Är det någon som vet källan bakom denna text? Var någon som hade delat den med kommentaren "Varför nekar naiva svenskar till det som t o m en fantastisk människa, med invandrarbakgrund, vittnar om?". Därför undrar jag vart man kan hitta originalet/källan, för att ta reda på om den är trovärdig?
---
"SVERIGE BEHÖVER SD!
Jag sa till alla mina vänner att SD kommer att bli Sveriges största parti. Många skrattade och sa aldrig. Jag sa att om alla fortsätter kalla SD för rasister och ignorera att vi har allvarliga integrationsproblem kommer det garanterat ske! Jag är ledsen att se att jag hade rätt, men också glad för jag menar att det här är ett nödvändigt ont för att vi ska vakna.
Orsaken till att jag kunde vara så säker var mina observationer och erfarenheter som ambitiös invandrare. Jag kom till Sverige för 14 år sedan. Jag hade inget medborgarskap och var traumatiserad av krig, flykt och orättvisa. Sverige gav mig nya möjligheter och hopp. Jag ville vara en del av samhället och jobba för ett bättre värld. Självklart hamnade jag i gettot (Rosengård) och mötte främlingsfientlighet och rasism, men jag mötte många fantastiska människor också. Jag valde att stå på mina egna ben och inte ta bidrag. Jag bakade pizza, städade, jobbade inom hemtjänsten osv. men jag tog aldrig emot socialbidrag. Jag ville lära mig svenska och vara en del av samhället. Hade jag tagit socialbidrag och suttit framför en satellit-TV, hade jag aldrig varit här jag är idag! Jag försökt motivera många socialbidragstagare som är fullt kapabla till att jobba, men de flesta skrattar och frågar varför de ska lära sig svenska och därmed jobba? De säger "Jag vill ju inte jobba!" Jag blev ledsen, arg och förtvivlad över att Sveriges (naiva) välvilja paralyserar fullt arbetsdugliga människor. Hade de inte fått bidrag så lätt, hade jag, enbart i min lilla krets, lyckats få hundratals människor i arbete. Jag undrade - och undrar fortfarande - varför politikerna verkar ignorera detta. Beror det på okunskap, naivitet eller handlingsförlamning?
När många självmant väljer att vara arbetslösa, har man ett problem. Ett stort problem. Problemet kan inte bara lösas genom att höja skatter och dolda avgifter hela tiden. Folk är inte dumma, till slut orkar de inte med, utan protesterar och straffar politikerna genom att stötta SD. Det finns självklart många svenskar som också utnyttjar systemet, men jag har svårt att förstå att en invandrare som har fått så mycket hjälp från Sverige gör det. Majoriteten av invandrare är självklart ambitiösa och jobbar hårt men den minoriteten som väljer utnyttja systemet gör mig förbannad. Vi borde vakna och ställa krav! Varför skall man få svenskt medborgarskap om man inte kan ett enda ord svenska? Hur kan du göra din medborgerliga plikt och bidra till ett demokratiskt samhälle om du inte kan följa med media, politiken och utvecklingen? Hur är det möjligt att skicka sitt svenska socialbidrag till hemlandet och försörja sig på svarta pengar? Hur är det möjligt att ligga på stranden i Thailand och köpa sex (företrädesvis av minderåriga) med sin A-kassa/sjukpeng/socialbidrag. Ja, det låter absurt, men jag har mött och pratat med de här människorna som tycker att de är så smarta för de kan "få det mesta utav systemet". Jag ställer de frågorna för att jag älskar landet som gav mig ett liv! Jag älskar Sverige och friheten jag fick. Vi har alla ett ansvar att försvara ett sådant fantastisk samhälle. Det är dags att vakna och istället för att kalla alla SD-väljare för rasister, lyssna på vad de har att säga!
Sverige har under flera decennier uppmuntrat lathet och straffat arbetsvilja och ambition! Detta är det riktiga grundproblemet Sverige har. Vi vågar inte ställa krav. Politikerna har varit svaga, naiva och köpt röster med generös bidragspolitik. Allmänheten har inte intresserat sig för politiken heller. Vi måste sluta straffa de ambitiösa och uppmuntra de lata. Vi måste ha en vision för Sverige. I brist på vision, vinner populismen!
Folk är inte dumma och vet att något är fel. Därför straffas politikerna! När man ignorerar väljarnas önskemål, då blir man straffad! Väljare som röstar på SD vill se en förändring och ett bättre integration. Självklart finns det en del rasister också men de flesta är främlingsfientliga och ser bara de socialbidragstagarna som sitter i getton. Jag har diskuterat detta med många journalister och politiker men alla har tyckt att jag var konstig. Handen på hjärtat, jag tror att andra partier betalar priset för sin naivitet, handlingsförlamning och populärpolitik. Som entreprenör ser jag att Sverige är i ett starkt behov av förändring. Arbete skall löna sig. Och arbete skall definitivt löna sig mycket mer än bidragstagande och lathet. Vi måste stödja de som är ambitiösa och sluta straffa de med höga skatter, avgifter och byråkrati! Jag tackar Sverige för att jag fick starta ett nytt liv och utvecklas så snabbt som jag gjorde. Vi är nu mer än 60 medarbetare i vår organisation och med 20 olika nationaliteter. Men vi skulle kunna skapa ännu fler jobb om samhället ställde hårdare krav på individen. Vi måste våga ställa krav!"