Senast tagna bilden VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
14222238_10154398077027456_4954629960439170524_n.jpg

Dusch och klippning idag. Djurplågeri på hög nivå.

Lite bilder från sen fotografering idag, var ganska mörkt i skogen tyvärr men ljuset är härligt :love:
316_zpslsua9ibj.jpg

324_zpsfowlpktf.jpg

317_zpsozrsom0k.jpg

323_zpszyt2qaz2.jpg
Vad var det för objektiv och kamera du har?
Jag har en Nikon D5100 och ett Nikon DX 18-105 objektiv...? Vet inte riktigt hur man ska läsa det.
Allt som allt står det Nikon DX, AF-S NIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6G ED

Vill supergärna uppgradera till något som tillåter ett sånt skärpdjup som dina bilder har - hunden i fokus, men supersuddig bakgrund. Det klarar inte mitt objektiv av, oavsett inställningar. (Om jag inte missat något helt..)

Vad var det för objektiv och kamera du har?
Jag har en Nikon D5100 och ett Nikon DX 18-105 objektiv...? Vet inte riktigt hur man ska läsa det.
Allt som allt står det Nikon DX, AF-S NIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6G ED

Vill supergärna uppgradera till något som tillåter ett sånt skärpdjup som dina bilder har - hunden i fokus, men supersuddig bakgrund. Det klarar inte mitt objektiv av, oavsett inställningar. (Om jag inte missat något helt..)

Tror hon sade att hon köpt sig ett tamron/sigma 70-200 med fast bländare på 2,8 :) ger fina bilder men min uppfattning är att i rörelse har den långsam fokus och 7/10 bilder blev hundarna ur fokus.

Jag bytte ut mitt sådant mot nikons egna 70-300mm f/4-5.6, visst är det inte alls lika ljuskänsligt men bilderna blir iallafall i fokus! Har ett fast objektiv på 50mm med, med bländare 2,8 som jag har till porträtt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 165
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar