Sv: Semester o småbarn = osant
OK, jag missförstod nog en del. Men du behöver TA dig egen tid. Jag tar mig tid när jag går på gymet 2-4 dagar i veckan och det laddare mina batterier. Tidigare red jag mest på ridskola några gånger i veckan, det var också min egentid. Det är viktigt med egentid och det måste du se till att få av din familj. Vad säger barnens far om du fångar in din hingst i hagen och tar en ridtur? Är det omöjligt?
Luff skrev:Jag har inte sagt att barnen är svåra att ta hand om, men jag hinner aldrig vara själv och ta hand om mitt eget huvud.
Barnen är fullt normala - goa, busiga, skrikiga, glada, slåss, äter, tjatar, leker snällt i timmar, retas, sover, berättar glatt om grannens traktor i 20 min.
Men jag skulle vilja ha egen tid att inte behöva göra något som har med barnen att göra och bara göra ingenting - inte 2 timmar någon gång - då ska jag ju ändå planera matinköp och hinna med sånt som är svårt att göra när barnen är hemma.
Som Silverkedjan skrev, fånga in en hingst och kanske rida ut en sväng. Bara sådär, utan att packa kläder till barnen som kan vara hos morfar några timmar.
Jag pratar inte om att bli av med mina barn i evigheter varenda dag, jag skulle bara vilja ha en okomplicerad semester mellan kl 8-17 i fem dagar, jag är inte på något sätt på utbrändhetens rand, bara att min personlighet skulle må bra av lite FRI tid.
Och jag vill spendera den i mitt hem, kunna bara helt apropå ringa kompisen och sticka o fika - utan att behöva fråga sambon om det krockar med hans planer (lägga tak eller nåt) - Bara en gång per år.....
OK, jag missförstod nog en del. Men du behöver TA dig egen tid. Jag tar mig tid när jag går på gymet 2-4 dagar i veckan och det laddare mina batterier. Tidigare red jag mest på ridskola några gånger i veckan, det var också min egentid. Det är viktigt med egentid och det måste du se till att få av din familj. Vad säger barnens far om du fångar in din hingst i hagen och tar en ridtur? Är det omöjligt?