Schnauzertråden

Sv: Schnauzertråden

Köp min supersaab så köper vi en ny :D

Vi har ju tänkt att byta bil länge, men supersaaben är ju så jäkla bra så det är lite svårt att slita sig från den...

KL

Lillhusse är fortfarande magsjuk. Så alla fyra (katten Knutte ligger på ryggstödet) trängde ihop oss till TV-mys i tvåsitssoffan och såg Djurskyddsinspektörerna. Vi har en tresits också...så jag fattar inte varför vi knör i den här soffan... :crazy:

5584_730456683633434_1931540325_n.jpg

Och det här är anledningen till varför jag helst INTE har gäster i min säng...de envisas med att ligga på min sida. :meh:

1604984_728781863800916_796515492_n.jpg

Du som är avlare grana, om nu min hane skulle ha patella-luxation (lindrigt) vad säger ringen om det? Eftersom han är avelshane egentligen och har planer på fler kullar (han är användbarhetförsäkrad så får jag hoppas att jag får ut från den så jag kan lösa ut hon som äger avelsrätten)

Åh herre jesus vad osammanhängande jag skriver...

Senast ändrad:

Självklart ska inte din hane gå i avel om han har patella!
Det är inget som rasen har problem med men absolut inget man vill ha in.

Nej, det är min åsikt också självklart. Min fråga om hur ringen ställde sig till det är mest med tanke på försäkringen, eftersom det hade varit till hjälp för att köpa ut honom.
Jag är väldigt kinkig när det kommer till avelsdjur och med tanke på de vitas smala utbud blir det ännu lättare att befästa fel.

Ska fixa tid till veterinär imorgon, vet inte bara om man ska gå till en som skk godkänner eller om jag kan ta den vanliga bara.
Men han är vanligt besiktad innan köp med, får nog leta rätt på det och se om något sägs då men det antar jag inte?

Senast ändrad:

Jag måste bara visa den här bilden på mina hundar, några har säkert redan sett den. :)
Hera till vänster och Qarusell till höger.
005_52cf88c72a6b220a3d5e997a.jpg

KL

1:a februari ska jag och Homer tävla rallylydnad igen :). Han har RLD N och en start i Fortsättningsklassen (med 94 poäng), så nu ska vi köra vår andra start i den klassen.

Han är inte en tävlingshund "på riktigt", men han är grundtränad väl i lydnaden och vi har funnit rallylydnaden tillsammans som aktivering och kul grej. Vi kör på bara och ser hur långt vi kommer, titlar är alltid kul ;).

Här är en film när Homer i tisdags fick vara med och känna på inomhushallen vi ska tävla i. Här kör vi bara lite på ploj utan någon plan. Kul tycker han iaf att det är :up:

http://youtu.be/8TWgLQLmZ-c

Va roligt! Lycka till!

Härlig attityd han verkar ha!

jag och Lego debuterar i rallylydnad nybörjare, den 1feb för oss också, något längre norrut än er dock!

Tack! Ja, han har en toppenattityd :love:. Sen så är han lättstörd och världspolis när det är andra hundar med, så vi får väl se hur det går med inomhustävling :D!

Lycka till själv :)!

KL

Nu går Frasse på torrfoder sen några dagar tillbaka (Acanas spannmålsfria) och vips så är den dåliga andedräkten borta :)

Började hans svampbehandling igår. Vilket jäkla pysslande med tasstvätt, hårblås och salva :mad:

Ge oss kyla och torrväder

kl.

Vi har fått snö! Lego är superlycklig!

Han och mammas vita herdehund fick träffas idag och dom härjade loss totalt i snön! Såklart var ju inte kameran med, men dom var härliga att se på!

Lyllosar :(

Här är så vidrigt vått och grått.........

Åhh vad mysigt!

Karizma vill träffa Lego snart och röja! Hon håller på spricker av spring och bus i benen nu!

Hade tänkt att åka hem till Dalarna nästa helg men gubben tokjobbar då så då är det ju rätt meningslöst att åka hem :( (Jag är ursprungligen därifrån)

Han jobbar på skidanläggning så han jobbar väldigt mycket nu...så det blir inte mycket att vi ses. V 8 blir iaf en helvecka. Ska försöka klämma in en helg där emellan också ;)

Annars är jag uppe 2 ggr mån ca. Frasse stortrivs där. När sonen blivit större flyttar jag upp igen :)

Äsch du får väl ta en dejt eller två med mig och Rousie och alla skäggen ;)

Låter som en bra plan att flytta hit igen :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 674
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 680
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 979
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 888
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar