Secret Santa - 2020

Just nu är det många som pmar mig och ber mig lämna hälsningar till sina offer, tex om att klapparna är inslagna.
Jag tänker att eftersom det är en regel i leken att klapparna ska vara inslagna så kanske vi kan utgå ifrån att alla är det - och att ni som missat att slå in något eller på annat sätt behöver meddela era offer pmar mig?
Det tar rätt mycket tid från mitt tentaplugg att skicka hälsningar "i onödan" så att säga. 😅

/ Big Santa - aka stressad student

Min tomte hade visst varit lite orolig över vad som är okej att skicka hit till utlandet och vad inte.

Jag kan lugna tomten med att det allra mesta är okej, förutom kanske rått kött, levande djur, vapen och suspekta kemikalier.

Men om nu tomten skickat delar av hjorten eller vildsvinet som lende rövare i trädgården, en bazooka och en flaska hembränt, (med lite vild fantasi kunde man ju få det allt att passa med mina ledtrådar om matlagningsintresserad och vad det nu var ;) ) plus katten som med våld klämde sig in i lådan i ett obevakat ögonblick, ja då är det nog lugnt ändå. De i tullen förtjänar ett gott skratt i dessa tider . :D

Min tomte hade visst varit lite orolig över vad som är okej att skicka hit till utlandet och vad inte.

Jag kan lugna tomten med att det allra mesta är okej, förutom kanske rått kött, levande djur, vapen och suspekta kemikalier.

Men om nu tomten skickat delar av hjorten eller vildsvinet som lende rövare i trädgården, en bazooka och en flaska hembränt, (med lite vild fantasi kunde man ju få det allt att passa med mina ledtrådar om matlagningsintresserad och vad det nu var ;) ) plus katten som med våld klämde sig in i lådan i ett obevakat ögonblick, ja då är det nog lugnt ändå. De i tullen förtjänar ett gott skratt i dessa tider . :D
Haha. Jag tror inte samurajsvärd är en bra idé heller? 😁

Haha. Jag tror inte samurajsvärd är en bra idé heller? 😁

Det kan möjigtvis bli lite knepigt att skriva övertygande redogörelser om att de nog är idrottsutrustning. O_o Men frukta inte, ju märkvärdigare innehåll, desto större chans att tullen ger undantagslov pga av att de inte förstår vad innehållet är. Erfarenhet finns. :up:
Men annars brukar de nästan aldrig bry sig. :)

Det kan möjigtvis bli lite knepigt att skriva övertygande redogörelser om att de nog är idrottsutrustning. O_o Men frukta inte, ju märkvärdigare innehåll, desto större chans att tullen ger undantagslov pga av att de inte förstår vad innehållet är. Erfarenhet finns. :up:
Haha, mor och far brukar rätt och slätt skriva "Clothes and things." :D Men hit är det inte så hårt.

Jag blir ju nyfiken på vilken del av världen du bor i..
Jag brukar mest skicka bagged candy och det tar sig liksom lätt igenom tullen 😁.
Däremot att chansa och beställa hem nåt som Sverige klassar som läkemedel gick inte så bra 😇🙈.

Jag blir ju nyfiken på vilken del av världen du bor i..
Jag brukar mest skicka bagged candy och det tar sig liksom lätt igenom tullen 😁.
Däremot att chansa och beställa hem nåt som Sverige klassar som läkemedel gick inte så bra 😇🙈.

Ja det var väl när jag skulle beställa diverse kemikalier, en del läkemedelsklassade, och annat smått och gott som behövdes på jobbet som det blev lite krångligt :D Annars har det nog aldrig varit några problem.

Ja det var väl när jag skulle beställa diverse kemikalier, en del läkemedelsklassade, och annat smått och gott som behövdes på jobbet som det blev lite krångligt :D Annars har det nog aldrig varit några problem.
Kan tänka mig det. Jag bor ju i Sverige och skickar mest åt andra hållet, men som sagt beställa hem nåt som typ är halstabletter men ändå inte var inte så populärt 😇.

Vi har fått paket:
1, dobbis
2, Mirre
3. flyingchange
4. Cattis_e
5. Jeps
6. Tranan
7. Caoimhe
8.pannkaka
9. Nixehen
10. Halcyon
11. Piglet82
12. Blacksmithfarm
13. TeamLundVer
14. Snurrfian
15. Reville

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 482
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 262
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat