Shopping till katterna!

Tips på inköpsställe på någon slags burk som man kan ha torrfodret i.

Köper du större säckar så häll inte ut torrfodret ur påsen utan förvara allt foder i påsen med en klämma på och gärna påsen i en tunna.
Men hemligheten för att få foder att hålla längre är att inte utsätta det för luft hela tiden utan som jag gör, köper en säck på 10 kg, häller ur 3 kg av den i en lufttät burk (tänk på att köpa en riktigt lufttät burk så du inte köper nån som släpper in luft!) och sen stänger jag stora fodersäcken och öppnar den när de 3 kg som jag hällt ut är slut (går ungefär en månad mellan varje gång jag fyller på). Ur den mindre hinken tar jag dagligen från och fyller på, då utsätts mindre mängd foder för luft och håller därför längre än om du skulle öppna tio kg säcken varje gång.

Sen beror det ju helt och hållet på vad man köper för storlek men oavsett vilken så köp en lufttät burk och förvara gärna fodret i säcken/påsen den kommer i! :)

Jag har den där lådan sen tidigare, väntar på att få två av min mamma som jag köpte till henne för ett år sen men som hon inte använt och nu när hon bara har en katt kvar så känner hon att det är lite väl med två lådor i lägenheten och de två i reserv. ;) Mina mco:er använder lådan med glädje. :) Kattungen använder Catit Jumbo lådan med tak och de andra väljer den utan.

Jag ska också beställa från Zooplus, mannen gick med på att jag fick köpa hem massa torrfoder så vi har mycket hemma. ;) Kan råka bli 30 kg. ;) Men så måste jag köpa massa blötmat också... Synd att Bozitas blötmat kostar exakt lika mycket på Djurkompaniet som på Zooplus (sen känns det faktiskt rent ut av skit att köpa något som är tillverkat i Sverige, skeppat till Tyskland för att sen frakta det till Sverige igen så det blir nog Djurkompaniet ;) ) och länsa Maxis hyllor på Mjaus kattungemat. ;)

Köper du större säckar så häll inte ut torrfodret ur påsen utan förvara allt foder i påsen med en klämma på och gärna påsen i en tunna.
Men hemligheten för att få foder att hålla längre är att inte utsätta det för luft hela tiden utan som jag gör, köper en säck på 10 kg, häller ur 3 kg av den i en lufttät burk (tänk på att köpa en riktigt lufttät burk så du inte köper nån som släpper in luft!) och sen stänger jag stora fodersäcken och öppnar den när de 3 kg som jag hällt ut är slut (går ungefär en månad mellan varje gång jag fyller på). Ur den mindre hinken tar jag dagligen från och fyller på, då utsätts mindre mängd foder för luft och håller därför längre än om du skulle öppna tio kg säcken varje gång.

Sen beror det ju helt och hållet på vad man köper för storlek men oavsett vilken så köp en lufttät burk och förvara gärna fodret i säcken/påsen den kommer i! :)

Det är just det som är bra med Curver-burken på Jula, den är riktigt tät :up:

Hej! Idag vart jag och köpte julklapp till mina farföräldrars katter :) Lyx jämfört med vad de är vana vid (friskies med kyckling). Vet inte exakt hur bra märket är, men det borde i alla fall vara nyttigare ;)
bilanx_52680c9b9606ee6c5245bbfb_zps862add64.jpg

Smög dessutom in en ny smak bland deras vanliga Whiskas blötmat/kyckling. Nämligen anka! :D

Senast ändrad:
Den dyraste julklappen i år blir nog den till katten - runt femhundra spänn :o Fast, paketet innehåller också mat för att vara rättvis. Och furminatorn är väl mera en present till mina föräldrar då det ligger pälstussar överallt i deras lägenhet :angel: Blir spännande, jag hoppas nämligen på att kunna någon dag kela och klappa katten utan att få pälsade händer.
Men jadå, en "liten" leksak slank ned i paketet också - jag var ju tvungen för att kunna få gratis frakt ju :D

Det blev animail, vet någon om de kommer på dagen eller på kvällen? :confused:

Tips på inköpsställe på någon slags burk som man kan ha torrfodret i.
Jag såg en reklamgrej hos något kaffeföretag i somras och därmed fick en kaffeburk gratis - och den funkar faktiskt jättebra till att hålla tätt för kattmaten också :D Och dessutom är den snygg :up:

@Asko
Varje gång jag beställt från zooplus eller animail har det dykt upp på eftermiddagen, mellan 13-15 :)

Det beror ju HELT på transportfirman och vart i bilen paketet hamnar. Jag beställer bara från Zooplus och Posten har varit här och knackat på klockan 08:00 och 15:55.

Idag dök äntligen ett efterlängtat paket upp...

10817982_327361104118224_906072606_n.jpg

Väldigt välbehövlig kattsand, en Catit Senses som genast blev väldigt populär främst hos Göte, Cosmas adventskalender (bättre sent än aldrig ;)) och lite julig blötmat till det, och så en tub malt :)

Ang leveranstid beror det väl på vad man valt när man beställt också, iaf Animail har väl olika alternativ? Har för mig att deras paket brukar anlända framåt eftermiddagen här, iaf när man beställer utlämning utan kvittens. Men helt säker är jag inte, brukar beställa med mamma så det är hon som sköter det där.

Det var inga problem, hittade ett trevligt paket utanför dörren när jag skulle ut på eftermiddagen idag :D Provade Furminatorn och tänkte att nja, den funkade men katten funkade mindre bra.Hon klagade nämligen :o
Men jag fick mig en knäpp på näsan när jag skulle visa min mamma senare, hon började prata väldigt gullande med henne och då började hon minsann spinna! :cautious: Åh förlåt mig, tydligen måste man gulla med ers majestät under tiden annars går det inte :grin: Hon hade dock likväl bråttom ned från bänken.

Vänta lite, jag hörde just min pappa prata väldigt gullande med katten ... jag börjar misstänka att någon har blivit en bortskämd prinsessa på ärten :p

Senast ändrad:
Så väskan kom i fredags, roligast var att den ska vara betalt på måndag redan. Tack å lov för att klarna kan förlänga fakturor. För även om jag betalade på fredag kvällen så tar det ju ett par dagar för bankerna att föra över mina pengar till klarnas bankgiro.

Visst hade någon/några här i tråden köpt en sån där vippa med namn i? Där vippskaftet liksom är ett rör där man stoppat i bokstäver. Kan det ha varit @Sorbe ? Var får man tag i sånna, eller material till att göra en?

@MidnightSoul Har du hunnit testa väskan än? Vad tycker du/katten? :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama