Har du missat den delen om att hundarna gärna vaknar upp och kommer till hundvakten när denne kallar på dem, antingen för att släppa ut dem eller för att ge dem någon godbit från köket? Deras vakenhetsgrad och aktivitet skulle vara högre om hundvakten också gjorde spännande saker med dem eller tränade dem.Då är vi väl flera i tråden som är löjliga antar jag, eftersom det är flera som påstår precis samma saker som jag gör. Det gynnar inte diskussionen att du rycker saker ur sitt sammanhang; att en hund ständigt ligger vid ytterdörren när matte/husse är ute ur huset är helt klart tolkningsbart som att den inte är trygg att lämnas med hundvakten, eller ensam heller för den delen. Jag har inte påstått att sova på sidan allmänt skulle vara ett stressbeteende; beteenden är också situationsbundna.
Du svarade inte på mina frågor, av vilka den viktigaste är: Hur kan du vara så tvärsäker på att du, som aldrig sett mina hundar ellrr mig, är så mycket bättre på att tolka mina hundars beteenden än jag är? Hur har du kommit i besittning av din oändliga kompetens?
Senast ändrad: