Nej den är direkt, hur mågna miljoner syrier tycket du att Israel ska ta emot?
Okej. Svaret är att jag inte vet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej den är direkt, hur mågna miljoner syrier tycket du att Israel ska ta emot?
Nej du vet inte, men vilken är din åsikt?Okej. Svaret är att jag inte vet.
Nej du vet inte, men vilken är din åsikt?
Jag gillar att ha bättre koll på läget/QUOTE]
Ingen fara vi kan ta det på en nolla mindre. Om man nu tänker sig att att flykingar ska tas hand om i närområdet, och det är 10.000.000 på flykt från Syrien, hur många 100.000 tycker du att Israel ska ta emot.
Det är inte så många faktorer att hålla koll på. Flyktingar 10.000.000, grannländer ca 5. Hur fördelar du dem?
Det är inte så många faktorer att hålla koll på.
Jag håller inte med och menar att verkligheten är mer komplex än antal flyktingar och antal grannländer.
Och din åsikt om hur många av i runda slängar 10.000.000 flyktingar närområdet i form av Israel ska ta emot är?
SD nuuuuuuuuuDå blir det ju fler flykingar för oss andra att exploatera.
att flyktingarna inte kommer längre, kan väl mer bero på brist på resurser, kontakter o ork hos dem , än vilken typ av bidrag de olika staterna ger....de tar sig helt enkelt inte längreJasså? Måste missat att Kenya, Turiket, Libanon och Libyen har så fantastiska bidrag. Tänker du emigrera?
det gäller väl en majoritet av de avgivna rösterna vid förra valet eftersom det sitter en minoritetsregering på plats...Nej inte särskilt.. Det har inte varit något val och SD har inte fått igenom något av sin politk.
Snacka om att slänga sin röst i sjön när man röstar på SD
det gäller väl en majoritet av de avgivna rösterna vid förra valet eftersom det sitter en minoritetsregering på plats...
Ja där är jag helt överens med dig. Det står inte i motsats till att föra en politik som förutsägbart minskar andelen flyktingar som väljer Sverige vill jag även påpeka.
Men det här handlar inte bara om invandrings och integrationspolitik det handlar lika mycket om vården som går på knäna, skolor som inte fungerar, industriarbeten som försvinner, ett rättsväsende som dömmer helt obegripligt ('nej jag förstod inte att hon inte ville trots att hon skrek nej' och dyligt) osv.
Missat DÖ?
En icke SD röst gjorde att Sverige kunde ha en fortsatt fungerande migrationspolitik även efter valet.
Inte direkt bortkastad.
En stark opposition är dessutom viktig. Men på det sättet är en SDröst å andra sidan lika mycket värd.
Dö, jag har inte missat DÖ! Och det har nog inte de flesta politiskt intresserade heller.
Kritiken inom de borgerliga partierna växer mot DÖ. Och som alltid, svaret får vi till nästa val.
Ta exempelvis hur det gick för FP vid senaste valet och hur det kommer att gå för FP vid nästa val. Jag är uppriktigt orolig för att ett av de historiskt sett viktigaste liberala partierna får lämna riksdagen då.
Så till den fungerande migrationspolitiken.
Vad är det som fungerar?
Att de som kommer slussas in i getton eller att de slussas in i en process som snabbt integrerar dem?
Du bör nog slå upp ordet fungerar i ngt lexikon. För nu liknar det norgehistoriens: -Funger ej, den slänger vi och nästa tändsticka som flammar upp: -Fungerer!!! Den spar vi
Vi skulle kunna ge skydd åt betydligt fler flyktingar om vi arrenderade mark i Nordafrika, använde militär för att skydda det tältlägret och försåg dem inne i lägret med vatten, mat o rudimentär sjukvård. om det bara är skyddet du talar om. Det skulle alltså med råge uppfylla dina krav på migrationspolitikVi ger ett bra skydd åt många flyktingar. Det är en definition av fungerar.
Vi skulle kunna ge skydd åt betydligt fler flyktingar om vi arrenderade mark i Nordafrika, använde militär för att skydda det tältlägret och försåg dem inne i lägret med vatten, mat o rudimentär sjukvård. om det bara är skyddet du talar om. Det skulle alltså med råge uppfylla dina krav på migrationspolitik
Vad jag menar med migrationspolitik är ju naturligtvis, att de som kommer slussas in och integreras i våst samhälle och ges möjligheten till värdiga produktiva liv.
Det roliga är, att du först pratar om skydd, rätten till trygghet. När jag sedan lugnt och sansat påpekar att vi kan skydda betydligt fler så som jag beskriver så börjar du snacka om integration, ett ämne du tidigare skytt som pesten. Så hur ska du ha det? Ska vi skydda så många som möjligt eller ska vi genomföra en framgångsrik integration för så många som möjligt ? Och fler är på väg: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21293097.ab"Jag tycker inte att de integrationsproblem flyktingar stöter på här är jämförbara med ditt tältläger. Det är på en annan skala.
Det kommer inte att komma så många som man tidigre befarat. Det har gått upp för många migranter att Sverige inte alls är så bra som ryktet sagt. Sen beror det också på det som hände i veckan när SD utsågs till Sveriges störrrrsta parti. Det blev en världsnyhet och det skrevs väldigt fördelaktigt (läs ofödelaktigt) om Sverige, rasismen o nazism i utlänsk press. Tack för den gratisreklamen som säkert bidrar till att ännufärre tar sig hitDet roliga är, att du först pratar om skydd, rätten till trygghet. När jag sedan lugnt och sansat påpekar att vi kan skydda betydligt fler så som jag beskriver så börjar du snacka om integration, ett ämne du tidigare skytt som pesten. Så hur ska du ha det? Ska vi skydda så många som möjligt eller ska vi genomföra en framgångsrik integration för så många som möjligt ? Och fler är på väg: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21293097.ab"