@Sorbe nej jag hade bara förstått det hör ur tråden att det levererades till dörren, visste inte att det var posten som delade ut.
Finns det något alternativ att jämföra i kvalitet med bozita/mjau men till bättre pris?
Ok, får kolla in EC och se vad det kommer kosta...
Posten tar över alla paket som kommer in i landet och ska till privatpersoner. Förut hade Zooplus DHL som en av sina transportörer men ändå hamnade paketen hos Posten så fort de kom över gränsen.
När vi bodde i lägenhet hade jag ibland tur att de körde ut, men oftast blev det att det stod "Mottagare gick ej att nå, portkod saknas" vilket betydde att de inte alls varit ute hos mig och ens försökt leverera paketet. Vi hade porttelefon och jag var alltid hemma när paketen skulle komma men bodde typ en km från företagscentret där de hamnade eftersom de är så stora så det var lätt att ta bilen dit och hämta.
Jag följer alltid mina paket via nätet, på så sätt får jag alltid paketen tidigare än om jag ska vänta på en avi om de nu struntar i att åka ut med paketet.
Posten kör ut paket på upp till 20 kg, väger de mer så får du i regel hämta dem på ett företagscenter.
Nu när jag bor i hus har jag fått de hemkörda alla gånger. Beställde för några timmar sen så återstår att se hur det blir denna gång.
Bozita är bra mat, varför inte köra på det? Porta21 och de andra med mer köttinnehåll blir inte billigare än Bozita.
Jag köper Bozita i butik hemma, köper dem för 7 kr styck(!) vilket är billigare än Mjau som kostar 9 kr/st på ICA Maxi...
Jag tycker inte Extreme Classic (var försiktig med förkortningarna! EC står för EverClean!) var så mycket bättre än Pussi Kompakt som jag i vanliga fall kör.
Helt ärligt så hade jag två precis likadana lådor bredvid varandra, en med Extreme C och en med Pussi. Båda rengjorda och fräsch ny sand, katterna valde lådan med Pussi. Går att hitta i nästan varenda matbutik.
Jag skulle inte våga köpa sand från Zooplus. Nu är jag medlem på ett annat forum också där det finns en stor tråd om just Zooplus, deras kundtjänst, leveranser, Postens strul osv och Zooplus suger på att packa!
De flesta får hem trasiga sandpåsar så det är sand överallt och kartongerna allt är packat i är oftast trasiga så saker i lätt går sönder.
Senaste paketet jag fick såg ut såhär när Posten lämnade det åt mig.
Posten är inte bra på hantering av paket, men detta är inte bara Postens fel. I den stora kartongen är det bara en 10 kg säck torrfoder som tog upp halva lådan, resten av lådan var bara luft. Tappar någon kartongen i marken så väger den så mycket men ändå är så mjuk att den gick sönder hur lätt som helst.
Lite tänkvärda saker bara!