Sv: Shettistråden!
kl
måste bara säga det, vilka underbara shettisar ni har allihopa! Härligare ras finns ju inte
Sitter och tänker tillbaka på min ponnytravtid som jag hade 00-05.. Hade ett antal shettisar hemma då och det var speciellt en som gjorde avtryck i mitt hjärta, som inte försvunnit än. Har bilder på nästan alla som jag tänkte att jag kunde visa.
först ut, min allra första shettis. Chicko (Chicko III på travbanan) fick jag när jag var 9 år gammal. Gick från att vara tjock som en tunna med ton av päls till en superslimmad, skitsnygg guldfux! Den killen lärde mig så otroligt mycket, har honom att tacka för massor

Det var honom jag vann mitt första lopp, och fick mina första framgångar med. han såldes som barn/sällskapsponny efter 4 underbara år tillsammans.
Jambino var inte mycket för världen när han kom hem till mig. han var en väldigt liten kille med otroligt raka bakben, ingen trodde att han kunde visa några resultat på banan. Men vi fick faktiskt bra placeringar ihop, och han pinnade på riktigt bra det sista! Gjorde alltid sitt bästa trots att hans exteriör inte var den bästa. Hade bara honom på foder så han åkte tillbaka hem efter två tävlingssäsonger tillsammans.
Pralin var den sista ponnyn jag hade hemma innan jag slutade men ponnytravet, och henne det gick bäst med också. Hon vann kusk-sm tillsammans med min syster, och vi vann i princip alla lopp vi ställde upp i. Största framgången var derbyt för 4-åringar, där vi kom 2:a! Otroligt härligt sto, dock inte världens lättaste att hantera då hon hade mycket egen vilja, och det var mycket skit i kroppen som var tvunget att fixas till innan framgångarna kom.
Då jag bestämde mig för att sluta med ponnytravet så fick hon åka till Månstorps stuteri för att tävlas vidare.
forts. följer..