Senast tagna bilden del VI

Sv: Senast tagna bilden del VI

Vad stor han har blivit! Har hans benbrott läkt helt nu?

KL

Ladda i kantarellskogen, 18 veckor.
Herrejisses vad fort dom växer..

IMG_4825kopia_zpsce957da2.jpg

... det var inte längesen hon var så här liten :eek:

DSC_0140_zps6a029e73.jpg

Haha ja, han är enorm!
Det är helt läkt :) Stelheten är borta, benen är lika musklade och han är stabilare än någonsin :)

Så vacker, Chili! Mina ögon fastnar av någon anledning på svansen igen och igen! ^^

*kl*
Vi har varit på Shiba Fun Day och utställning i Linconshire. Det var också en fundraising-event för Shiba Inu Rescue.
BBQ dagen innan;

Chika och Pickle (en rescue)

Chika, Maya och Koubou.

Chika och Maya tar en svängom på dansgolvet! XD

Och så... vackra Nala. En campingkompis och den enda shiban utöver Chika som trallade runt utan koppel.

Är den svarta renrasig? Jag tror aldrig jag sett någon annan färg än olika nyanser av röd-beige på en shiba :)

Är den svarta renrasig? Jag tror aldrig jag sett någon annan färg än olika nyanser av röd-beige på en shiba :)

Japp! ^^ Tiilåtna färger är Röd, Sesam och Black & Tan. Här i GB tillåter man också färgen Creme (vit) men jag tror att det är enda landet - ursprungligen får man inte ställa creme.
Lakritstrollen är rätt läckra! =)

Devil har varit på sin första gåsjakt idag, och jag är så STOLT över honom :love: Första gången han ens såg en gås var i onsdags, då fick han hämta en tinad. Idag sköts 13 gäss och han fick hämta åtta av dom. Han var lugn och tyst i gömslet, spontan på fåglarna och hämtade till och med en skadeskjuten som inte kunde flyga men sprang som attan. Gåsen bet honom men han bar vidare och lämnade den till mig. :) Nu ser jag fram emot att äta gås för första gången om några dagar!

1280482_10151821417661413_687539408_n.jpg

Bonusbild ur gömslet :D
1175401_10151821267396413_375655623_n.jpg

Tack! :D (och du är faktiskt inte den första som kommenterar just svansen, någon sa att den såg ut som en fjäder :p)

*kl*

Senaste bilden på damerna tillsammans:
1016360_239442969537424_873197565_n.jpg

Veckans skörd hos den lokala slaktaren. Fyra pounds (jag orkar inte räkna om) av hundfärs(aka färs FÖR hundar, inte av), två kilo hundkorv som är slaktarens egen blandning av främst inälvor, en hundkanin (illa skjuten hel kanin.) och ett urval av märgben!
:d

Duktig kille, grattis!!

Ska de bära tillbaka skadskjutna fåglar så att förarna avlivar, eller är det ok att dom avfångar själva?

Tack :)

Dom får inte avfånga själva utan ska bära den till en person. Hundar som jagar mycket gås lär sig dock ofta att dom flaxar mindre om man bär dom i halsen (= Kväver dom ;) ) och det kan man egentligen inte säga att det är fel, förutom att själva sättet att bära är omständigt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
334
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 364
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 293
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar