Secret Santa 2021

Håller med :) och jag tycker inte heller att @Nixehen ska behöva ”jaga” folk, det blir ett väldigt extrajobb!
Instämmer! OM nu någon specifik ska jagas så kan väl tomten pm:a i sånt fall men att @Nixehen ska behöva gå igenom tråden för att få fram vilka som är inaktiva känns inte rimligt alls.

@Nixehen gör redan ett superjobb, vi måste vara rädda om vår stortomte! :bow: :heart

Jaa, det är jag! 😁

Jag var så himla nervös att jag prickat helt fel. Jag tyckte att garnet var fint, men sen kom jag på att man kanske inte bara kan köpa ett nystan? Det kanske inte räcker någonstans? Och hundmuggen tyckte jag själv var rolig, men sen kom jag på att det kanske är oartigt att implicera att någons hundras är… egensinnig 😳 (den beskrevs dock så på alla rasbeskrivningar jag läste, men just din individ kanske är superlydig!)
😁 Man kan göra mycket roligt med ett nystan och jag älskar muggen. Som individ är min galning rätt lydig men som ras är det på pricken. Så muggen kommer få följa med på klubb aktiviteter och kommer bli uppskattad av många. :) Ägnade typ en timme åt att fånga en hund på ett jaktprov i höstas. 😂
Otroligt nyfiken på "jordgubbarna", nu har lugnet äntligen lagt sig i huset så jag kan provsmaka. :)
Men jag är otroligt nyfiken på om vi kanske har gemensamma bekanta IRL. 🤔 Stalkade dig lite på Facebook men det hjälpte mig inte att hitta vad du kunde tänkas heta här. 😂

La till barbabelle igen :)

Secret Santa → Snällt Buke-barn
  1. Tigerflicka → cili
  2. Ceta → Habina
  3. Jeps → Klara
  4. Malin_L → Takire
  5. Sonic76 → cirkus
  6. TeamLundVer → Glimmertrollet
  7. IngelaH → Piglet82
  8. Silver Girl → flyingchange
  9. Fille → EZMK
  10. Wingates → Nixehen
  11. Cambodia → Halcyon
  12. WS6 → athena_arabians
  13. cirkus → lil-sis
  14. Islandshästryttare → Caoimhe
  15. Blacksmithfarm → Barbabelle
  16. Cattis_e → Bapelsin
  17. glimmertrollet → Cattis_e
  18. Halcyon → Mysboll
  19. astronaut → blacksmithfarm
  20. hippocampus → astronaut
  21. Ramona → Fibusen
  22. athena_arabians → Fraggel_Tess
  23. Habina → Ramona
  24. Lumos_Nox → Marty
  25. Bapelsin → Cambodia
  26. Lytesout95 → quarterranchen
  27. Houdinie → gul_zebra
  28. Lil-sis → Houdinie
  29. EZMK → Wingates
  30. Fraggel_tess → parellikusken
  31. Voltis — Lytesout95
  32. Mirre- Hippocampus
  33. Leoni - - > Malin_L
  34. Klara → AbCdE
  35. quarterranchen → YorkWann
  36. Marty → Ws6
  37. Parellikusken- Sonic76
  38. Serena87 --> Silver Girl
  39. cili → Islandshästryttare
  40. AbCdE → Leoni
  41. Mysboll →
  42. Masse →
  43. Fibusen →
  44. Ninnurur →
  45. flyingchange →
  46. Caoimhe →
  47. Takire →
  48. Piglet82 →
  49. LillaMy84 →
  50. YorkWann →
  51. gul_zebra →
  52. Nixehen →
  53. Snurrfian →
  54. _Elly_ → Jeps
  55. Barbabelle →voltis
  56. Happimess →

😁 Man kan göra mycket roligt med ett nystan och jag älskar muggen. Som individ är min galning rätt lydig men som ras är det på pricken. Så muggen kommer få följa med på klubb aktiviteter och kommer bli uppskattad av många. :) Ägnade typ en timme åt att fånga en hund på ett jaktprov i höstas. 😂
Otroligt nyfiken på "jordgubbarna", nu har lugnet äntligen lagt sig i huset så jag kan provsmaka. :)
Men jag är otroligt nyfiken på om vi kanske har gemensamma bekanta IRL. 🤔 Stalkade dig lite på Facebook men det hjälpte mig inte att hitta vad du kunde tänkas heta här. 😂

Haha, jag tyckte din ledtråd ang rasen var lite rolig så jag hoppades att det ändå var i rätt härad 🙂

Jag är inflyttad till trakten så har inget jättestort lokalt kontaktnät, det har däremot min makes familj så på någon ledd borde vi faktiskt ha det 😁

Mitt tomtebarn @Happimess har redan hittat mig så jag tänkte lägga till det i listan men jag får ju inte med siffrorna när jag försöker kopiera 😅.

Edit. De kom med ändå utan att vara markerade 🤔

1. Tigerflicka → cili
  2. Ceta → Habina
  3. Jeps → Klara
  4. Malin_L → Takire
  5. Sonic76 → cirkus
  7. IngelaH → Piglet82
  9. Fille → EZMK
  10. Wingates → Nixehen
  11. Cambodia → Halcyon
  13. cirkus → lil-sis
  16. Cattis_e → Bapelsin
  18. Halcyon → Mysboll
  21. Ramona → Fibusen
  23. Habina → Ramona
  24. Lumos_Nox → Marty
  25. Bapelsin → Cambodia
  27. Houdinie → gul_zebra
  28. Lil-sis → Houdinie
  29. EZMK → Wingates
  31. Voltis — Lytesout95
  32. Mirre- Hippocampus
  33. Leoni - - > Malin_L
  34. Klara → AbCdE
  36. Marty → Ws6
  40. AbCdE → Leoni
  41. Mysboll →
  42. Masse →
  43. Fibusen →
  44. Ninnurur →
  45. flyingchange →
  46. Caoimhe →
  47. Takire → Happimess
  48. Piglet82 →
  49. LillaMy84 →
  50. YorkWann →
  51. gul_zebra →
  52. Nixehen →
  53. Snurrfian →
  54. _Elly_ → Jeps
  55. Barbabelle →voltis
  56. Happimess →

Vad roligt att det blev så uppskattat! Försökte välja choklad med lite udda smaker, som man kanske inte köper själv till vardags men som kanske kan bjuda på en positiv överraskning :heart.
Angående teet så var det tack vare min kompis som jobbar i tebutiken som vi kunde lösa flera små provpåsar. Normalt sett säljer dom inte så, men det gjordes ett undantag för just detta tillfälle :D. Även där roligt att kunna erbjuda lite fler sorter, och därmed möjlighet att kanske hitta en ny favorit.

Ja det var kul att få så många olika teer! Har flera kvar att testa ju, tänkte också det var ovanligt att kunna få så små påsar med te för jag har själv bara kunnat köpa minst ett hekto. Extra kul då att din kompis var så snäll och gjorde undantag med små provpåsar. Te med saffran var verkligen en positiv överraskning som jag hoppas kunna hitta i min tebutik också framöver! :) Ser framemot att kunna testa resten av chokladen med!

Senast ändrad:
Stort tack till dig @Nixehen för att du anordnar detta! :bow: Förstår att det tar en del tid och arbete för dig. :heart Det har varit så kul att både ge paket till någon annan och få paket! Tycker det är så otroligt att en människa som jag inte känner kan engagera sig genom att köpa och slå in paket och skicka och verkligen komma på roliga presenter som överraskar. Var första gången jag var med men inte den sista!

För övrigt håller jag med som flera andra skrivit det är verkligen inte ditt jobb att skicka pm till de som är inaktiva efter jul. Hade jag varit tomte till ett inaktivt offer så hade jag skickat ett snällt pm och undrat om allt var bra om det hade gått mer än en vecka efter julafton.

Senast ändrad:
  1. Tigerflicka → cili
  2. Ceta → Habina
  3. Jeps → Klara
  4. Malin_L → Takire
  5. Sonic76 → cirkus
  7. IngelaH → Piglet82
  9. Fille → EZMK
  10. Wingates → Nixehen
  11. Cambodia → Halcyon
  13. cirkus → lil-sis
  16. Cattis_e → Bapelsin
  18. Halcyon → Mysboll
  21. Ramona → Fibusen
  23. Habina → Ramona
  24. Lumos_Nox → Marty
  25. Bapelsin → Cambodia
  27. Houdinie → gul_zebra
  28. Lil-sis → Houdinie
  29. EZMK → Wingates
  31. Voltis — Lytesout95
  32. Mirre- Hippocampus
  33. Leoni - - > Malin_L
  34. Klara → AbCdE
  36. Marty → Ws6
  40. AbCdE → Leoni
  41. Mysboll →
  42. Masse →
  43. Fibusen →
  44. Ninnurur →
  45. flyingchange →
  46. Caoimhe →
  47. Takire → Happimess
  48. Piglet82 →TeamLundVer
  49. LillaMy84 →
  50. YorkWann →
  51. gul_zebra →
  52. Nixehen →
  53. Snurrfian →
  54. _Elly_ → Jeps
  55. Barbabelle →voltis
  56. Happimess →

C28504B5-CDE5-490A-AA64-041E915F1C57.webp
Så kom jag äntligen hem! Efter en jul med syskon, syskonbarn och föräldrar under samma tak var det ohyggligt skönt att komma hem. Och äntligen få öppna paket!

Tror att det är en felaktig gissning, gör den ändå. Dels för att jag inte hittar någon riktig ledtråd och dels för att ytterpaketet med avsändaren inte finns kvar. Måste ju i alla fall avskriva alla som inte är skyldiga till att jag nu sitter fast med min "pärltomte" (älskar det 🥰 )
@Nixehen är du min tomte?

Sorry för postning av paket och sedan gå upp i rök. Allergisk mot jul eller något då jag varit däckad i två dagar efteråt, vettefan vad som hände med min kropp:meh:

Det är två tecknade gulliga katter som jag antar är min ledtråd :D Skulle möjligtvis @Caoimhe kunna vara min tomte? :)

Sorry för postning av paket och sedan gå upp i rök. Allergisk mot jul eller något då jag varit däckad i två dagar efteråt, vettefan vad som hände med min kropp:meh:

Det är två tecknade gulliga katter som jag antar är min ledtråd :D Skulle möjligtvis @Caoimhe kunna vara min tomte? :)
Jajamen, jag och mina små är de skyldiga! :p

IMG_20211218_190725.jpg

(Bild från förra året, men de var söta då med.)

Edit: betyder detta att jag alltså lyckades undvika att skicka med kattpäls i år? :bump:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
5 307
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 600
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 268
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 291
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare