Sv: Shettistråden!
*kl
Har följt tråden i tysthet ett tag. Jättefina hästar ni har allihopa.
Tänkte passa på att presentera min älskade gamla skrutt som går under det imponerande namnet Erik Falcon von Knickeldicken.
Dock Erik till vardags.
Min mamma köpte honom som sällskap till sin stora häst -86.
Jag föddes 87 och jag och Erik blev bästisar från start. Började rida honom tidigt och vi startade min allra första hopptävling när jag var 4 år. Tävlade under flera år och kom så långt som att hoppa 80 cm klasser. Inte så dåligt egentligen, när man tänker på att han mäter 86 cm över havet.
Han är, och har alltid varit lite grinig av sig, men det är egentligen bara ett spel han kör med. Han älskar att gosa, men han måste ju se lite sur ut först. Han är ju ändå kille.
Han är även en duktig körponny, men nu på äldre dagar kör vi bara lite korta turer då och då. Det är bland det bästa han vet, förutom att hoppa.
Annars går han mest ute i hagen och njuter av livet tillsammans med mina stora pållar. Ibland slänger vi på selen o tömkör lite, eller tar en promenad i skogen tillsammans med min bror och hundarna.
Jag hoppas jag får många fler år med min skrutt, men han är nästan oförskämt pigg fortfarande så det är nog inte omöjligt.
På den här bilden är han typ 22-23 år gammal och ute på klubbtävling med sin dåvarande skötare.
Fick inte ha med fler bilder så fortsätter i ett inlägg till..