Shopping till katterna!

Det blev fyra påsar sand (60 kg...), två kg Porta 21 kattmat (Kakan ska få testa) och tre olika selar. Leksaker har dom så det räcker och blir över, godis klarar dom sig utan, dom får smaka skinka och kyckling då och då istället :p

För mina tidigare bonuspoäng passade jag på att handla en avhårningspryl i form av en nyckelpiga och en avhårningsborste. Har en sån där nyckelpiga någonstans sedan tidigare, men har slarvat bort den. Och avhårningsborstarna är suveräna!

Ä
Det blev fyra påsar sand (60 kg...), två kg Porta 21 kattmat (Kakan ska få testa) och tre olika selar. Leksaker har dom så det räcker och blir över, godis klarar dom sig utan, dom får smaka skinka och kyckling då och då istället :p

För mina tidigare bonuspoäng passade jag på att handla en avhårningspryl i form av en nyckelpiga och en avhårningsborste. Har en sån där nyckelpiga någonstans sedan tidigare, men har slarvat bort den. Och avhårningsborstarna är suveräna!
.

Nä, nyckelpigan suger!

Idag kom äntligen min beställning från zooplus! Det mesta iaf, kattsanden dröjer tills imorrn.

zooplus.png

Blev som synes ett flexikoppel, en kattungesele till kommande lillen (bara 8½ vecka kvar! :banana: ), Cosma snackies, en Litter Lifter (huuuuur har jag kunnat använda något annat?! :love: ), två Bird varav en ska till mummus lekvägrande katt, två vippor med fjäderboa varav den ena nog också flyttar till mummu, en Kong mouse med kattmynta, en prasselkudde med kattmynta som Göte kommer älska... Men han får den inte förrän på måndag för då fyller han år :D
Och utanför bild en Catit Cleany som jag (okej, Göte) får inviga imorrn när två säckar Tigerino anlänt :)

Jag har shoppat kompostgaller till mina djur! 89 kr för fyra sektioner på Biltema :)
Hade ett set sedan tidigare men eftersom det skulle bli en oerhört liten rasthage var jag iväg och köpte två set till. Och på söndag lär det bli ännu ett, för då kan jag göra hagen mer än dubbelt så stor (genom att bredda den).
Behövde ha en konstruktion som är lätt att flytta/packa ihop, så det här blev perfekt. Lite tråkigt att dom inte kan hoppa runt eftersom det blir lite för lågt i tak, men dom kan åtminstone få frisk luft, titta på omgivningen, röra på sig och äta gräs.
Inväntar att få hem en hel massa karbinhakar på posten, ska använda dom för att sätta ihop gallren istället för dom där spiralerna (dom åker nämligen ner av sig själva, och är inte lika smidiga att använda om man vill dela på sektionerna). Kommer då även att fästa taknätet (rådjursnät som jag hade sedan tidigare) med sådana, just nu sitter det fastvirat med tvättlina.

Nu är den mest en långsmal korridor, men köper jag ett set till så kan jag göra den två sektioner bred istället för en (mer än så räcker tyvärr inte taknätet till, det ligger dubbelt nu)
20140426_121301.jpg

(träpinnen är för att hindra konstruktionen från att välta. Ska hitta på nån bättre lösning för det sen)

Lägger resten av bilderna i bildtråden :)

Jag har som vanligt köpt ett exemplar av Royal Canins nya kattungepaket.
Tråkigare än vanligt men mappen man fick med var super!
Hade tänkt köpa Agrias mapp, men det blir bara jättekonstigt eftersom vi har allt försäkrat i ett annat bolag...

kattungepaket003_53480ca8ddf2b37385ac7289.jpg

(Följde med en 400 grams påse av valfritt kattungefoder från RC också).

Funderar faktiskt på att åka och köpa en till idag... :o

@Concett Hej! Om du vill ha svar på dina frågor är det lämpligt att du länkar personen du ställer dem till, så som jag gjorde nu med ditt nick :) Bara skriva ett @ och sedan nicket på den du vill svara på. Klicka rätt person i listan som kommer upp.
Som det är nu är det svårt att se på dina inlägg vem och vad du menar...

Här har det handlats så roliga saker som Bucacat, tandkräm och tandborste. Måste ju se till att hålla tänderna fina nu när de är tillfixade och allt! Kisse är hos veterinären just nu och skrapar tandsten. Så nu ska matte skärpa sig och se till att borsta så ofta som möjligt.
Lillkatten tycker Bucacat är bland det godaste på jorden, så vi har fått låsa in tuben längst in i badrumsskåpet..

Måste köpa refill till DaBird-spöet. Hollie är helt tokig i den, har bitit sönder två fjädervippor på bara någon vecka! Hon är riktigt bra på att fånga den i luften och springa i väg med den :p

Här hade det inhandlats:
En tunnel, mycket populär! Med en boll i änden som konstigt nog får sitta kvar?
tunnel.jpg

52395_1398687387.jpg

Nya leksaker, mössen är populärast. Alla leksaker med kattmynta är de bästa :)
48374_1398687396.jpg
93581_1398687400.jpg

Godis, det enda vi fått dem att äta.
12902_1398687408.jpg

En säng, också mer populär än vad jag trodde den skulle bli. Sover i den varje natt till och från.
67153_1398687391.jpg

Funderar på att beställa mat/kattsand på nätet som många gör här, då jag insett att kattmaten är ännu dyrare dit jag flyttat nu än hemma, plus att det verkar smidigt att få allt till dörren!
Är det zooplus som är bäst? Levererar de till dörren även om man bor en trappa upp?

Brukar servera min herre Mjaus tetror blötmat, men de verkar inte finnas på hemsidan. Är det bozita som är mest likt?

Sen vill jag köpa kattsand med isf, just nu har jag Best firend - Cattia, som både jag och katt trivs med, men det finns inte heller. Vad kan ni rekommendera? Vill ha klumpande kattsand...

@Ceta: Jag gillar Smily Cat kattsand från Arken Zoo, jag anser att den är bättre än EC (dammar mindre, klumpar bättre). Vad gäller Bozita tror jag det ska vara en av de bra blötmatssorterna. Mina gillar det iaf men de får också Eukanuba torrmat.

Funderar på att beställa mat/kattsand på nätet som många gör här, då jag insett att kattmaten är ännu dyrare dit jag flyttat nu än hemma, plus att det verkar smidigt att få allt till dörren!
Är det zooplus som är bäst? Levererar de till dörren även om man bor en trappa upp?

Brukar servera min herre Mjaus tetror blötmat, men de verkar inte finnas på hemsidan. Är det bozita som är mest likt?

Sen vill jag köpa kattsand med isf, just nu har jag Best firend - Cattia, som både jag och katt trivs med, men det finns inte heller. Vad kan ni rekommendera? Vill ha klumpande kattsand...

Nej, du kan inte räkna med att få det uppburet. Det får du göra själv. Har du tur och Posten sköter sig kör de hem det till porten, men inte längre, om det nu inte är en snäll postgubbe.
Tänk på varenda paket de släpar på varenda dag hit och dit så jag tycker INTE man ska kräva något sånt öht!

Mjau är BARA SVENSKT. Bozita är Lantmännens internationella version av Mjau. Faktiskt bättre innehåll men dyrare, även på Zooplus.

Best Friend är också svenskt, därför hittar du det inte på Zooplus. Best Friend finns bara i matbutiker här i Sverige om jag förstått det rätt.
Extreme Classic är bättre, tusen gånger bättre. Jag har varit testperson för Best Friend och jag klarar inte av Cattia, den dammar så in i helvete.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama