Sv: Shettistråden!
aleksis: Vilken sötnos! Nyfiken av sig verkar det som!
Anna_ Vad fina ni är!!!
I förra veckan fick min lilla tjej sjukt mkt spö av ett stort halvblod. Stackrs liten! har så dåligt samvete! Hon har gått i en hage "i hagen" så att säga, de andra har gått i den större. Det har gått jättebra, och halvblodsvalacken har inte visat nåt. De har nosat på varandra i stallet och så. Så fick jag för mig att släppa ut min tjej i deras hage, då hon gått ensam så länge nu pga av att jag inte vill hon ska få i sig så mkt gräs.
Allt var lungt, så efter nån halvtimme lämnade jag dem. Kom upp på eftermiddagen och möts av 3 hästar, ingen liten shettis..
Ropar, och får ett ynkligt litet gnägg tillbaka. Springer ner längst ner i hegen där det kom ifrån.
Möts av en ponny som är helt täckt av intorkat svett, ÖVERALLT!! Hon står o skakar. När jag ska leda ut henne ur hagen kommer valacken som en idiot o ska flyga på henne igen. Jag motar bort honom.
Väl inne i stallet ska jag försöka borsta ut lite av svetten, och inser att hon är FULL av bulor o svullnader av alla sparkar o bett hon fått ta emot. Lossanr en massa hår på ryggen, jätteöm var hon.
Vet inte hur många gånger jag bad om förlåt, vad det nu hjälper. Känner mig så sjukt elak att jag utsatt henne för det där. Liten shettis mot stort halvblod, snacka ojämn fight!