Senast tagna bilden VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad var det för objektiv och kamera du har?
Jag har en Nikon D5100 och ett Nikon DX 18-105 objektiv...? Vet inte riktigt hur man ska läsa det.
Allt som allt står det Nikon DX, AF-S NIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6G ED

Vill supergärna uppgradera till något som tillåter ett sånt skärpdjup som dina bilder har - hunden i fokus, men supersuddig bakgrund. Det klarar inte mitt objektiv av, oavsett inställningar. (Om jag inte missat något helt..)

Har en Nikon D7000 och Sigma 70-200/2,8! Är hittills faktiskt mycket nöjd med objektivet. Visst, det är säkerligen långsammare än Nikons egna, men ja har inget direkt att klaga på. Det du har är kitobjektivet (har ett likadant själv), det är inte speciellt ljuskänsligt vilket gör det svårare att ta bokeh-bilder (suddig bakgrund), men det går! Man får mixa lite med inställningarna och placeringen av objektet mot bakgrund (avstånd exempelvis) :) Här är några rörelsebilder på Milou och ja, självklart blir vissa oskarpa ibland, men majoriteten dvs 9/10 är tillräckligt skarpa för att kunna användas!
rorelse_zpsobmclwhr.jpg

Alltså - nu kommer jag tillbaka igen haha... Så himla roligt att fota!!!

Även om min hund är otroligt tacksam att fotografera, börjar det bli lite långtråkigt :D Finns det någon i mitt område (Trollhättan med omnejd.. typ?) som har hund som vill bli fotad? VILL ÖVA :idea::D
327_zpsyk0yz8cn.jpg
331_zpssfpwtjye.jpg
329_zpsohjfr5bx.jpg
334_zpsl6frvf4a.jpg
336_zpsmytujvua.jpg
332_zpsikkwyirm.jpg
333_zpsi13slt5d.jpg

Även om min hund är otroligt tacksam att fotografera, börjar det bli lite långtråkigt :D Finns det någon i mitt område (Trollhättan med omnejd.. typ?) som har hund som vill bli fotad? VILL ÖVA :idea::D
327_zpsyk0yz8cn.jpg
331_zpssfpwtjye.jpg
329_zpsohjfr5bx.jpg
334_zpsl6frvf4a.jpg
336_zpsmytujvua.jpg
332_zpsikkwyirm.jpg
333_zpsi13slt5d.jpg
Sååå synd du inte bor nära Norrköping - jag har 3 hundar att öva på :D

327_zpsyk0yz8cn.jpg
331_zpssfpwtjye.jpg
329_zpsohjfr5bx.jpg
334_zpsl6frvf4a.jpg
336_zpsmytujvua.jpg
332_zpsikkwyirm.jpg
333_zpsi13slt5d.jpg

När vi får hem får valp så får du öva på den! MER än gärna :D:D

Jag kände samma som du @nordingran och la ut en efterlysning i en trevlig hundgrupp på Facebook och ny har jag typ 30 hundar att fotografera :angel: :D

Så, hett tips om du är med i någon sådan grupp och fråga där :)

Smaaart!! Bara en vanlig hundgrupp alltså? Låter inte helt fel :D:up:
Ja men precis. Jag är med i en som har extremt lågt i tak och för hundtöntar :D så det är en väldigt lugn och städad grupp vilket gjorde att det kändes okej. Jag hade även kunnat gjort något liknande i min rasgrupp på fb, fast det är ju tråkigt att bara fota samma ras ;) :D
Och är det utställning eller tävlingar (ffa inoffare) så brukar det vara uppskattat att en tar bilder (jag frågar såklart alltid om jag vill lägga ut bilderna någonstans sen) vilket jag tycker är en kul övning :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 165
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar