Shopping till katterna!

@Sorbe nej jag hade bara förstått det hör ur tråden att det levererades till dörren, visste inte att det var posten som delade ut.

Finns det något alternativ att jämföra i kvalitet med bozita/mjau men till bättre pris?

Ok, får kolla in EC och se vad det kommer kosta...

@athena_arabians ok, får kolla om den finns på zoolplus :) poängen var ju att jagflyttat till thotaheiti och inte har så bra butiker i närheten ;)

@sthu får hoppas på det bästa då :D

@Sorbe nej jag hade bara förstått det hör ur tråden att det levererades till dörren, visste inte att det var posten som delade ut.

Finns det något alternativ att jämföra i kvalitet med bozita/mjau men till bättre pris?

Ok, får kolla in EC och se vad det kommer kosta...

Posten tar över alla paket som kommer in i landet och ska till privatpersoner. Förut hade Zooplus DHL som en av sina transportörer men ändå hamnade paketen hos Posten så fort de kom över gränsen.
När vi bodde i lägenhet hade jag ibland tur att de körde ut, men oftast blev det att det stod "Mottagare gick ej att nå, portkod saknas" vilket betydde att de inte alls varit ute hos mig och ens försökt leverera paketet. Vi hade porttelefon och jag var alltid hemma när paketen skulle komma men bodde typ en km från företagscentret där de hamnade eftersom de är så stora så det var lätt att ta bilen dit och hämta.
Jag följer alltid mina paket via nätet, på så sätt får jag alltid paketen tidigare än om jag ska vänta på en avi om de nu struntar i att åka ut med paketet.
Posten kör ut paket på upp till 20 kg, väger de mer så får du i regel hämta dem på ett företagscenter.
Nu när jag bor i hus har jag fått de hemkörda alla gånger. Beställde för några timmar sen så återstår att se hur det blir denna gång.

Bozita är bra mat, varför inte köra på det? Porta21 och de andra med mer köttinnehåll blir inte billigare än Bozita.
Jag köper Bozita i butik hemma, köper dem för 7 kr styck(!) vilket är billigare än Mjau som kostar 9 kr/st på ICA Maxi...

Jag tycker inte Extreme Classic (var försiktig med förkortningarna! EC står för EverClean!) var så mycket bättre än Pussi Kompakt som jag i vanliga fall kör.
Helt ärligt så hade jag två precis likadana lådor bredvid varandra, en med Extreme C och en med Pussi. Båda rengjorda och fräsch ny sand, katterna valde lådan med Pussi. Går att hitta i nästan varenda matbutik. :)

Jag skulle inte våga köpa sand från Zooplus. Nu är jag medlem på ett annat forum också där det finns en stor tråd om just Zooplus, deras kundtjänst, leveranser, Postens strul osv och Zooplus suger på att packa!
De flesta får hem trasiga sandpåsar så det är sand överallt och kartongerna allt är packat i är oftast trasiga så saker i lätt går sönder.

Senaste paketet jag fick såg ut såhär när Posten lämnade det åt mig.
e189d1fca05e11e3a27f0e1c4bab99dd_7.jpg

Posten är inte bra på hantering av paket, men detta är inte bara Postens fel. I den stora kartongen är det bara en 10 kg säck torrfoder som tog upp halva lådan, resten av lådan var bara luft. Tappar någon kartongen i marken så väger den så mycket men ändå är så mjuk att den gick sönder hur lätt som helst.

Lite tänkvärda saker bara!

Posten är ju ena jävlar på att skita i att köra ut paketen tyvärr, många är vi som får hämta ut eländet efter diverse bortförklaringar och lögner. Men Schenker är bättre enligt min erfarenhet iaf (väljer man GLS så är det Schenker som tar över i Sverige). Nu senast fick jag hämta ut ett paket med småprylar, men kattsanden på 30 kg körde de fram till dörren efter telefonkontakt för tidsbokning. Dock till bottenplan så jag vet inte hur det är om man bor nån våning upp.

Jag beställde Tigerino nu, deras oparfymerade sand. Har inte haft den så länge men hittills är jag nöjd och det är tydligen många andra också. Hade Everclean innan och Göte väljer lådan med Tigerino framför EC - kan förvisso bero på lådan då det är två helt olika modeller men ändå, han är inte missnöjd iaf :)

Jag har gett upp Zooplus. Dels pga hanteringen/packningen av paketen men också att man måste hämta paketen hos postens lastbilscentral när de inte kunnat leverera för att man inte är hemma. Det är ju av en anledning man beställer hem kattsand, en av de starkaste är att man ska slippa att dra på sanden själv, särskilt när man inte har körkort. Sedan flyttades den lokala lastbilscentralen till en ort nästan 10 mil härifrån. Väldigt kul att hämta paket därifrån...

Jag brukar istället beställa från någon av de svenska onlineaffärerna (vanligtvis de som börjar på A och ibland också den på H ;) ). Fri frakt när man handlar över 500 kr, leverans till dörren där man inte behöver vara hemma utan de lämnar paketet där, samt hela paket. Det är värt mer än att spara några kr per kg sand. :)

@Pazuzu och @athena_arabians Hur kommer det sig att de kan leverera till dörren när inte zooplus gör det? Är det en annan leverantör då?

@Sorbe Det är väl inte konstigt att kolla efter alternativ när man skall prova något helt nytt, som dessutom blir lika dyrt eller dyrare än det man haft innan? Klart jag vill att katten skll få bra mat, men det var ju därför jag frågade om det fanns något som var jämförbart i kvalitet men billigare. Kommer definitivt inte ner i några "sju kr per paket" via zooplus...

@Ceta: De använder någon specialfrakt med Posten som alltid kör ut paketen och så kan man när man beställer kryssa i att det är ok att de lämnar vid dörren utan att få underskrift. Det fungerar perfekt för mig eftersom jag har en bro med tak.

Jag beställde Tigerino nu, deras oparfymerade sand. Har inte haft den så länge men hittills är jag nöjd och det är tydligen många andra också. Hade Everclean innan och Göte väljer lådan med Tigerino framför EC - kan förvisso bero på lådan då det är två helt olika modeller men ändå, han är inte missnöjd iaf :)
Gött att katten verkar gilla Tigerino! :) Är ju en nöjd förespråkare, men pga nytt arbete kommer jag inte kunna fortsätta använda den - jag kommer helt enkelt inte vara hemma när Posten kommer längre. Så nu får vi eventuellt gå tillbaka till EC, vilket känns surt för det är så jäkla dyrt när man har fyra katter.

@Ceta. Jag beställer min kattsand från HUSSE (deras vita - katternas favorit) och de kör då ut själva och ställer utanför min dörr på tredje våningen utan hiss. :love:

@Houdinie det var det jag inte viste :p Tänkte om det var ett fabrikat som du beställde från animail eller nån av de andra.. är lite snurrig i huvudet :angel:

@Shetlandskusk Indeed! Fan vad synd, men med tanke på prisskillnaden kanske det kan löna sig även om du får hämta ut? Om du kan ta dig till utlämningsstället vill säga :p
(Tips från coachen - jag såg att grizzly zoo har billig EC nu, de har hemkörning utan kvittens)

Kan tyvärr inte ha hemleverans utan kvittens, då måste de lämna det ute på gatan. Vi har varken portkod eller porttelefon.

Nu har jag bokat kattsand, kattmat och en ny låda via hemfoder :p Lyckades givetvis få beställt det till min gamla adress :grin: Då något gick snett/jag klantade mig, men har mailat deras kundtjänst och hoppas på lika snabb expediering som de verkar ha haft tidigare...

Läste senaste sidan i denna tråd,känner mig lyckligt lottad som har en zoo affär som kör ut efter stängning om man handlar för över 500 kr. Verkar mest jobbigt att hålla på med posten när man jobbar standardtider.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama