är hungrig (båda dessa katter väljer att äta på diskbänken) och den tredje kommer ibland och slickar i sig lite, går sen iväg och kommer tillbaka flera gånger och äter upp allt efter hand.

Men den finns väl inte på Animail heller? Jag hittar den iaf inte och har aldrig sett den där :p

Men guuuud - här kommer man med generösa godhjärtade tips utan att se sig för och blir utskämd... :devil: Googlade nu och den finns på kattkompaniet, på supercat, och på swecat (dock slutsåld där för tillfället). Finns säkert på fler ställen också. :bump:

Jag handlar typ jämt på animail eller zooplus för att de säljer Fröknarnas kattsand och kattmat som jag skickar efter i bigpack. Tog något övertänkt förgivet att resten av småprylarna jag har här kom därifrån också... :cool:

Men guuuud - här kommer man med generösa godhjärtade tips utan att se sig för och blir utskämd... :devil: Googlade nu och den finns på kattkompaniet, på supercat, och på swecat (dock slutsåld där för tillfället). Finns säkert på fler ställen också. :bump:

Jag handlar typ jämt på animail eller zooplus för att de säljer Fröknarnas kattsand och kattmat som jag skickar efter i bigpack. Tog något övertänkt förgivet att resten av småprylarna jag har här kom därifrån också... :cool:
Det är inte lätt alla gånger :D Kan det vara så att du helt enkelt blandat ihop med kopian "Bird" som säljs på zooplus? :p

Jag gjorde en uträkning förra veckan att mina katter äter 50 kg torrfoder och 200 tetror blötmat om året.
Nyss beställde jag hem 23,6 kg torrfoder, en liten burk Cosma blötmat och ett rör Cosma godis (de två sista var till prova på pris) så nu ska vi nog klara oss ett tag. ;)

Köpte 18 kg kattsand, och ett litet flak blötmat. Har en 5 kilos torris bäbismat som håller på att ätas upp och som kommer hänga med fram till våren.

Jag tycker om min ekologiska kattsand, men det går ju åt en hel del...

Det är inte lätt alla gånger :D Kan det vara så att du helt enkelt blandat ihop med kopian "Bird" som säljs på zooplus? :p

Åh, den har jag! (Eller, jag är 99% säker - orkar inte dubbelkolla :p ) Köpte den när jag beställde hem kattmat för ett par veckor sen. Kisse har varit så fördömt kräsen med leksaker att jag hittills inte velat köpa något dyrt, men vippor med hängande "byte" är det enda som går hem - han älskar den! Välinvesterade tior :up:

De senaste veckorna har jag fått hem 30kg kattsand och kattmat för drygt en månad. Plus ovan nämnda vippa och en tub kattmalt. Nu har jag kattsand i några månader - gör av med ca 10kg/månaden och hade 15kg hemma redan - men kattmat ska beställas igen om några veckor. Det är nästan så att jag får lite dåligt samvete gentemot brevbäraren, jag som fram tills nu handlat sån't där tungt på traditionellt vis (dvs inte beställt hem via nätet) ..

Var in på Arken Zoo igår:

Orijen "råkade" komma med, tre småpåsar för 99kr! O_o Ordinarie är 89kr/påsen för den variant jag köpte.

Det blev två Smily Cat kattsand också, fy sjutton vad jag hatar att släpa på det :wtf:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama