Shopping till katterna!

Har ju skaffat en Masine Coon... nu till lite shoppningsfrågor:

Vad ska man ha för kattbur?? Den vi har räcker inte länge till...

Bästa selen??
Tänkte låta honnom komma ut i sele de första gångerna, innan han släpps "fri" :)

Masine coon, är det nån ny ras? ;)

Jag har två transportburar som är Dogman M och en likadan men i L. Vet inte vad modellen heter men det är vanliga i plast som är superbra! Betalat 250 kr för dem på ICA Maxi här i stan. Arken Zoo säljer exakt likadana för 500 kr. ;)

Sele så kör jag bara Puppia! Sitter super. Har en Ritefit i M som passar både till min hane på 6 kg och den andra hanen på 9 kg.

Masine coon, är det nån ny ras? ;)

Jag har två transportburar som är Dogman M och en likadan men i L. Vet inte vad modellen heter men det är vanliga i plast som är superbra! Betalat 250 kr för dem på ICA Maxi här i stan. Arken Zoo säljer exakt likadana för 500 kr. ;)

Sele så kör jag bara Puppia! Sitter super. Har en Ritefit i M som passar både till min hane på 6 kg och den andra hanen på 9 kg.

haha, javisst... nytänkande ;9
men ok Maine Coon :D

toppen, ska kolla in burarna samt selen :)

1259.jpg

Ny kattlåda, trodde vi hade den största som fanns men nej då - Egil har börjat växa ut sin, och sen har han blivit lite nonchalant vid bajsande så nu får han en med lock istället.
Denna är 56cm på kortsida, 70cm på långsida och 46cm hög. Min förhoppning är, utöver att vi får bukt med "bajsa hälften i lådan och hälften utanför", att den kommer funka för två katter att dela.

@niikon92 Vi har en stor brittiskt korthår och har en Ferplast Atlas 30, den är stor och rymlig och han har en hel del kvar att växa i. Gillar Ferplast-burar, har haft till andra djur och finns förmodligen någon storlek större om det skulle behövas. Liksom Sorbe använder vi Puppia-sele och det känns rejält och tryggt, det man får vara noggrann med är att få rätt mått. Annars finns det bra nättare varianter också, men välj då en som har rem både under magen och över ryggen.

1259.jpg

Ny kattlåda, trodde vi hade den största som fanns men nej då - Egil har börjat växa ut sin, och sen har han blivit lite nonchalant vid bajsande så nu får han en med lock istället.
Denna är 56cm på kortsida, 70cm på långsida och 46cm hög. Min förhoppning är, utöver att vi får bukt med "bajsa hälften i lådan och hälften utanför", att den kommer funka för två katter att dela.

Om du vill prova någon utan huv kan jag varmt rekommendera den här! Stor som en hel balja och på den har det aldrig skett några misstag, varken för den stora bamsingen eller vår lilla. Köpt på zooplus.

Så då har sambon monterat ihop klösträdet från Nobby, jag är fortfarande för orkeslös för att fixa det.

Inte i närheten snygghetsmässigt mot vårt katzen-deko och Nobbyn är rejält mindre med, men det räcker till :) Vi vill se om det är populärt med klösträd i gästrummet innan vi överväger att skaffa ett så pass dyrt som Katzen till.

Kloumlstraumld_zps0c97cfb7.jpg

Åkte till Ikea och köpte ett badrumsskåp som vi ställde på sidan och satte på hjul på, lite besviken då det stod att den skulle vara 60x55 (då hade stora lådan fått plats) men den är max 43-45 hög och då gick den inte in. Nu är extra lådan där i, vilket betyder att den stora lådan dom gillar mest står i vårt extra rum. Hade egentligen varit bättre om öppningen var på kortsidan också. Jaja, det blev bra iallafall men vi får väl se var de väljer att gå :)

Tadaaaa! Tips för att göra den snyggare?

Jag har en liten hol som utfodringslåda. Jag har min i hallen och har den som "ta på skorna-pall" och la därför en dyna på den. Tycker det blev ganska fint :). Sen kan man ju alltid måla den om inte träfärgen riktigt matchar övrig inredning.

Jag har en liten hol som utfodringslåda. Jag har min i hallen och har den som "ta på skorna-pall" och la därför en dyna på den. Tycker det blev ganska fint :). Sen kan man ju alltid måla den om inte träfärgen riktigt matchar övrig inredning.

Vi tog det lilla, mindre huset som matplats och satte i extrarummet :) Så nu kommer inte hunden åt det och vi slipper ha maten på matbordet! Måla har vi också tänkt och göra ja :up:

Hittat en ny sort eko-kattsand som var på rea på zooplus, Porta Pine. Den ska lukta pinjeträd... hehe. Återkommer med rapport efter första inkissningen.

Är den ingen höjdare så återgå vi till gamla trygga Öko-plus.

Min har fått en fönsterbrädssäng och en dietmaskål. Som syns på bilderna var sängen uppskattad och matskålen not so much :grin:. Han vägrar äta ur den när man tittar på honom utan låtsas att han inte förstår. Först när man går därifrån så ger han upp och börjar krafsa ut maten.
4984-1424415314-5cbb77f01805468a6ff744841a5fc789.jpg
4985-1424415333-fe4c1b879ef232654d098f5d6185ece4.jpg

Min har fått en fönsterbrädssäng och en dietmaskål. Som syns på bilderna var sängen uppskattad och matskålen not so much :grin:. Han vägrar äta ur den när man tittar på honom utan låtsas att han inte förstår. Först när man går därifrån så ger han upp och börjar krafsa ut maten.
4984-1424415314-5cbb77f01805468a6ff744841a5fc789.jpg
4985-1424415333-fe4c1b879ef232654d098f5d6185ece4.jpg

Åh, en sån matskål hade jag behövt till mina! De äldre har inte varit ute så mycket i vinter... och det syns ;)

Åh, en sån matskål hade jag behövt till mina! De äldre har inte varit ute så mycket i vinter... och det syns ;)

Mina syns det inte på... de är så kräsna och sover hellre än äter O_o :meh: dock har de börjat gå ut lite (fast det var HEMSKT häromdagen då matte lät Tassa vara ute I EN HEL TIMME i plusgrader och sol :cautious:).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama