Sv: Semester o småbarn = osant
Men varför vara "barnledig"
Att ha barn är ett sätt att leva... jag har visserligen bara ett barn, och en bonus dotter som valde att flytta till oss när hennes mamma dog, så jag har kanske inte rätt att uttala mej, ( sedan är jag dagisfröken...) men jag förstår faktiskt inte föräldrat som är två om vårdnaden, och ändå skriker efter "ensamhet"....
Visst kan du fuska och ha dina barn på dagis, det är säkert vanligare än vi tror, och vi dagisfröknar vill nog gärna ha dina små troll hos oss på dagarna, faktum är att vi valt de yrket för att vi vill vara med era barn!
Men... om det var lagstadgat, vad i ditt liv skulle bli så himla mycket bättre????
(fasen nu blev det svårt, allt jag försöker formulera kan tolkas som anklagelse, och det vill jag INTE!!! )
Men jag älskar att ha barn omkring mej, har alltid haft huset fullt av olika åldrar, och nu när sonen börjar vara stor, och dottern har ett eget liv, inser jag att jag verkligen VILL ha barn runt mej...
Därför är det främmande för mej att "välja" bort dom... det är bara min egen åskit, och inget fördömmande alls!!!
Gör det du tycker att du har samvete till, har du betalat skatt, så du tycker att du kan fuska-gör det!
Har du ett så stort behov av att vara ensam- lämna barnen på dagis. jag lovar! ingen dömmer dej för det!
* Jenny *