F
Fnyfniken
Sv: sex
Det här tycker jag är så beskrivande. Det subtila sätt som en överdriven mängd krav kryper sig på i synnerhet kvinnor i vår moderna värld. Jag har 15-åriga tjejer i skolan som tror att de är de enda som inte provat analsex och gillat det. De tror att man måste vara extremt försigkommen inom allt, så som det snackas, skrivs i tidningar och diskuteras på Lunar. De är normala, vettiga smarta tjejer som känner ångest över att de har en känsla av att de inte hänger med, inte kan allt det där som man ska kunna och inte riktigt vågar eller vill heller. Det verkar vara lika illa med oss 38 1/2-åringar!
Om han får för lite sex varför ska inte HAN ta tag i det då? Varför ska inte han ringa familjerådgivningen? (Observera att det naturligtvis kan vara kvinnan som vill ha mer sex, men det verkar vara mest tjejer som har trytande lust här i tråden)
Fny
Den här tråden har stört mig ett tag nu, dels har man ofrivilligt blivit tvungen att läsa hur fel det är att inte vilja ha sex och på så vis dragit på sig dåligt samvete för hur ens egna kropp fungerar, det finns saker man styr över och saker man inte kan styra över.
Jag ringde och väckte min sambo i natt, jag är i Göteborg sedan en vecka och vi har inte pratat så mycket under den tiden, jag frågade rakt ut vad han tyckte om att vi hade så lite sex och han svarade: Din kropp går igenom mycket just nu, och jag skulle aldrig drömma om att försöka tvinga dig till sex om du själv inte klarar av det, visst saknas det, men för mig är det viktigare att BÅDA mår bra än att bara jag gör det. Dessutom är sexet inget bra om inte båda vill ha sex och känner sig tända, varför skall man tvinga sig på något som kanske inte fungerar? Varesig för dig eller för mig...
Jag älskar min sambo och har bestämt mig för att inte läsa vidare i sådanthär som får mig att må dåligt, även om det inte är någons mening här att trycka ner andra..
Det här tycker jag är så beskrivande. Det subtila sätt som en överdriven mängd krav kryper sig på i synnerhet kvinnor i vår moderna värld. Jag har 15-åriga tjejer i skolan som tror att de är de enda som inte provat analsex och gillat det. De tror att man måste vara extremt försigkommen inom allt, så som det snackas, skrivs i tidningar och diskuteras på Lunar. De är normala, vettiga smarta tjejer som känner ångest över att de har en känsla av att de inte hänger med, inte kan allt det där som man ska kunna och inte riktigt vågar eller vill heller. Det verkar vara lika illa med oss 38 1/2-åringar!
Om han får för lite sex varför ska inte HAN ta tag i det då? Varför ska inte han ringa familjerådgivningen? (Observera att det naturligtvis kan vara kvinnan som vill ha mer sex, men det verkar vara mest tjejer som har trytande lust här i tråden)
Fny