Sv: sex

Men jag orkar bara inte med sex, jag har noll, nada lust. Nu har jag ju varit både gravid och ammande i nästan två år, jag vet inte om jag kan skylla på hormoner.

Nej jag tror du kan skylla på att du faktiskt sköter ALLTING och är helt överutarbetad - trots att du varit livshotande sjuk under graviditeterna dessutom :eek:

Släpp båda barnen och ALLT hemarbete på gubben (komma in för tankning är OK) och vila upp dig ett par månader.

SEDAN kan vi snacka om saken igen.
 
Sv: sex

Måste ge Silverkedjan rätt igen. Nu har jag inte full insyn i alla bekantas privatliv, men nog förekommer detta i fler fall än bara något enstaka
Det tror inte jag. Däremot kan det mycket väl ha blivit så efter ett par år......av tjat, tråkningar och totalt oförstående inför en trött mamma.
Mamman vill väldigt lite efter förlossning, mannen är förstående till en början, efter några månder börjar tycka -är du inte redo snart? och visar de känslorna genom att all form av närhet om det så bara är en kram finns något mer bakom kramen. Komentarer och antydningar stup i ett och får de sex någon gång så är de aldrig nöjda och glada. I mångas hem förekommer det ta mej fan full trackasering av kvinnan utav mannen ang sex. Barn stör och barn tar mycket tid......och då brukar snabbisar vara det enda sättet att hinna med. Ofta behöver kvinnor ganska lång tid på sig att gå igång speciellt efter att hon fött barn. En snabbis tillfredställer därför nästan alltid bara mannen. Efter några år så här är kvinnan så jävla trött på allt tjat att hon gör allt för att slippa ha sex. En kompis till mig uttryckte det som -jag gick som en hora i mitt egna hem. Jag tyckte fruktansvärt synd om henne!
Jag har börjat diskutera mer privat med en del kompisar om och i kring förhållanden och utifrån det så tror jag du har fel.
Jag är 38 år och under hela min sexuella tid diskuterat mycket intimt och privat med mina vänninor och vänner. (männen/killarna har varit med ibland de med) Det har givit mig trygghet. Plus att jag ofta läser sexspalter i tidningarna och när jag väntade barn var inne på barn forum, där jag hela tiden fått intrycket att totalt cellibat har det inte varit på tal om i början av "problemet". Det kommer av år av påtryckningar.
gulan
 
Sv: sex

Är det kanske ofta så att mammor bär ett tungt lass och pappor är frånvarande
Ja det tror jag.
"
straffas" för det på ett så primitivt omedvetet sätt som att deras kvinnor inte orkar ha sex?
Nej inte "straffas" som du gillar att uttrycka dig, utan orken tryter.
Man kommer helt enkelt inte igång så lätt om man skaffat sig asexuella vanor.
Jag tror att många drivs in i asexuella vanor.
Jag tycker nyblivna familjer skulle satsa mer på TID tillsammans och att dela helt lika på föräldraskapet - och utnyttja lyckoruset och hormonstormarna till att älska både bebin och VARANDRA
Håller med du!!!!!!
gulan
 
Sv: sex

För mig låter det ännu mera sjukt att binda någon till sig och få den att lova evig sexuell trohet - och sedan kallt vägra den all form av sexuell gemenskap
.
Och det samma gäller ju ochså de som har stor aptit -eller hur. Kanske de till och med har ÄNNU större ansvar att från början tala om att några förlossningar och skrikiga barn ska inte hindra mig från att ha sex med dig. Jag har stor lust och mår uselt om jag inte får så ofta jag vill -då måste jag få ha sex med någon annan.
Det är ju ganska omöjligt för en kvinna och veta hur hon blir då hon blir gravid. Och det är omöjligt att förutse vilket barn man får eller hur kroppen/hjärnan reagerar då man fött.
Så en kvinna som aldrig gjort det där måste ju ha svårt att kunna ge några garantier.
gulan
 
Sv: sex

"Jag tycker verkligen inte att det ÄR rimligt att celibatet ska slå till just som man borde vara som mest nyförälskad i sin partner ! En bebis är ju en fantastisk kick för ett (bra) förhållande "

Är det helt plötsligt orimligt att vilja ägna all tid åt bebisen? Vare sig jag eller maken hade någon lust de första månaderna. Och vi hade ett bra förhållande (och har än idag)..

"Jag tycker nyblivna familjer skulle satsa mer på TID tillsammans och att dela helt lika på föräldraskapet - och utnyttja lyckoruset och hormonstormarna till att älska både bebin och VARANDRA "

Jag tycker att sexhysterin ska dra åt skogen. Så TRÖTT på att man inte bara ska vara mamma utan måste tänka på att vilja nuppa direkt när man klämt ut ett nytt liv, för att vara en "riktig" kvinna och en bra partner.

För vissa avtar sexlust under en graviditet & bebistiden.
Det handlar om en kort period i ens liv.
Att då hetsas till att "ställa upp" är vedervärdigt!




Jag tycker verkligen inte att det ÄR rimligt att celibatet ska slå till just som man borde vara som mest nyförälskad i sin partner ! En bebis är ju en fantastisk kick för ett (bra) förhållande :idea:

Är det kanske ofta så att mammor bär ett tungt lass och pappor är frånvarande och "straffas" för det på ett så primitivt omedvetet sätt som att deras kvinnor inte orkar ha sex?

Det är väl allmänt känt att man blir AVVAND utan sex.

Man kommer helt enkelt inte igång så lätt om man skaffat sig asexuella vanor.

Jag tycker nyblivna familjer skulle satsa mer på TID tillsammans och att dela helt lika på föräldraskapet - och utnyttja lyckoruset och hormonstormarna till att älska både bebin och VARANDRA :love:

/säger Tim som om det inte hade varit för en rad vassa stygn gärna hade haft sex i familjerummet på BB :cool:
 
Sv: sex

Mamman vill väldigt lite efter förlossning, mannen är förstående till en början, efter några månder börjar tycka -är du inte redo snart? och visar de känslorna genom att all form av närhet om det så bara är en kram finns något mer bakom kramen.

Jag kan mycket väl tänka mig att det förekommer, även om jag inte gillar det. Det är väl eg inte så konstigt heller att efter en massa uppdämt behov av att få älska sin partner så ligger till slut allt mycket närmare till och att få en kram kanske nästan är en sexuell handlig till slut eftersom man saknar den mer nära kontakten med sin partner?!

I mångas hem förekommer det ta mej fan full trackasering av kvinnan utav mannen ang sex.

Försvarar inget sådant, men anser att man måste kunna ta upp ämnet då och då för att diskutera och så småningom komma vidare med detta.

Barn stör och barn tar mycket tid....

... Javisst!....men många (oftast mammor) går också helt upp i barnen och glömmer allt annat i livet..... Det gäller säkert inte enbart sex men det ingår så klart däri. Rättar man hela sitt liv efter sitt barn och inte ens kan ta en dusch utan att skaffa barnvakt eller invänta maken på kvällen - då tycker jag att man gått för långt. Tyvärr förekommer det såna här saker i fler familjer än en. OK, det där med duschen var kanske ett extremfall (jag vet bara en som gjort så), men liknande saker är inte så ovanliga. Man kan inte göra någonting längre "för jag har ju mitt barn". Sitter "hela dagen" och inväntar makens hemkomst för att kunna komma i väg till ICA. Kan inte gå bort efter kl 17.00 eftersom lillen måste sova sen. Kan inte bjuda på eftermiddagsfika eftersom man inte kan ha besök då lillan ska sova eftermiddagsluren. Kan inte ta en promenad på fm för "då sover ju vi en stund". Det här med att en del blir curlingföräldrar lägger vissa grunden till redan från början. Sen kommer de inte riktigt ur det där utan det blir väl bekvämt eller nåt att inte fatta egna beslut utan att barnet får styra allt. Resonerar man så här kring relativt enkla vardagliga saker så tror jag inte sex är något undantag. Barn verkar styra vissas liv totalt. För mig är barn en naturlig del i livet. Visst anpassar man livet en del efter det, men man ger inte upp allt. De handlar ju om att ge och ta även här. Hela familjen måste fungera och inte bara vissa bitar. Sex är för mig (och många andra) en viktig kugge i det hjulet. Sen är det faktiskt så att sex kan vara mycket mer än bara "pang på" eller inget alls. Det finns lägen mitt emellan som kanske kan tillfredställa båda tillräckligt mycket under en tid efter t ex en förlossning. Behöver inte ens vara regelrätt penetration ö h t. Men det gäller kanske att både man och kvinna kan upptäcka det tillsammans. .... och att man ger det chansen. .... i alla fall någon gång då och då. Här tror jag att många, framförallt killar, men även tjejer, inte tänker till riktigt. Man förutsätter nog att sex är på ett sätt och bara så.

..och då brukar snabbisar vara det enda sättet att hinna med. Ofta behöver kvinnor ganska lång tid på sig att gå igång speciellt efter att hon fött barn. En snabbis tillfredställer därför nästan alltid bara mannen.

Visst, men det går ju att (som någon skrev) "retas" och bygga upp förväntningar så att en snabbis senare kanske ger utbyte för båda två.

Efter några år så här är kvinnan så jävla trött på allt tjat att hon gör allt för att slippa ha sex. En kompis till mig uttryckte det som -jag gick som en hora i mitt egna hem. Jag tyckte fruktansvärt synd om henne!

Jag skriver under på det.

.. där jag hela tiden fått intrycket att totalt cellibat har det inte varit på tal om i början av "problemet". Det kommer av år av påtryckningar.

Det förekommer båda delarna enl min erfarenhet.

.......................
 
Sv: sex

Att då hetsas till att "ställa upp" är vedervärdigt!

Men om man nu själv faktiskt mår dåligt av att ha tappat lusten som en del skriver, och inte har lust att kela eller mysa eller något, hur kommer man igång igen?
Att bara vänta kanske inte är den ultimata lösningen, lika lite som att tvinga sig själv att ställa upp.
Men lusten kommer oftast igång med lite hjälp, känner man däremot avsmak för att ha sex kanske det ligger lite djupare?
Går man bara runt och väntar på att plötsligt en dag vara vrålkåt tror jag dock man blir besviken i många fall. Det är väl inte jättemärkligt att man kan behöva anstränga sig lite för att få igång sexlivet efter ett längre uppehåll?
 
Sv: sex

Jag tycker att sexhysterin ska dra åt skogen. Så TRÖTT på att man inte bara ska vara mamma utan måste tänka på att vilja nuppa direkt när man klämt ut ett nytt liv, för att vara en "riktig" kvinna och en bra partner.

För vissa avtar sexlust under en graviditet & bebistiden.
Det handlar om en kort period i ens liv.
Att då hetsas till att "ställa upp" är vedervärdigt!


Oj vilka ömma tår !

Jag fattar inte varför alla förutsätter att det är mammor som inte vill.

Jag har hur många exempel som helst på motsatsen.

Om BÅDA inte vill ha sex utan bara gulla med bebis så finns ju inget problem :confused:

Men alltför ofta lägger mamman monopol på bebisen och är pga detta trött intill utmattning. Ur den martyrspiralen kommer man inte av sig självt. För många handlar INTE om en kort period utan det blir ett tillstånd som permanentas RESTEN AV LIVET (om nu ingen tar sig ur förhållandet)

Det är ingen slump att förhållanden där pappan tar lika mycket ansvar för barnen när de är små håller längre.

Jag har mycket svårt att tro att hormonerna automatiskt gör kvinnor asexuella. Jag har själv aldrig varit mer intresserad än under de perioderna - man har dubbel blodcirkulation i underlivet och en konstant oxytocinkick :o

En del som ammar får skörare slemhinnor men det finns bot för. Och har man ont av penetreringen finns så mycket annat man kan göra.

Jag tycker man ska unna småbarnsmammor mer sömn och mer kärlek och sex :love:

Det är heller inte alls så att sex-lösheten behöver börja med barn. Det finns barnlösa förhållanden där den ena absolut inte vill vara nära fysiskt och särskilt inte ha sex.

Människor är olika och passar olika bra ihop.

Mitt engagemang i de här trådarna drivs av att jag vill få upp ögonen för att man KAN GÖRA NÅGOT ÅT DET ! Man behöver inte gå som en levande död oälskad zombie år efter år.

Det finns MÅNGA som tycker att närhet värme och sex ska vara en del av ett förhållande även efter de första åren.

Tänk så mycket bättre de skulle må om de var tillsammans med varann istället ?
 
Sv: sex

Det är väl eg inte så konstigt heller att efter en massa uppdämt behov av att få älska sin partner
Jo visst...och denne fört saken på tal och påpekat och visat sin lust och får till svar -JAG har inte lust. Så hur kul är det då att efter tjat och övertalningar få ligga med den personen? Skiter man i det eller blundar man för att den andre bara ställer upp? Inte konstigt att många kvinnor känner sig utnyttjade, oälskade och till slut skyr sex som pesten.
till och att få en kram kanske nästan är en sexuell handlig
Kan inte låta bli att dra på smilbanden. Efter en kram..........o sköönt det gick för mig!
eftersom man saknar den mer nära kontakten med sin partner?!
Det är därför jag tycker att i ett stablit förhållande så ska det starka kittet som egentligen håller ihop ett förhållande vara närhet, ömhet och respekt. Sex finns där som en krydda. Ibland händer saker i förhållande som gör sex mindre viktigt eller tom obefintligt. DÅ är det viktigt med att de andra bitarna finns där och stöttar upp. De personer som har sex som en stooor stöttepelare i sina förhållanden får ochså konsekvenser av det. Nåja -ofta i alla fall.
Försvarar inget sådant, men anser att man måste kunna ta upp ämnet då och då för att diskutera och så småningom komma vidare med detta
Jomen absolut!!
Sen skrev du ochså en massa annat tänkvärt som ochså bidrar till att det blir fel i relationen. Jag hoppas ju att dagens pappor TAR sina barn lika mycket som mammorna. En liten förändring har ju skett sedan min mamma fick oss på 60-talet....
.. där jag hela tiden fått intrycket att totalt cellibat har det inte varit på tal om i början av "problemet". Det kommer av år av påtryckningar.
Det förekommer båda delarna enl min erfarenhet.
Ja säkert. Men jag tror i alla fall att min ide är det som förekommer oftst.
 
Sv: sex

Ömma tår? Nänä. Inte här inte. Inget fel på vårat sexliv & det var inga problem att dra ner på sexet när barnen var bebisar eftersom det var ett ömsesidigt beslut.

Men kraven på nyblivna mammor ökar.. och till skillnad från dig så tycker jag inte att NÅGON människa har "rätt" till sex utan att det ska vara en ömsesidig överenskommelse.
Jag tyckte att det var tragiskt att höra om mammor som ställde upp då sabon tjatat sig till det. Det är kränkande i mina ögon.
Dessutom känner jag inte igen mig i din beskrivning att sexlusten borde öka under bebistiden, det var då tvärtom i mitt fall.

Vi väntade & hittade tillbaka till varandra utan problem...
Ingen var tvungen att tvinga sig till något..
 
Sv: sex

Jag tycker att sexhysterin ska dra åt skogen. Så TRÖTT på att man inte bara ska vara mamma utan måste tänka på att vilja nuppa direkt när man klämt ut ett nytt liv, för att vara en "riktig" kvinna och en bra partner...

Men kraven på nyblivna mammor ökar.. och till skillnad från dig så tycker jag inte att NÅGON människa har "rätt" till sex utan att det ska vara en ömsesidig överenskommelse.
Jag tyckte att det var tragiskt att höra om mammor som ställde upp då sabon tjatat sig till det. Det är kränkande i mina ögon.
Dessutom känner jag inte igen mig i din beskrivning att sexlusten borde öka under bebistiden, det var då tvärtom i mitt fall.

Detta är så sant. Hur ska man orka ALLT? Man ska fortsätta umgås med sina kompisar lika mycket som tidigare, man ska träna och vara så snygg att det inte syns på en att man fått barn nyligen. Man ska tillbaka till jobbet efter 6-7 månader, gärna med bröstpumpen under armen för man ska ju amma så in i norden.

Sen ska man vara självsäker och kaxig, bara välja barnafäder som är helt jämlika och dessutom felfria (hur går det ihop?) och sen ska man alltid ha denna fantastiska sexlust till den mannen som man så omsorgsfullt valt att han inte tjatar om sex fastän man inte vill?

Silverkedjan undrade för länge sen (ett år eller mer?) varför dessa smarta tjejer väljer män som inte är jämlika tar hand om barnen lika mycket, jobbar lika mycket med hemmet, etc. Det kan man ju undra.

Men var finns dessa män? Hur ska alla dessa smarta kvinnor kunna konkurrera om de få män som tillåter sig vara på det sättet? De som jag, som inte ser ut som Pamela A och har självförtroende som Hilary C, ska vi sitta på bänken, barnlösa och inte föra våra defekta anlag vidare? För att vara med i gemet ska vi orka allt, hålla oss snygga, vara självsäkra i allt, välja helt rätt man eller orka förändra den vi valt (duh?)

Det ligger ett ansvar på moderna män av idag att hitta en lösning på att de tjatar sina fruar torra när de inte orkar ha sex. Männen måste vara de som tar ansvar för sin sexualitet och inte bara förlägger skulden på kvinnorna. Vad är det för man som får sin fru att känna sig som "en hora i sitt eget hem"?

Fny (osammanhängande av trötthet och trött på denna oförståelse för duktiga tjejer som inte är perfekta i allt)
 
Sv: sex

Vad är det för man som får sin fru att känna sig som "en hora i sitt eget hem"?
En helt vanlig och dessutom jättetrevlig kille. Jag tyckte jättmycket om att umgås med både honom och henne.
När deras barn var runt 4 år började min vän att antyda att allt inte stod rätt till. Hon blev mer och mer desperat och det kulminerade i en våldsam separation 2 år senare. För hennes del blev det terapi och en svår period som tog lång tid att komma igen ifrån. Jag stod som ett frågetecken. Jag hade ju tyckt riktigt bra om hennes sambo, och blev så besviken över vilken skit han egentligen var.
Hon hade lagt sig till med ett helt sjukt beteende. Tex så såg hon till att ligga med honom innan hon talade om att hon skulle iväg någonstans med hästen eller om det var något annat hon ville göra som hon visste han skulle bli sur över.....han var lite mer vänligt inställd efteråt. När allt började så var det just detta med sex. Hon var ofta trött och han började bli svartsjuk på hennes häst som ju tog så mycket av hennes tid. Han började ge henne pikar och fula komentarer. Hon sa att det var som om han brände henne med dessa ord och krav. när då de här orden och pikningarna började komma oftare och oftare så blev hon ju full av brännmärken och läkte aldrig - om du förstår vad jag menar.
Hon hatde honom i flera år efter det är först nu som det verkar som om hon börjar komma över det typ 12 år senare....
gulan
 
Sv: sex

Ja, jag hoppas också att jag kan få hjälp så att det slutar göra ont.

Det blev nog bara en vidareutveckling av vad jag egentligen ville skriva. Att många nog är rädda för att få fart på sexlivet igen, för att det kanske ska göra ont.. Och som du säger, slutar man ha sex så slutar man till slut att bli kåt också. Jag märker själv hur det blir mindre och mindre, och det trots at vi fortfarande har sex, bara inte lika ofta.
 
Sv: sex

En helt vanlig och dessutom jättetrevlig kille. Jag tyckte jättmycket om att umgås med både honom och henne.
När deras barn var runt 4 år började min vän att antyda att allt inte stod rätt till. Hon blev mer och mer desperat och det kulminerade i en våldsam separation 2 år senare. För hennes del blev det terapi och en svår period som tog lång tid att komma igen ifrån. Jag stod som ett frågetecken. Jag hade ju tyckt riktigt bra om hennes sambo, och blev så besviken över vilken skit han egentligen var.
Hon hade lagt sig till med ett helt sjukt beteende. Tex så såg hon till att ligga med honom innan hon talade om att hon skulle iväg någonstans med hästen eller om det var något annat hon ville göra som hon visste han skulle bli sur över.....han var lite mer vänligt inställd efteråt. När allt började så var det just detta med sex. Hon var ofta trött och han började bli svartsjuk på hennes häst som ju tog så mycket av hennes tid. Han började ge henne pikar och fula komentarer. Hon sa att det var som om han brände henne med dessa ord och krav. när då de här orden och pikningarna började komma oftare och oftare så blev hon ju full av brännmärken och läkte aldrig - om du förstår vad jag menar.
Hon hatde honom i flera år efter det är först nu som det verkar som om hon börjar komma över det typ 12 år senare....
gulan


Där ser man vad det kan bli av att inte kommunicera. Jag tror att hon gick in på en sluttande väg där med att muta med sex när hon ville göra något han inte tyckte om. I efterhand kan man se att det hade varit bättre att konfrontera hela situationen.

Men mannen också. Vad är det för fegis som ger pikar och kommentarer? varför inte korten på bordet?

Fny
 
Sv: sex

*knapplån*

Va skönt att höra att man inte är ensam! Tänkte starta en sånhär tråd för ett tag sen men vågade inte:(

Nåja iallafall. Det är tre månader sen vi fick barn.
Men jag känner lixom mig som en oskuld på nytt... Det känns lixom som jag inte känner min egen kropp längre:(
Känner mig obekväm i min "nya" kropp och med mitt nya underliv som inte alls känns som förut:cry: Bristningar, degmage, bröst som känns som vattenballonger (nä jag ammar inte) ett underliv som inte riktigt släppt chocken efter styngnen efter förlossningen...
Jag hade ingenaning om att kroppen kunde kännas såhär främande! Det känns jätte konstigt. Min sambo tycker det är lite jobbigt att jag inte vill så ofta och försöker med allt för att jag ska bli tänd, men inget fungerar... Allt känns så konstlat och omständigt på nått vis.
Vi har nu haft sex EN gång sen i November förra året... Jag känner mig dum för det är ju inte så att jag inte vill, utan att jag är rädd skulle jag säga... Känns jätte främmande!
Ska ta ett snack med min sambo senare och förklara hur jag känner. Även om han är väldigt förstående och inte tjatar så märker jag att han börjar tröttna på att "vänta på mig":(

Jag blir knäpp!!!! Är lixom RÄDD för at bli kåt!:eek:
Nä det är nog så att man får börja utforska sin nya kropp och försöka starta om sexlivet från början igen.

////Oskuld på nytt
 
Sv: sex

Vet du Ygget - det ÄR annorlunda efter födseln ! Men BÄTTRE !!! Mindre yta och mer känsla.

Det låter ju jättespännande att få utforska allt på nytt :idea:
 
Sv: sex

Jag tror att hon gick in på en sluttande väg där med att muta med sex när hon ville göra något han inte tyckte om.
Jag tror (utan att ha frågat henne) att det där började ganska tidigt och kanske väldigt subtilt och finstilat. Hon märkte säkert inte ens själv att hon vek av på fel stig, eftersom de här starka känslorna och uppvaknandet kom i och med terapin. Då först såg hon hur fel hennes beteende varit.
gulan
 
Sv: sex

Den här tråden har stört mig ett tag nu, dels har man ofrivilligt blivit tvungen att läsa hur fel det är att inte vilja ha sex och på så vis dragit på sig dåligt samvete för hur ens egna kropp fungerar, det finns saker man styr över och saker man inte kan styra över.

Jag ringde och väckte min sambo i natt, jag är i Göteborg sedan en vecka och vi har inte pratat så mycket under den tiden, jag frågade rakt ut vad han tyckte om att vi hade så lite sex och han svarade: Din kropp går igenom mycket just nu, och jag skulle aldrig drömma om att försöka tvinga dig till sex om du själv inte klarar av det, visst saknas det, men för mig är det viktigare att BÅDA mår bra än att bara jag gör det. Dessutom är sexet inget bra om inte båda vill ha sex och känner sig tända, varför skall man tvinga sig på något som kanske inte fungerar? Varesig för dig eller för mig...

Jag älskar min sambo och har bestämt mig för att inte läsa vidare i sådanthär som får mig att må dåligt, även om det inte är någons mening här att trycka ner andra..
 
Sv: sex

Den här tråden har stört mig ett tag nu, dels har man ofrivilligt blivit tvungen att läsa hur fel det är att inte vilja ha sex och på så vis dragit på sig dåligt samvete för hur ens egna kropp fungerar, det finns saker man styr över och saker man inte kan styra över...

Jag ber om ursäkt om jag har bidragit till det.

Jag menar inte att det är fel, det jag fiskar efter är vad man gör åt det om man själv lider av bristen på sex, lust eller vad det än är.

Inte att man ska tvångsnuppa så fort bäbisen är född.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 905
Senast: gullviva
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 351
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp