Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Forts

31700915.jpg

Hade du nåt ätbart??

31700916.jpg

Jag och skrutten 2009

31019687.jpg

I sin björnpäls vintern 09/10

Förlåt att det blev lite långt.. :o

IMG_8353.jpg

IMG_8354.jpg

IMG_8356.jpg

IMG_8357.jpg

IMG_8358.jpg

Biter du mig i haserna så sätter jag mig väl.

De andra två små busarna är också hingstar, brun minishettis på 2 år och svart shettis på 1 år.

Senast ändrad:

Vet inte så mkt om honom egentligen. Tror han är import från Danmark o varit på Stuteri Jäboruder i Mullsjö, det var nog de som importerade honom 2003 eller nått sånt (inte alls säker på att det stämmer). Har inte sett att han visats i Sverige nån gång, men använts en del i aveln

Ja ok, kommer ursprungligen från tyskland har jag för mig, får se vad stallägarna gör med honom, de är sugna på att ställa ut alla tre så småningom eftersom att de ska ha ganska trevliga stammar

Min lille prins fick stå i vagnen igår, han tyckte det var lite läskigt att svänga så han krökte ihop frambenen och ville lägga sig ner, annars gick det toppenbra. Vi hjälpte honom vid svängen (vi gick rakt fram 5 meter, svängde och tog ett par meter till) sen gick han jättefint igen.

Sen gjorde jag något som säkert kommer chocka mina barn idag, han har kliat sönder sin man så förskräckligt, så igår klippte jag av resten! D brukar borsta manen en kvart eller så när han sköter sin häst, så han lär nog bli förvånad. Men det syntes att Filimon gillade behandlingen, han stod och viftade mule när jag skavde runt i manen :love:

vad roligt med ett sånt tillskott! Klar de ska ställas ut!*ler*

Jag kom hem igår efter att ha varit bortrest nästan 4 dar. Det var en GLAD shettis som mötte mig! Hon brukar komma springandes bara hon hör bilen, men inte igår. Så jag klev ur, ropade en gång, och hennes huvud flyger upp. Står så ngn sekund, ruskar på huvudet, tar några galoppsprång, övergår till trav och springer hela vägen fram till grinden, och typ stoppar huvudet i famnen på mig. Vi kliar varandra en stund och myser, borrade in näsan i hennes goa vinterpäls. Vad varm man blir i hjärtat av att ha en sån fin liten häst!:love:

vad underbart det låter att ha så många år tillsammans! vilken underbar liten kille som är så glad i livet, och fortfarande får jobba lite. Tror det är viktigt för äldre hästar, att de oxå får göra något ibland! Särskilt om de har används mycker som unga.

Supersöta shettisar i den här tråden, jag har själv ingen egen shettis, men lillsyrran sköter ett 20-årigt shettis sto flera gånger i veckan, samt att min kompis har ett 1-års sto som jag pysslar med ibland :)

Lite bilder av syrrans skötponny kan jag oxå bjuda på, hon är en härligt envis dam i sina bästa år :)

Ja det är härligt. :)

Jag tror också att det är viktigt. Man märker ju hur lycklig han blir varje gång vi hittar på nåt kul bara han och jag. :love:

så söt han var :love:. Och han är ju läskigt lik Saga (färgen iaf). Och den enorma manen/pannluggen!
Selmaochsaga2.jpg

IMG_0723.jpg

Knapplån

Till en början, vilka fina shettisar ni har;)

Jag har en hingst född -07 som heter Bäckdalens Apache som vi har tänkt visa nästa år. Han är efter Joytoy v.st. Berknes och Ytterhalls Harmonie morfar Watson v. Bunswaard.

Han tömkörs och har körts några kortare vändor bara än så länge då han är under inkörning.

Ska se om jag kommer ihåg vars jag lagt bilderna så jag kan lägga upp nån bild på honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 282
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 123
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 915
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V