Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vet inte så mkt om honom egentligen. Tror han är import från Danmark o varit på Stuteri Jäboruder i Mullsjö, det var nog de som importerade honom 2003 eller nått sånt (inte alls säker på att det stämmer). Har inte sett att han visats i Sverige nån gång, men använts en del i aveln
Ja ok, kommer ursprungligen från tyskland har jag för mig, får se vad stallägarna gör med honom, de är sugna på att ställa ut alla tre så småningom eftersom att de ska ha ganska trevliga stammar
Min lille prins fick stå i vagnen igår, han tyckte det var lite läskigt att svänga så han krökte ihop frambenen och ville lägga sig ner, annars gick det toppenbra. Vi hjälpte honom vid svängen (vi gick rakt fram 5 meter, svängde och tog ett par meter till) sen gick han jättefint igen.
Sen gjorde jag något som säkert kommer chocka mina barn idag, han har kliat sönder sin man så förskräckligt, så igår klippte jag av resten! D brukar borsta manen en kvart eller så när han sköter sin häst, så han lär nog bli förvånad. Men det syntes att Filimon gillade behandlingen, han stod och viftade mule när jag skavde runt i manen
vad roligt med ett sånt tillskott! Klar de ska ställas ut!*ler*
Jag kom hem igår efter att ha varit bortrest nästan 4 dar. Det var en GLAD shettis som mötte mig! Hon brukar komma springandes bara hon hör bilen, men inte igår. Så jag klev ur, ropade en gång, och hennes huvud flyger upp. Står så ngn sekund, ruskar på huvudet, tar några galoppsprång, övergår till trav och springer hela vägen fram till grinden, och typ stoppar huvudet i famnen på mig. Vi kliar varandra en stund och myser, borrade in näsan i hennes goa vinterpäls. Vad varm man blir i hjärtat av att ha en sån fin liten häst!
vad underbart det låter att ha så många år tillsammans! vilken underbar liten kille som är så glad i livet, och fortfarande får jobba lite. Tror det är viktigt för äldre hästar, att de oxå får göra något ibland! Särskilt om de har används mycker som unga.
Supersöta shettisar i den här tråden, jag har själv ingen egen shettis, men lillsyrran sköter ett 20-årigt shettis sto flera gånger i veckan, samt att min kompis har ett 1-års sto som jag pysslar med ibland
Lite bilder av syrrans skötponny kan jag oxå bjuda på, hon är en härligt envis dam i sina bästa år
Jag har en hingst född -07 som heter Bäckdalens Apache som vi har tänkt visa nästa år. Han är efter Joytoy v.st. Berknes och Ytterhalls Harmonie morfar Watson v. Bunswaard.
Han tömkörs och har körts några kortare vändor bara än så länge då han är under inkörning.
Ska se om jag kommer ihåg vars jag lagt bilderna så jag kan lägga upp nån bild på honom.
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.