Shopping till katterna!

Fick hem en del kattmat igår från Animail. Köpte dels Taste of The wild torrfoder och sen lite blötfoder från Brit care. Deras version med kycklingbröst är den första blötmaten som alla tre katter älskar! Dock dyr tyvärr så de får det inte dagligen.

Men jag blev så suuuur! Hällde upp maten i min tunna där jag förvarar foder, och ser att bäst före-datumet går ut om två veckor. Skitdåligt! Har mailat dem och frågat hur de tänkte där och hur de tänkte lösa detta. Var ingen info om att det var kort datum, och mina tre katter hinner INTE äta upp 7 kg kattmat på två veckor...

Du behöver nog inte vara orolig över kompensation, du lär nog få en helt ny säck skulle jag tro!

Jag hoppas (och misstänker) det. Tyvärr tycker jag att Animail brukar vara lite sega på att svara på mail. Jag hoppas också på att jag slipper skicka tillbaka maten. Det blir ju väldigt omständigt med tanke på att jag redan öppnat påsen.

Köpte ju en stor säck ny sorts kattsand på hemfoder nu i veckan. Kan jag blanda med den gamla? (båda är klumpbildande...)

@cili
Vad var det för sorter? Varför blev det inte bra? Jag har blandat både Ever Clean med Extreme Classic och även någon gång en billig variant från Zooplus utan problem.

Ever Clean och Extreme Classic blandar jag förövrigt väldigt ofta eftersom jag köper Ever Clean när det är bra erbjudanden på det och fyller på med den när "basen" av Extreme Classic sjunker i lådorna.

Katten fick en sån här till kattleksaker å koppel den här månaden.
95601301full.image.ashx

@cili
Vad var det för sorter? Varför blev det inte bra? Jag har blandat både Ever Clean med Extreme Classic och även någon gång en billig variant från Zooplus utan problem.

Ever Clean och Extreme Classic blandar jag förövrigt väldigt ofta eftersom jag köper Ever Clean när det är bra erbjudanden på det och fyller på med den när "basen" av Extreme Classic sjunker i lådorna.

Har bland annat testat just EC och extreme classic, upplevde att klumpandet inte alls blev lika bra. Sen gillar inte mina katter EC heller, så då ratar dom den blandade lådan för de andra.

Aha, se där så olika man kan uppleva det. Har som sagt inte märkt någon skillnad alls. Men så har jag lite tur också med katter som gillat alla sandsorter jag provat (med undantag av en märklig, lätt variant gjord av majs).

Köpte en större matskål till mina igår. Den lilla måste jag fylla på en gång om dagen så det är skönare med lite större nu. :D

10401683_302579849910202_1117949335_n.jpg

Hittade äntligen Sprengers pudelborste som är super till långhåriga katter!
926482_724856644248128_1838035270_n.jpg

Idag blev dom nya klösträden ihopbyggda. Vid byggandet så fick vi oerhört mycket hjälp av Lizzy (sitter högst upp) som tyckte att hon var jättebra på det. :D Glada blev dom iallafall verkar det som! :love:

10409437_10201054004351692_1836556792612577637_n_53836a5d9606ee3f8fa80f67.jpg

Det går bra för mig och mitt shoppande till katterna. Förra gången jag köpte torrfoder från Animail var det kort datum på det. Nu när jag beställde torrfoder från Zooplus istället glömde de torrfodret!

Utöver torrfodret köpte jag även en aktiverande matskål. Dock verkar en av katterna inte förstå alls hur man ska komma åt maten... Den katten som inte behöver äta så mycket förstod dock efter ungefär 10 sekunder. Där ser man skillnaden mellan olika kattraser :P. Sedan fick tjejerna en ny Kong, som var myyyycket uppskattad :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur