Schnauzertråden

Sv: Schnauzertråden

Frågan är om ni lyckas fånga honom när det är dags för honom att flytta? :p:D
Han är så grymt lik sin mamma i uttrycket! Lycka till med den lilla godingen, ska bli kul att följa :)

Jo det är den :D

Du kommer bli känd i bygden som schnauzerkvinnan :D

Bara en tidsfråga tills du har i alla storlekar och färger :D

Bara DS här. Stora vovvar har jag lagt bakom mig. Jag har börjat bli kärring :D

Men det lutar åt att skaffa en p/s. Gubben tycker de är så fina. Nu verkar det som vi äntligen ialla fall kan bli deltidssambos framåt sommaren (hänger på när/om jag får jobb på hans ort) och känner vi att det stämmer med en vovve till så kan det nog bli så. Tror det vore kul för Frasse också :)

Bara DS här. Stora vovvar har jag lagt bakom mig. Jag har börjat bli kärring :D

Men det lutar åt att skaffa en p/s. Gubben tycker de är så fina. Nu verkar det som vi äntligen ialla fall kan bli deltidssambos framåt sommaren (hänger på när/om jag får jobb på hans ort) och känner vi att det stämmer med en vovve till så kan det nog bli så. Tror det vore kul för Frasse också :)

Haha det är bara som du tror!

Jag skulle också bara ha en, MAX två ds å du ser ju hur det gick :D

Hoppas du och gubben din kan bli sambosar då :)
Klart Frasse vill ha ett litet syskon :love:

Frågan är om ni lyckas fånga honom när det är dags för honom att flytta? :p:D
Han är så grymt lik sin mamma i uttrycket! Lycka till med den lilla godingen, ska bli kul att följa :)

Antingen så kommer vi inte kunna fånga honom, eller så kommer han sitta SMACK i byxbenet och vägra släppa. Så gjorde han när han träffade Andreas i går :D!

KL

Idag har den här lille killen blivit besiktigad U.A och välkomnas därmed in i vår flock :love:

boss1.jpg

Hönsetorps Cake Boss, a.k.a Boss. Hans pappa Smalis bor hemma hos oss och det är min syster som fött upp honom, så det är en riktig "family affair" detta ;)!

Äouuuuh, vad skulle jag smyga runt i den här tråden för!! *slår händerna för ögonen och kutar*

Å vilken underbar liten söting! :love:

Åhh jag vill med ha! Men här är det hundstopp många år framöver...

Men gode guuuuuud så söt!!!!

Jag måste bara ha en till. Måste, måste, måste, måste, måste.....
Den här tråden är inte bra för mig :crazy:

Jaaaaaa han är söt så man får hålla i tänderna när man tittar på honom :love:. Och han är framåt, social, asfräck och kampglad och viftar på svansen konstant :love:.

Och det här är vår 4 DS och 5 hund hemma nu..... ;)!

Jag och tjejerna har varit och tränat i den nya inomhushallen, Loboohallen, jag satte filmkameran på buren och filmade medan vi tränade.

Det är första gången Qarusell tränar så här, vi har inte gjort speciellt mycket innan och hon är 11 månader. Vi går just nu en aktiveringskurs och läxa till nästa vecka är hopp över mitt ben.

Hera gick rätt så bra under filmningen men sen gjorde hon fel jag suckade och allt blev pannkaka... :(

Qarusell
http://www.youtube.com/watch?v=dhQtIEMBER8

Hera
http://www.youtube.com/watch?v=fm5fRVcujHU

Qarusell
http://www.youtube.com/watch?v=8gMV1uw4QOU

kl

idag har vi varit iväg och tävlat rallylydnad nybörjarklassen, det var första tävlingen för oss båda och jag kunde inte vara mer nöjd. 80p fick vi i första starten och 86p i andra, så två godkända tävlingar har vi nu!

Lego har varit hel fantastisk hela dagen och jag är så stolt! :love:

KL

Idag har den här lille killen blivit besiktigad U.A och välkomnas därmed in i vår flock :love:

boss1.jpg

Hönsetorps Cake Boss, a.k.a Boss. Hans pappa Smalis bor hemma hos oss och det är min syster som fött upp honom, så det är en riktig "family affair" detta ;)!

Jag dör lite va söt! :love:

Grattis!

KL

Vi har också tävlat rally idag, i Fortsättningsklass :)! Slutsumma 85 poäng och därmed vårt andra kvalificerande resultat i den klassen :up:! Heja Homer!

1402011.jpg

Grattis! Jag ska tävla rally så fort det finns någon tävling att tävla på :meh:
Är dåligt med det här i närheten!

Tänkte att jag skulle ja RLD N avklarad till sommaren så vi kan fortsätta med tävlingslydnaden då ;)

Grattis till er allihopa :D

Jag hade planer på att tävla rallylydnad men nu krockar det med en trimkurs vi har lyckats få ihop här i Umeå och trimkursen går före... Så som jag har efterlyst trimkurs i närheten.

kl.

I söndags tävlade vi i rallylydnad igen och även denna gång lyckades vi skrapa ihop godkända poäng, närmare bestämt 78 poäng.

Nu ska vi träna inför fortsättningsklassen och siktar på tävling i slutet av mars.

Är också jättepepp på att börja spåra så vi väntar ivrigt på barmark så vi kan börja prova oss fram med det. Det blir helt nytt för oss båda men jag ska läsa på lite och se om jag kan hitta på nån spårkurs att gå.

I lördags följde vi med mamma och hennes vita herdehund på hundutställning. Där träffade vi på ett par stycken med mellanschnauzer, jag kan ju säga att jag skrattade rakt ut när jag såg Lego bredvid deras tikar som var helt enligt rasstandarden i storlek. Lego såg verkligen gigantisk ut på alla håll och kanter i jämförelse och uppfödaren vi träffade där trodde mig knappt när jag sa att även min var en mellan. Synd att jag inte tog kort på dem bredvid varandra, det såg ju så himla roligt ut!

Senast ändrad:

Min Dv är också av den mindre typen.

Nästan exakt samma mått som din, Runt där jag bor är tikarna ganska små iallafall de jag sett/känner :-)

För övrigt Vilka fina hundar alla har :D

Min Dv har upprättstående öron och en grisknorr till svans men korrekt i kroppen. Mycket pigg och alert hund. Lättsam liten tant

Otroligt frisk. Var inne hos veterinär igår för att gå igenom tänder och ta ut en dålig tand men hon är ändå 11 iår och jättefin i kroppen.

Igår var jag och Qarusell på en inoffutställning som pudelklubben hade anordnat.
Trots en helt otrimmad (klippte bara halsen och bak i rumpan) hund så gick det riktigt bra (vi ska på trimkurs nästa helg så jag ville inte greja så mycket med pälsen)

Välutvecklad junior, vackert huvud och uttryck, utmärkta öron, mörka ögon, saxbett, något lång hals, framskjuten i skulderpartiet, stark rygg, välvinklad i knä och hasled, rör sig utmärkt från sidan, fram medlösa armbågar, bak ok, trevligt temperament, välvisad

Pris: 1 HP Bir Big3 (6 hundar i gruppen)

Domare Mimmi Gruffman-Rönnlund

003_530a0999e087c370db4f9a89.jpg

Grattis! Har också varit på utställning idag!

Idag har jag varit i Norge, närmare bestämt i Bø och ställt ut! Nova och Rebus var med och man kan säga att det blev maximal utdelning!

Rebus blev BIR och fick både cert och cacib! Dessutom slog han till och blev BIG 1. Det har aldrig hänt mig förut att jag vunnit den och fått gå in i BIS, men verkligen en jätte häftig känsla!

Nova min lilla stjärna som behövde ett cacib till för att bli internationell champion lyckades med att bli BIM och även hon få cert och cacib vilket gjorde att hon numera har två nya titlar, både NoCH och C.I.B.

Så otroligt jätte nöjd och glad över detta såklart!

image_zpsa9640049.jpg

image_zps6016424c.jpg

image_zps39954271.jpg

image_zpsdbd6068b.jpg

KL

Grattis till utställningsframgångar :bump:!

Jag har börjat träna så smått med Boss, 10 v. Igår körde vi lite byteslek, för att han ska lära sig att leka intensivt men bryta och byta till den leksak jag vill:

http://youtu.be/HPbhnNBC47k

Sen så introducerade jag även klickern igår och körde två pass. Nu i början vill jag bara att han ska bjuda på massa beteenden och engagemang, och på de två pass vi gjort har han bjudit på (upprepat, så han fattar redan att han ska testa olika saker för att få klick :up:) backa, sitt, stå, stegra/studs/hoppstå och snurra :love:

http://youtu.be/MEGZsy_QZb4

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 654
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 676
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 972
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 881
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar