Shopping till katterna!

En fråga - har någon handlat från VidaXL? De har sjukt billiga klösträd - men har googlat både bu och bä om dem?

Jaha, vad var det bra för? Nu vill jag ju shoppa mer klösträd! :rage:
Verkar vara samma märke/modeller som finns på zooplus. De är helt okej. Man får vad man betalar för, inte världens bästa men fyller sin funktion. En kompis hade ett sånt takhögt, det har varit med i ett par år och är fortfarande uppskattat av katterna :)

Jaha, vad var det bra för? Nu vill jag ju shoppa mer klösträd! :rage:
Verkar vara samma märke/modeller som finns på zooplus. De är helt okej. Man får vad man betalar för, inte världens bästa men fyller sin funktion. En kompis hade ett sånt takhögt, det har varit med i ett par år och är fortfarande uppskattat av katterna :)

Just kvalitén är jag inte så oroad över. Haft ett exakt likadant som en av modellerna men köpt från annat företag (till ca samma pris så säkerligen exakt samma träd). Är ju säkert inte samma kvalitet som vissa andra - men det har hållit för våldsam misshandel i två år nu.

Mer om företaget är seriöst - om man får sitt träd? Villkor osv på sidan är spotless. Meen.. Bara mail till kundtjänst. Och lite blandat om man googlar. Men såg nu att man kunde få faktura från Klarna. Då känns det säkert nog - klarna går att nå osv.

Jag skulle fjäska. Köpte förutom en till kattlåda och en till transportbur även massor med vippor, och en laserpekare.

Katterna kollade på mig som om jag var efterbliven... Hepp.

Ah, sådant värmer ett mattehjärta :p jag har gett upp men JAG skulle så gärna vilja ha ett fint klösträd men jag kan inte riskera att lägga ut sådana pengar om de skulle säga: "Nä, fetglöm" och sedan lägga sig på min kontorsstol som vanligt ändå.

JAG skulle så gärna vilja ha....

Hehe, det säger alltid sambon till mig när vi är och handlar. Dras genast till djuravdelningen och letar reda på en massa saker som katterna (läs jag :angel:) vill ha. Det är ju kul att köpa kattgrejer!
Jag vill ha (ha! Jag erkänner!) ett helt kattrum, med massa hyllor och klösgrejer och leksaker, massa gömslen och klättergrejer överallt!
Meeeen inte säker på att det är det katterna vill.

Ah, sådant värmer ett mattehjärta :p jag har gett upp men JAG skulle så gärna vilja ha ett fint klösträd men jag kan inte riskera att lägga ut sådana pengar om de skulle säga: "Nä, fetglöm" och sedan lägga sig på min kontorsstol som vanligt ändå.

Mina älskade klösträdet från första stund. Så nu är det en fast del av möblemanget. Faktum är att jag möblerade om igår för att få in ett till.

Hanen sover aldrig där dock, men även han gillar att vara där och att klösa där.

Köpte lite grejer inför sommaren idag.
11374463_745144552269316_1420670431_n.jpg

Plus en ökoplus påse som jag inte tyckte behövde fotas ;) Ett fästinghalsband (använde samma förra året och funkade jättebra) och ett halsband ifall jag bestämmer mig för att hon får börja gå fritt på landet också, hon har gjort det här senaste gångerna och det har gått bra. Skitsnyggt tycker jag och passar henne bra :love:
11374549_818217151599628_1446746259_n.jpg

Syns inte så tydligt på fotot men är bra mycket nöjdare med det än alla dessa halsband med grälla feminina färger :p

Och på onsdag har vi en tid hos veterinären för vaccination (ett halvt år försenat :o ) sen så är vi redo för hela sommaren! :D

Men jag funderar på hur jag ska använda fästinghalsbandet och det vanliga halsbandet tillsammans ... det står på fästinghalsbandet en del varningar om att tvätta händerna/inte gnugga i ögonen när man rört det osv, så jag antar att det är något som inte är så nyttigt på det - men om det ligger och skaver mot det andra halsbandet och då kanske för över vad det än är bör man då bli försiktig med även det andra halsbandet..? :crazy:

Edit: svar till mig själv, googlade och hittade detta: "Den aktiva ingrediensen är PMD-olja som finns i naturligt i eukalyptusträdens blad. Genom att katten eller hunden rör sig gnuggas fästinghalsbandet mot pälsen och utsöndrar en sötaktig citrusdoft, vilken skapar ett område kring djuret som gör att fästingar och andra bitande insekter inte attackerar." Aha, så det är en olja som kanske kan irritera ögonen/huden lite grann men bör ju inte skada så att säga. Hon får nog plågas med att ha på sig två stycken halsband :p
Uppenbarligen så funkar det iallafall.

Senast ändrad:
Idag hittade jag torkade abborrar i affärer och var bara tvungen att prova och se vad mina kräsmagar tyckte om detta :D
P5290010.jpg

Dock svalnade intresset efter en stund, men leka med den går bra iaf :D

Nackdelen är väl att man lär hitta en abborre här och var i lägenheten O_o Någon som har provat liknande och vet om det går att ta undan den och spara den till ett annat tillfälle och i så fall hur ska man förvara den utan att det blir dåligt?

Nu har slow feeder´n kommit! Huzza!

Brunetten fattade konceptet på två sekunder och körde in halva benet in i röret för att dra ut en tassfull torrisar. Keine problem. Skönhetsmissen har stått bredvid och funderat ett tag, inte lätt att vara misse vissar dar. ;)

Vet inte om den kommer funka som bantningshjälpmedel, men lite skoj iaf och bra att de får tänka lite istället för att bara köra ned hela näsan i skålen och vräka i sig torrisar.

Blötmaten och vattnet står bredvid på sin bricka så detta kommer nog uppmuntra till fler besök där.

Idag hittade jag torkade abborrar i affärer och var bara tvungen att prova och se vad mina kräsmagar tyckte om detta :D
P5290010.jpg

Dock svalnade intresset efter en stund, men leka med den går bra iaf :D

Nackdelen är väl att man lär hitta en abborre här och var i lägenheten O_o Någon som har provat liknande och vet om det går att ta undan den och spara den till ett annat tillfälle och i så fall hur ska man förvara den utan att det blir dåligt?

Sett dem - de funkade inte för mina fröknar som bara sa :confused: :eek: O_o :meh:

Köper bara trista pragmatiska saker känns det som.

1. En ny toalåda XXL då det ha inträffat några irriterade situationer med två missar som ska kissa samtidigt och den lilla trista utställningslådan dissas totalt.
2. Mat - applaws mjukmat i tre olika smaker, samt påfyllning av godisförrådet.
3. Tuggben till hunden.
4. Fiskmat.

Jag har fått inse att jag måste ge upp dom praktiska mjuka kattburarna. Dom demoleras i regelbundet tempo. Vad rekommenderar ni i hård bur väg?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst