Shopping till katterna!

Sv: Shopping till katterna!

Frågan ställdes visserligen inte till mig :o men det går att läsa och köpa(?) på MUSHs hemsida. Jag såg paketen i frysdisken i min närmsta djuraffär, så om "din" djuraffär har en frysdisk för mat till hundar så borde de nog ha eller kunna köpa in för katter också :)

Tack, så långt tänkte jag inte! Kollade runt lite på de närmsta djurbutikernas hemsidor men ingen hade fått in kattversionen än. Vet dock att den som ligger närmast säljer frysmat så får hålla koll där!

Vet du vad en förpackning kostar? Hittar inga prisuppgifter på hemsidan.

Hur ligger de prismässigt per dagsportion jmf med vanlig blötmat?

Det är nog dyrare skulle jag tro men det är en mycket renare produkt. Sen beror det ju på om du jämför med Mjau eller Porta21 t.ex.
Det är så nytt för dem att de inte än satt dit en ransontabell som många brukar ha beroende på vikt.
Tjejen jag köpte dem av ger MUSH till sin hund och utfodrar med en boll per kg kroppsvikt så det är ju lite att gå på.

Fast hemsidor känner jag att de är ganska dåliga på att uppdatera :meh: Bättre att åka dit i person och kolla, efterfråga om det inte finns så kanske de köper in det snabbare. Den djuraffär jag såg maten i var djurmagazinet, så de borde ju ha iallafall.

Sorbe: Så min katt som väger 3 kg skulle behöva tre bollar varje dag? Då kanske en boll som lite tillägg till övrig kost är mycket mera än vad det låter som? :o

20140320_192446.jpg

Ett tips är att vända på kattlådan så att öppningen hamnar mot väggen så att katten nästan måste åla sig in. Får dom "fri utfart" (:D) så tenderar dom att dra med sig MYCKET mera sand ut.

tänkte jämfört med mjau.. men blir nog svårt att räkna ut utan att veta hur mycket katten i fråga behöver äta :)

Jag ska testa nästa vecka så kommer jag med en utvärdering. Mina katter är ju ganska olika i storlekarna så kanske blir svårt att mäta. ;)

Smart, det ska testas! Ett tag iaf, ska byta ut lådan till en Trixie Cleany när jag ändå måste beställa kattsand nästa månad tänkte jag :D

Åh :o ja det kanske lät rimligare :angel:

;)

Jag har shoppat på utställningen idag.
Åtta ME-katt - möss, två sandlådemattor, en upphängningsbar skål till utställningsburen, tre Da Bird refiller (går åt snabbare än toapapper här hemma :D ) och en nummerlappshållare (den är jätterosa, syns inte på bilden bara). :)

39cf6188b2c011e3aa541246dad9fc32_7.jpg

Det försvann visst en Da Bird och några möss märker jag nu, undrar vem som är skyldig... ;)

Feliwaysprayen köpte jag här om dagen kom jag på, men den är ju nyshoppad den också! :D

Dom där mössen går åt i rykande fart :D
Det är en vän/kattungeköpare till oss som har ME-katt. Hon har många bra grejer :)

Ja, de där är nog slut om en vecka. ;)
Hon börjar känna igen mig nu, kan bero på att jag alltid köper mycket saker, främst de rosa detaljerna hon har! ;)

På tal om möss som går åt i rykande fart. Min ena katt Anton bara ääälskar EN sorts möss från djuraffären. De är i äkta skinn och har rassel inuti, men jag har märkt att jag köpt nya hela tiden, men samtidigt verkar de försvinna?

Igår när jag skulle dammsuga under kylen hittade jag de försvunna rackarna. Typ 5-6 stycken tillsammans med säkert lika många andra leksaker och en hög med torrfoder som Socker pillat in där när han som vanligt leker med maten.:D

Lyxigt! :D En nyfiken fråga; den känns inte alltför vinglig?

Vill oxå köpa ett klösträd men jag vill antingen köpa ett lagom stort som får plats för en möjlig framtida katt till eller ett lagom litet som inte är alltför dyr. Jag har inte så mycket plats nu heller :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 104
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur