Senast tagna bilden VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså, vad ska du ha det till:D

Ha det till? Jag förstår inte frågan... :confused:

Jag kan ha det till att... impa på lättlurade typer på internet! :idea:

Nä, men inte är det väl bara jag som shapar nonsens bara för skojs skull? Eller...? Har ni andra alltid en plan? :o
(@Migo ? :nailbiting:)

Jag tycker det är ett skitkul beteende, det är så ytte-pyttelitet, men han tar i så förbaskat för att få till det! I början kunde jag verkligen se hur han liksom letade efter hur han styr de musklerna medvetet, och fortfarande kan det rycka till lite här och var i ansiktet innan han riktigt hittar rätt - han kan givetvis spärra ut näsborrarna när han nosar osv, som vilken (frisk) hund som helst, men att isolera det till ett trickbeteende när näsan inte var på var faktiskt svårt för honom. Att det är krångligt är anledning nog för mig. :p

Nä, men inte är det väl bara jag som shapar nonsens bara för skojs skull? Eller...? Har ni andra alltid en plan? :o

Jag tycker det är ett skitkul beteende, det är så ytte-pyttelitet, men han tar i så förbaskat för att få till det! I början kunde jag verkligen se hur han liksom letade efter hur han styr de musklerna medvetet, och fortfarande kan det rycka till lite här och var i ansiktet innan han riktigt hittar rätt - han kan givetvis spärra ut näsborrarna när han nosar osv, som vilken (frisk) hund som helst, men att isolera det till ett trickbeteende när näsan inte var på var faktiskt svårt för honom. Att det är krångligt är anledning nog för mig. :p
Va? Jag? Shejping? Planer i träningen? Nu blir jag alldeles nervös och får prestationsångest. Vad har jag missat? Hur kom jag in i detta? :eek:

Jag fångade ett underbart beteende hos min gamla häst. Hon hade väldigt länga öron, som hon titt som tätt använde för att vifta bort flugor. Lyckades klicka några gånger med bra timing på öronviftet och minns än idag hennes djupt konfunderade och introverta uttryck när hon försökte styra den rörelsen medvetet. underbart :love:

Så nä, jag är kass på att ha planer för saker. Och jag har inte shejpat med nån av hundarna på flera månader :o

Va? Jag? Shejping? Planer i träningen? Nu blir jag alldeles nervös och får prestationsångest. Vad har jag missat? Hur kom jag in i detta? :eek:

Jag fångade ett underbart beteende hos min gamla häst. Hon hade väldigt länga öron, som hon titt som tätt använde för att vifta bort flugor. Lyckades klicka några gånger med bra timing på öronviftet och minns än idag hennes djupt konfunderade och introverta uttryck när hon försökte styra den rörelsen medvetet. underbart :love:

Så nä, jag är kass på att ha planer för saker. Och jag har inte shejpat med nån av hundarna på flera månader :o

Tja, du är ju en bättre variant av mig trodde jag vi kommit fram till? Så jag undrar om den bättre varianten bara tränar användbara beteenden? Men tydligen är hon grym och shapar inte sina hundar alls på eviga tider! :cautious:

Och ja! Precis det där du beskriver med hästen tycker jag är så underbart i det här beteendet hos Monster, det där inåtvända "vänta lite, jag vet hur man gör det här..." medan han prövar att dra i olika nervtåtar. :laugh:

Rollo tycker om att stepdansa och buga så det håller jag på att shejpa in. :laugh:

Tydligen är den ena katten numera en hund? :eek::confused:
12935069_1574390362871814_1323921862_n.jpg

Ammo insåg att det satt en duva i ett träd i rastgården, vilket givetvis INTE var okej - för duvor ska flyga så man kan jaga dem. Duvan bevärdigade honom inte ens med en blick.
Duvan vs Ammo 1-0
Attans - jag måste filma när min valpuschling skäller - jag blir mer och mer övertygad om dobbergener någonstans långt bak :rofl::rofl::rofl: hon har det grövsta skall jag hört hos en heeler och framförallt en valp:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 210
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 513
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 885
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar