SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nya lösningar insinuerar att det har funnits lösningar tidigare. Men arbetsmarknadsutfallen för invandrare har alltid varit den man kan förvänta sig utifrån arbetsmarknadsläget och marknadskrafterna. Integrationspolitik har väl som mest gjort skillnad i marginalen och inget tyder på att det kommer förändras.

Dina analogier ger jag faktiskt inte mycket för. Om vi säger att jag vill ha tio gånger så stor invandring som du vill ha, innebär det då att du vill att vi ska skita i 90% av befolkningen när det kommer till vård och skola?

Jag har ingen målsiffra för invandringen eller asylmottagandet.

Jag anser att det tillhör en modern anständig demokratisk stat att erbjuda bland annat skola, vård och mottagande av flyktingar som behöver skydd. Och då får vi se till att göra det som krävs för att det ska ordnas på bästa möjliga sätt, i de rådande omständigheterna.

Jag anser att det tillhör en modern anständig demokratisk stat att erbjuda bland annat skola, vård och mottagande av flyktingar som behöver skydd. Och då får vi se till att göra det som krävs för att det ska ordnas på bästa möjliga sätt, i de rådande omständigheterna.

Ja där är jag helt överens med dig. Det står inte i motsats till att föra en politik som förutsägbart minskar andelen flyktingar som väljer Sverige vill jag även påpeka.

en politik som förutsägbart minskar andelen flyktingar som väljer Sverige .

Du tänker dig förutsäga världshistorien? Krigen och morden i Amerika påverkar oss inte så mycket eftersom atlanten är lite större än Medelhavet, men hur tänker du dig att utvecklingen i Central Afrikanska Republiken ser ut? Eller Qatar?

Vem har blundat? Jag har sett ett starkt fokus på integrationspolitik, åtminstone de senaste 6 åren.
Men det här handlar inte bara om invandrings och integrationspolitik det handlar lika mycket om vården som går på knäna, skolor som inte fungerar, industriarbeten som försvinner, ett rättsväsende som dömmer helt obegripligt ('nej jag förstod inte att hon inte ville trots att hon skrek nej' och dyligt) osv.

Fast alla vet ju att det beror på att man införde den segregerade skolan. Inget konstigt, medveten politik.
Har jag påstått något annat?
Jag har påstått att politikerna för länge sedan tappade kontakten med vad väljarna önskar och därmed negligerat de problem många ser i vårt samhälle. Jag påstår även att dagens problem med SD till större delen grundar sig i detta snarare än i enbart flyktingpolitiken.

Har jag påstått något annat?
Jag har påstått att politikerna för länge sedan tappade kontakten med vad väljarna önskar och därmed negligerat de problem många ser i vårt samhälle..

Nja.. att försämra skolan generellt var ett önskemål från väljarna och vårdprofitörerna. Man begärde en segregerad skola. Sen ville man bli rik på sin hyresrätt så då segregerade man boendet också. Det är inte politikerna som kommer på alla dumheter, utan en och annan väljare.

Okej, låt höra? Vem regerar Libyen om tre år?

Jag vet inte varför du tror att jag skulle veta det. Du kanske läste "antal" istället för "andel" i inlägg #565. Antalet beror ju på i hög grad hur utvecklingen i världen ser ut, vilket jag inte kan förutspå. Men det är inte det jag säger. Det jag säger är att vid relativt mindre gynnsamma förhållanden (t.ex att vi börjar dela ut temporära uppehållstillstånd istället för permanenta) så kommer en mindre andel av flyktingarna välja att fly till just Sverige jämfört med idag. Ett väldigt enkelt samband, helt oberoende av vad som händer i omvärlden.

Jag är inte så insatt i just den frågan så jag vet inte. Men det är smickrande att du lägger så stor vikt vid vad jag tycker.

Vi kan göra det lätt, säg att det är 10.000.000 flyktingar från Syrien, fem grannländer. Är det rimligt att Israel som är grannland tar sin femtedel? 2.000.0000.?

Vi kan göra det lätt, säg att det är 10.000.000 flyktingar från Syrien, fem grannländer. Är det rimligt att Israel som är grannland tar sin femtedel? 2.000.0000.?

Länder har olika kapacitet och tar emot flyktingar på olika sätt. Ett flyktingläger som betalas av det internationella samfundet t.ex är inte samma sak som integrera flyktingar in i det reguljära samhället. Det finns massa saker som gör att frågan inte är lätt. Så jag vet helt enkelt inte. Generellt så har grannländer ett större ansvar när det gäller flyktingkatastrofer tycker jag. Har du någon underliggande fråga om just Israel så får du gärna ställa den direkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV