Shopping till katterna!

Sv: Shopping till katterna!

Mina kissar älskar sina två tunnlar, men eftersom de tenderar att falla ihop platta i en hög efter allt bus ville jag testa en variant jag sneglat länge på och som verkar vara mer stabil. Sedan hittade jag en mysig kattbädd/hus som inte gör sig riktigt bra på bilden. Lite tillplattad efter transporten, men ska vara mer rund än trekantig i formen, och har en fin guldkrona inbroderad på toppen.:)

P1290052.jpg

Blev dessutom lite oxfettspulver som jag glömde få med på bilden. Min ena katt är mer åt det smala hållet eftersom han är petig med maten och mycket aktiv, så jag ska testa om detta kan göra susen.

Här har det shoppats!

Godiset och leksakerna fick jag med på köpet. Eller ja, inte fjädervippan. Men resten. Katterna ville inte flytta på sig så de fick vara med på bild trots att de inte är nyinköpta :D

Har missat ditt svar. Kan dock fixa bild i veckan. Men oavsett så rekommenderar jag en sådan matta, det sprids fortfarande men inte alls i samma mängd som utan. :)

*kl*

Mitt senaste inköp:

IMG_4098_zps67e2b3fb.jpg

Har försökt med Bozita tidigare till min äldre katt, men han tyckte det var alldeles förfärligt äckligt då. Men sedan har jag skaffat en till katt och min äldre har jag mer och mer fasat över till blötmat, dags att testa Bozita igen! Blev rätt förvånad att äldre (kräsna) katten numera älskar Bozita och den lilla (väldigt matglada) inte alls är lika förtjust :p

kl

Fick hem lite nytt - en plyschboll med pingla, en kattmyntaboll, 2 Kitty Hoots-fiskar (varav en som inte är till Göte, taskigt värre ;)) och en påse med Götes favoritgodis, frystorkad kyckling :)

leksaker.jpg

*kl*

Förutom lite kattmat så köpte jag något "nödvändigt" (:angel:) idag då jag märkt att min lilla Alice har lagt sig på min dataväska som har legat på golvet nära där jag sitter om kvällarna. En dataväska kan ju inte vara särskilt skön tänkte jag så det fick bli en bädd! :D

7f18f060ad2011e3bd540e4cd1fa8f5b_8.jpg

Ignorera kattens blick, hon ser alltid lite sur ut nu med tratten på sig :angel:

Men den var precis som jag hade tänkt mig så jag är förtjust i den :love: Hon har, som synes, suttit i den och legat i den någon stund. Hon hade dock lite bråttom sen att få ligga i mitt knä men jag håller tummarna för att hon ska gilla den! :)

kl

Idag har jag handlat kattmat! :p
20140320_192249.jpg

Och så blev det en matta till lådan. Hoppas att det inte ser lika dumt ut när jag bytt låda och placering :p
20140320_192446.jpg

Och så blev det Whiska godis-sticks, en ost med pinglor i och hängande mus, en Kong Kickeroo och en Flower Pot Mouse :)
20140320_192533.jpg

Nu fattas bara ett visst paket som borde vara på väg hit snart... :D

KL

När vi förra veckan köpte tuggben till hundarna så tänkte jag att även katten ju måste få nåt gott. Köpte kattkyssar (tror jag de hette), små godisar för katt.
Katten luktade intresserat, smakade, spottade ut, petade på med tassen och gick därifrån :p

Har inga bilder för det är köpt i butik. Men en rosa ko Kong kickeroo, en boll som låter som favoritbollen men med 1.1,5 dm lång svans, en boll som verkar vara mer grepvänlig än vanliga leksaksbollar, två bollar med fjädrar som sitter ihop med varandra med ett snöre med en pingla på.

Tillägg: Även köpt kattmat å absurda mängder kattsand iochmed uberfin evercleen rabatt.

KL

När vi förra veckan köpte tuggben till hundarna så tänkte jag att även katten ju måste få nåt gott. Köpte kattkyssar (tror jag de hette), små godisar för katt.
Katten luktade intresserat, smakade, spottade ut, petade på med tassen och gick därifrån :p

De är så söta de små hårbollarna när man försöker fjäska för dem :rofl: mina damer ratar (om de är på det humöret) rens från oxfilé, älgfilé, fläskfilé och små munsbitar av varmrökt röding :meh: det enda som alltid fungerar är Dreamies och de finns på Maxi som tur är.

Min ena är så kräsen att han inte ens äter kattgodis. Men när den andra får sådana där kattpinnar tar han dock gärna en bit sådan i munnen, springer bort en bit med, släpper ner och leker med den tills den andre kommer och äter upp den också.:p

Dreamis var också :wtf: enligt kisse.
Han tycker däremot om att få smaka kyckling och fisk. Häromdagen när jag panerade fisk fick jag be sambon flytta på katten från bänken fyra gånger. Kattens näsa blev nämligen längre och längre och hamnade närmare och närmare fisken :)

Dreamies går ner här. Vitakrafts godispinnar är dock favoriten, har alltid gått hem hos alla katter jag gett dem till!

Idag köpte jag en flaska Feliway att använda på utställningen i helgen, en flaska att blanda Espree schampo i och så ska det testat BARF ordentligt här hemma nu när MUSH äntligen lanserat två sorter för katt! :)

1b4ddf36b12711e382dd0e6498de14aa_7.jpg

Såg dem i butiken häromveckan, verkade intressant! Kan man även ge dem som "små" mumsbitar utöver den vanliga maten?

Såg dem i butiken häromveckan, verkade intressant! Kan man även ge dem som "små" mumsbitar utöver den vanliga maten?

Ja, det kan man. De ska serveras frysta (får inte tillagas eller värmas i micron) så man ställer fram en eller fler bitar så äts de upp under dagen allt efter de tinar.

Ja, det kan man. De ska serveras frysta (får inte tillagas eller värmas i micron) så man ställer fram en eller fler bitar så äts de upp under dagen allt efter de tinar.

Åhå, jag visste inte att de inte fick värmas upp! Bra att jag fick veta det innan jag provade :o:D Blir extra nyfiken nu, ska nog prova det :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 104
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur