Shopping till katterna!

@MidnightSoul Vad fin väska! Var hittade du den? :)
Den dyraste julklappen i år blir nog den till katten - runt femhundra spänn :o
Du är inte ensam ;)

Synd att du inte är tankeläsare, för då hade du kunnat PMa mig och fått min furminator. ;) De är säkert jättebra! Men jag kan inte använda den på min långhåriga, han verkar få ont av den. Trist när det är han som behöver den som mest, men jag får väl borsta som tokig istället :p

Du är inte ensam ;)

Synd att du inte är tankeläsare, för då hade du kunnat PMa mig och fått min furminator. ;) De är säkert jättebra! Men jag kan inte använda den på min långhåriga, han verkar få ont av den. Trist när det är han som behöver den som mest, men jag får väl borsta som tokig istället :p

Supercat.se Ja å billig var den oxå så helt perfekt. Funkar upp till 8 kg så underbart när man fick en som vägrade sluta växa :rage:

Visst hade någon/några här i tråden köpt en sån där vippa med namn i? Där vippskaftet liksom är ett rör där man stoppat i bokstäver. Kan det ha varit @Sorbe ? Var får man tag i sånna, eller material till att göra en?

@MidnightSoul Har du hunnit testa väskan än? Vad tycker du/katten? :)

Inte än den kommer bli testad den 29:e när vi åker bort över nyår. Den är provsutten å matte älskar den. Den har en extra dragkedja på ena sidan så den håller formen när man ska ta ut katten, en lucka ovanpå, ett litet minikoppel som man kan sätta fast katten i om man vill ha öppen och fästen på baksidan att sätta fast bilbälte i.

Glömde ju såklart ett fack att lägga lite smått gott i så som ett koppel å lite godis :)

Inte än den kommer bli testad den 29:e när vi åker bort över nyår. Den är provsutten å matte älskar den. Den har en extra dragkedja på ena sidan så den håller formen när man ska ta ut katten, en lucka ovanpå, ett litet minikoppel som man kan sätta fast katten i om man vill ha öppen och fästen på baksidan att sätta fast bilbälte i.

Glömde ju såklart ett fack att lägga lite smått gott i så som ett koppel å lite godis :)
Det låter ju jättesmidigt!
Visa gärna egna bilder sen om du kan :)

Du är inte ensam ;)

Ah typiskt :p
Men säkert att den var för långhåriga då? När jag köpte min så fanns det olika för kort- och långhåriga, vette sjutton vad som var skillnaden dock.

Min Alice klagade lite också men så länge man pratar gullande med henne så går det helt ok, bortskämda prinsessa på ärten ;)

24855436-origpic-0aa850.jpg_0_0_100_100_360_432_80.jpg

Undrar om det finns någon som hade kunnat ge en recension på detta trädet? Hade vart tacksamt! Har två utekatter som mer än gärna stannar inne på vintern och får sina tokryck :)

Har även funderingar på en aktivitetleksak för mat, om det är någon som har lite tips?

Visst hade någon/några här i tråden köpt en sån där vippa med namn i? Där vippskaftet liksom är ett rör där man stoppat i bokstäver. Var får man tag i sånna, eller material till att göra en?

Jag har köpt min via MeKatt som har en webshop. Hon har börjat göra egna men den som jag har är från danska företaget Rolman Design tror jag. Du kan ju maila Susanne på MeKatt och fråga. :)

Jag har shoppat en katt! :banana::banana:

Han är tingad och ska hämtas 8 feb! :D Can't wait!!

142029517291578300_resized.jpg

[Bild från Alcors.se ]

Givetvis innebär detta att det måste handlas lite nya saker, klätterställning m.m Bild kommer när produkterna kommit hem :)
// Niikon92

Någon som har koll var man kan köpa lite tyngre matskålar i plast el rostfritt stål? Hittade inga i lokala djuraffären.

Någon som har koll var man kan köpa lite tyngre matskålar i plast el rostfritt stål? Hittade inga i lokala djuraffären.
Vad menas med lite tyngre? Mina whisker-matskålar står still där dom ska och har väl lite tyngd i sig (låg tyngdpunkt i alla fall), men sen är ju frågan om det är tungt nog? Dom är gjorda av melamin

Vad menas med lite tyngre? Mina whisker-matskålar står still där dom ska och har väl lite tyngd i sig (låg tyngdpunkt i alla fall), men sen är ju frågan om det är tungt nog? Dom är gjorda av melamin

Ska kika på en sådan. Tänkte testa hundens gamla "matbar" som jag hittade i förrådet.

Min ena katt gillar att köra runder med matskålen och välter ner den på golvet.

Ska kika på en sådan. Tänkte testa hundens gamla "matbar" som jag hittade i förrådet.

Min ena katt gillar att köra runder med matskålen och välter ner den på golvet.
Den här går nog inte att köra runt med, det finns inte direkt några kanter att trycka på med och den står stadigt på gummifötter :D
Har för mig att jag köpte mina på zooplus

@Rhinos, den ska fungera som promenadsele (tills han växer ur den, men det lär ändå dröja ett tag) och vi köpte den huvudsakligen för att den känns säkrare på en massiv och stark katt som Egil ändå är. Det är omöjligt att han skulle kunna backa ur den. Ur ergonomisk synvinkel avlastas nacken mer än hans tidigare ställbara sele med smala remmar, han hade däremot lite bättre rörelsefrihet med frambenen i den.

Och Egil tackar för komplimangen ^_^

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama