SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det roliga är, att du först pratar om skydd, rätten till trygghet. När jag sedan lugnt och sansat påpekar att vi kan skydda betydligt fler så som jag beskriver så börjar du snacka om integration, ett ämne du tidigare skytt som pesten. Så hur ska du ha det? Ska vi skydda så många som möjligt eller ska vi genomföra en framgångsrik integration för så många som möjligt ;)? Och fler är på väg: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21293097.ab"

Du pratar om äpplen och päron. Jag anser inte att det är svart-vitt på samma sätt som du. Om man på ena sidan ställer "enbart skydd" och andra sidan ställer "perfekt integration", så anser jag att Sverige ligger hyfsat nära den sidan där integrationen fungerar bra. Vi får 6 av 10 poäng. Att erbjuda enbart skydd blir bara en poäng.

Så om alternativet är att låta folk vara utan skydd så är ditt tältläger bättre. Eftersom vi klarar mycket bättre än så, behöver vi inte diskutera den frågan i detaljer.

Det viktiga är att de som behöver skydd får skydd i en demokratisk stat som tar emot asylsökande. Eftersom stora delar av resten av världen resonerar ganska främlingsfientligt och helst hjälper på plats, så är behovet av att just ta emot asylsökande i landet stort.

Jasså? Måste missat att Kenya, Turiket, Libanon och Libyen har så fantastiska bidrag. Tänker du emigrera?
Japp ska flytta till solkusten och leva upp min pension o jag behöver heller inte försörja några asyler i Sverige så det får du gärna fortsätta med :laugh:

Då blir det ju fler flykingar för oss andra att exploatera.
Ja säg det till LO. För i LO borgen är man mäktad irriterad. För LO medlemmarna sympatiserar i högre grad med SD än med S :laugh::laugh::laugh:. Så även inom LO är SD störrrre än S . Vilken jävla katastrof för facket och före detta fackpampen:rofl::rofl::rofl:

Du pratar om äpplen och päron. Jag anser inte att det är svart-vitt på samma sätt som du. Om man på ena sidan ställer "enbart skydd" och andra sidan ställer "perfekt integration", så anser jag att Sverige ligger hyfsat nära den sidan där integrationen fungerar bra. Vi får 6 av 10 poäng. Att erbjuda enbart skydd blir bara en poäng.

Så om alternativet är att låta folk vara utan skydd så är ditt tältläger bättre. Eftersom vi klarar mycket bättre än så, behöver vi inte diskutera den frågan i detaljer.

Det viktiga är att de som behöver skydd får skydd i en demokratisk stat som tar emot asylsökande. Eftersom stora delar av resten av världen resonerar ganska främlingsfientligt och helst hjälper på plats, så är behovet av att just ta emot asylsökande i landet stort.
Nej jag talar om skydd och om integration. Varje gång jag tidigare lyft frågan om integration har du varit blixtsnabb med att lyfta fram individers skyddsbehov och att vi är skyldiga att tillhandahålla det. Jag påpekade ju bara att vi kan skydda betydligt fler med det alternativ jag beskrev än att placera dem i våra getton i Sverige.

Du har fel, om du frågar dem så är det viktigaste, det primära att få skydd, tak över huvudet, mat och rudimentär sjukvård.
Sedan, naturligtvis så är det ett uppköp att hamna i en lägenhet, få studera, få tillgång till den modernast tänkbara sjukvård som finns.
Du snackar om att vi klarar bättre, visst för utvalt antal individer. Men på sikt, och det visar ju de problem vi redan idag har, klarar vi inte dagens nivåer.
Vilket alltfler tjänstemän inom verket vittnar och och äskar för mer pengar.

Dagens regering ser ju över finansieringen för sjukkassorna och migrationen för dagens tilldelade resurser räcker inte.
(konstigt någon mässade ju över att migrationen inte kostar ngt;) )

Svart eller vitt, att blunda för realiteter, blunda för det faktum att det vi inte betalar idag får våra barn betala, vare sig de vill eller ej.
Kommer att diskuteras av de generationer som följer våra...

Det kommer inte att komma så många som man tidigre befarat. Det har gått upp för många migranter att Sverige inte alls är så bra som ryktet sagt. Sen beror det också på det som hände i veckan när SD utsågs till Sveriges störrrrsta parti. Det blev en världsnyhet och det skrevs väldigt fördelaktigt (läs ofödelaktigt) om Sverige, rasismen o nazism i utlänsk press. Tack för den gratisreklamen som säkert bidrar till att ännufärre tar sig hit
Inkommande ensamma barn ökar kraftigt, övriga minskar ngt, förmodligen beroende på långa hanteringstider och att Tyskarna fortfarande erbjuder bättre villkor.

Sammanfattning:
Ny Yougov idag: SD 25,2%
Ny Sentio idag: SD 23,4%
Ny Inizio idag: SD 20,8%
Samtliga är rekord i respektive undersökning.

Jag tror nog Sentios siffra stämmer rätt bra (läs bäst) överens med verkligheten.
Å så lägger vi till nytt superrekord för SD nu i augusti hos Sifo 17,8% (+2,6%). :laugh::laugh::laugh:

.
http://www.svd.se/statsvetare-mycket-bekymmersamt-for-s/om/opinionsmatningar-2015

SD är störrsta parti.
SD är störrsta bland arbetarna
SD är störrsta bland männen
SD ÄR BARA SÅ STÖRRST ÖVERALLT OCH ÄVEN I MEDIA

Så stora att Frigolit inte törs möta SD i en Agenda debatt i public service :rofl::rofl::rofl:
http://www.expressen.se/nyheter/ordbraket-om-den-installda-debatten/

Det
Du bör nog vara lite mer noggrann med dina uppgifter. Det är det bruna packet som som efter sedvanligt öldrickande skaffat sig modet att kasta gatsten och leva rövare. Tyskarna, som du säger agerar betydligt mer civiliserat. Myndigheterna deklarerar att man ska ta i men hårdhandskarna mot fly...nej men väl mot packet ;)

Det

Du bör nog vara lite mer noggrann med dina uppgifter. Det är det bruna packet som som efter sedvanligt öldrickande skaffat sig modet att kasta gatsten och leva rövare. Tyskarna, som du säger agerar betydligt mer civiliserat. Myndigheterna deklarerar att man ska ta i men hårdhandskarna mot fly...nej men väl mot packet ;)
Nu har du fel faktiskt. Har du läst länken. Det står på första raden att flera 100 människor hade samlats till en fredlig demonstration inför 250 migranters ankomst. Å det är ju vanliga tyskar som tröttnat på migranter. Sedan står det att packet anslöt sig senare till demonstranterna ;).

Gränsfall. Om motivet är att minska volymen för att det inte längre ska varas "vårt problem" så står det i motsats.

Att ge skydd till alla som behöver det skulle fortfarande varit "vårt problem". Den övriga delen, dvs den som hade gjort att volymen minskar, handlar om fattigdomsbekämpning. Det är i mindre utsträckning vårt problem. Framförallt så är inte asylinvandring en effektiv metod för att bekämpa fattigdom i världen.

Är det någon som vet källan bakom denna text? Var någon som hade delat den med kommentaren "Varför nekar naiva svenskar till det som t o m en fantastisk människa, med invandrarbakgrund, vittnar om?". Därför undrar jag vart man kan hitta originalet/källan, för att ta reda på om den är trovärdig?

*lång text med SD-propaganda*

Tog du reda på något om texten?

Nu har du fel faktiskt. Har du läst länken. Det står på första raden att flera 100 människor hade samlats till en fredlig demonstration inför 250 migranters ankomst. Å det är ju vanliga tyskar som tröttnat på migranter. Sedan står det att packet anslöt sig senare till demonstranterna ;).
Nu har jag kollat med flera källor, bla lokala. Polisen tvingades att skydda fredliga demonstranter från att angripas av den bruna mobben. Detta eftersom de fredliga demonstranterna demonstrera sitt stöd för flyktingarna, var det dem du menade?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar