Schnauzertråden

Sv: Schnauzertråden

+ makarontanten, Tack :)

Dina små prinsessor är ju jättesöta :d Du får akta så att ingen kommer å tar dem!

Usch vad trist med din riesen :(
Det var ju verkligen alldeles för tidigt som hon försvann..
Får jag fråga vad som hände?

Hon hade ett armbågsfel som opererades två gånger på Strömsholm. Det var armbågsbenet som växte för fort. Kommer inte ihåg just nu vad det heter. Vi åkte ner till Strömsholm en tredje gång men då fick vi veta att det inte gick att göra något mer eftersom det inte läkte som det skulle.

Nu fick jag sånt sug efter en riesen igen men jag har inte orken och viljan att träna en riesen just nu :(. Försöker övertala husse att vi nog behöver ha en svart dvärg också... ;) då kanske det känns som att ha en riesen, iaf färgen ;).

Sen så vet vi ju inte riktigt vad som är fel med Hera hon har ju blivit bättre sen vi amputerade svansen men ibland så skriker hon bara rakt ut när man ska lyfta upp henne och veterinären hittar inget direkt fel på henne. Hon är ju bara knappt 3 år :(.

Äsch du har ju hela mars och april till att göra folk av mig och Karizma ;)
Det är redan folk av er, ni är ju jätteduktiga! Men när du känner för att träna så kan du hänga på mig. Jag och Lego är lika mycket arbetsnarkomaner (sådan matte sådan hund kanske?) så vi är iväg ofta! :)

Sen kan vi ha hopptävling med hästarna om du måste tävla :D

Haha jo visst, min lilla är ju aldrig hoppad så jag känner väl lite att hopptävlingar ligger långt fram i tiden, jag kan följa med som hejarklack till dig däremot!

Åh va tråkigt :( Beklagar.

Hoppas ni hittar på vad som kan tänkas felas med Hera!

Har en svart dvärg med tjeckiska föräldrar. En stor kille många tror han är en mellan. Väger 13 kg utan att vara tjock. Vet dock inte hur stor han är.

Världens trevligaste lilla hund efter att bara haft schäfer och en gråhund innan.

Oj det var en rejäl liten grabb!

Har du ingen bild på honom?

Min gamling Jonathan är också stor, han brukar ligga på 11kg när han är i fint hull.
Dock väger han typ 12kg nu och är lite för fet :o

Hon hade ett armbågsfel som opererades två gånger på Strömsholm. Det var armbågsbenet som växte för fort. Kommer inte ihåg just nu vad det heter. Vi åkte ner till Strömsholm en tredje gång men då fick vi veta att det inte gick att göra något mer eftersom det inte läkte som det skulle.

Nu fick jag sånt sug efter en riesen igen men jag har inte orken och viljan att träna en riesen just nu :(. Försöker övertala husse att vi nog behöver ha en svart dvärg också... ;) då kanske det känns som att ha en riesen, iaf färgen ;).

Sen så vet vi ju inte riktigt vad som är fel med Hera hon har ju blivit bättre sen vi amputerade svansen men ibland så skriker hon bara rakt ut när man ska lyfta upp henne och veterinären hittar inget direkt fel på henne. Hon är ju bara knappt 3 år :(.

Usch vilken tragisk historia :(

Klart du har sug efter en riesen :D
Dem är ju superhärliga! Min verkar inte ha ett gigantiskt aktivitetsbehov som tur är, får hon rasa av sig ordentligt en gång om dagen så är hon ganska nöjd även om hon såklart behöver få använda huvudet ibland med.
Men hon måste inte mentaltränas i timmar varje dag, vilket är tur för det skulle jag aldrig kunna leva upp till hon får allt nöja sig med en stund några ggr i veckan :)

Men åhh stackars lilla Hera :(
Måste vara skitjobbigt när man inte hittar vad som felar :(

Alltså shit på era hundar! Min är i storleken XL och väger nästan 10 kg, jag tycker han är bra i hullet.
Han ligger på 38 cm om jag kommer ihåg rätt

Det är redan folk av er, ni är ju jätteduktiga! Men när du känner för att träna så kan du hänga på mig. Jag och Lego är lika mycket arbetsnarkomaner (sådan matte sådan hund kanske?) så vi är iväg ofta! :)

Haha folk av oss? Vi är ju bra på att inte få så mkt gjort och bara flamsa runt iaf :o
Ja ni tränar ju (LÄS FUSKAR) ju jämt!
Men vi behöver träna, fröken fräken har vilat alldeles för mkt...
Men det får väl vänta tills det eländiga löpandet är klart?
Tror inte Karizma går med på att träna utan att få leka med Lego..

Haha jo visst, min lilla är ju aldrig hoppad så jag känner väl lite att hopptävlingar ligger långt fram i tiden, jag kan följa med som hejarklack till dig däremot!

Dags att du börjar hoppa då ;)

Helt plötsligt blev Frasse liten. 9 kg och 36 hög.... :D

Alltså shit på era hundar! Min är i storleken XL och väger nästan 10 kg, jag tycker han är bra i hullet.

Robin brukar ligga på ca 9,5kg och han är ju en liten plutt :p
Vet dock inte hur hög han är, men skulle gissa att han är i storlek med din kanske?
Dock tycker jag att han har tunnat ur nu, men han har rört på sig mer och har nog byggt på sig lite muskler så han blir nog minst en 10 kg klump när han musklat på sig färdigt.

Har en XL jag med. 28kg och 20 cm högre än din :angel:
En storschnauzer helt enkelt! :idea:

Ja ni tränar ju (LÄS FUSKAR) ju jämt!

Haha! Jo vi är lite av arbetsnarkomaner både jag och hunden, båda hästarna också, så vi passar rätt bra ihop hela bunden! :love:

Men vi behöver träna, fröken fräken har vilat alldeles för mkt...
Men det får väl vänta tills det eländiga löpandet är klart?
Tror inte Karizma går med på att träna utan att få leka med Lego..

det tror jag nog vi får göra. Lego lär väl gå i taket annars, träffa Karizma men inte få leka när hon dessutom löper och luktar så oemotståndligt! :rofl:

Aha! Jag stötte på en dvärg en gång som var lika stor som en mindre mellan, det var en i XXXL:p
Men är roligt hur det slår.

Jag har ju två tjejer och Hera som är 2,5 år väger ungefär 7-7,5kg och "lilla" Qarusell väger ungefär 6kg men hon är ju inte färdig än. Höjd vet jag inte riktigt men Qarusell har mätts till ca 34cm på en inoff utställning.

Usch vilken tragisk historia :(

Klart du har sug efter en riesen :D
Dem är ju superhärliga! Min verkar inte ha ett gigantiskt aktivitetsbehov som tur är, får hon rasa av sig ordentligt en gång om dagen så är hon ganska nöjd även om hon såklart behöver få använda huvudet ibland med.
Men hon måste inte mentaltränas i timmar varje dag, vilket är tur för det skulle jag aldrig kunna leva upp till hon får allt nöja sig med en stund några ggr i veckan :)

Men åhh stackars lilla Hera :(
Måste vara skitjobbigt när man inte hittar vad som felar :(

Det verkar vara så olika hur de är avlade när det gäller riesen. Min första riesen som var född 1997 och dog 2009 var som en lugn och tuffande gammal volvo hon vägde runt 35-40kg och var inte fet.

Hon som bara blev 16 månader var som en ferrari och kändes som att hon var avlad mer mot en sportmodell.

En bild på Ansie från 2004
ansie9_52e050c388e59d9443d76a57.jpg

Kira, bilden är från april 2010, ett par dagar innan vi tog bort henne.
img_8796_52e0531e88e59d9d1c0be79b.jpg

Ni verkar ha väldigt stora DS! Tyvärr är det ju nästan ett problem, många hundar är storlek XL idag :(
Båda mina är mini i jämförelse, men helt inom rastandarden. Den ena tiken 32 cm, 6,5 kg och den andra (8 månader gammal) 31 cm och 5,9 kg. Båda är p/s vilka generellt fortfarande är normala i storleken. Särskilt s/s och vita verkar ha problem med storleken.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 664
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 676
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 972
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 886
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar