Schäfer bilder!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 619
  • Visningar Visningar 69 251
Sv: Schäfer bilder!!!

Min favorit tråd !
Jag älskar schäfrar,det är den mäktigaste hunden som finns!
Jätte snygga hundar ni har!:love::love:

kl

Bidrar väl med mina tre monster då.

Nova ligger plats, full fokus på matte

20626831.jpg
[/url][/IMG]

Gaya

20626976.jpg
[/url][/IMG]

Pälsmonstret Ero, bor numera hos min mamma

20626974.jpg
[/url][/IMG]

Inkommer med lite nyare på mina:
Kiera:
19934202.jpg

20165213.jpg

20628565.jpg

Gabbi:
20628420.jpg

20626329.jpg

Bus:
20628415.jpg

Sorry för bildbomb:o

ahh måste juh lägga ut någon nya bidler på Norton han börjar nli så stor nu 7 månader va tiden går fort.
sedan lät jag mamma ställa upp Hägra så det kan få se också.

Norton
20629008.jpg

20629007.jpg

Hägra
20410436.jpg

Busa
20028725.jpg

*kl*

Fröken har växt lite sen sist, så tycker jag kan slänga in lite nya bilder :D

2462951936_e230cf30a2.jpg

2462952044_85b6b83707.jpg

2462118425_1f1cfa9d4a.jpg

2462951470_c7c9d4459d.jpg

2462951306_277da9bb37.jpg

Sorry för många bilder!

Håller med om att hon ser tunn ut...
Först kunde jag inte riktigt sätta fingret på vad det var med henne, men jag tycker hon har så långa ben. Men jag tror nog att om hon blev större i kroppen skulle det se mkt bättre ut!

*kl*

Hon har väldigt långa ben, är över 60 i mankhöjd, och nu börjar hon få lite massa istället för höjd. Därav ser hon tunn ut. Är bara 9 månader änsålänge, så hon växer ju ett tag till.

fast inte behöver de väl vara magra för att de växer? är hon väldigt svår att hålla i hull?

Jag vet inte men jag kanske är så van att se schäfrar så där för båda våra tikar har samma kroppsform som din och dom ser heltänkelt ut så det är inte att dom är ovanligt smal eller något. Nu är nog din något högre än våra så jag förstår att folk kanske tycker hon ser lite mager ut men somsagts jag som är van ser det inte, ja att hon är smal och kasnke skulle må gott av något extra kg, men inte överdivet smal.

Hon äter 10 dl per dag, så det ska nog inte vara någon fara.
Upplever henne inte som svår att hålla i hull.
Sen är det MKT spring i kroppen, så jag ger henne även rapsolja för att ge lite extra fett i fodret.
Ser man henne på riktigt är hon inte lika smal som på bilderna faktiskt.

För mig är hon unghundsmal, och enligt en bekant med en stor schäferhane (70 cm), så var han 'tunn' framtills han blev två år, sen jämnade det ut sig.

För mig är hon unghundsmal, och enligt en bekant med en stor schäferhane (70 cm), så var han 'tunn' framtills han blev två år, sen jämnade det ut sig.

ja somsagst jag tycker att hon är smal men inte för smal. Som du kallar det unghundsmal är nog helt rätt ord, ungefär som dom flästa tonåringarna när man börjar dra i väg på längden.

*KL*
Smyger in här.
Har inte varit här på lääänge. Har roat mig på övriga forum.
Men nu för några månader sedan skaffade jag hund igen.
Det är en kille på 10 månader, en mkt lugn och snäll pojk, dock en riktig fjant och OTROLIGT klumpig. Har redan fått sy 7 stygn.
Jag var inställd på en riktig arbetshund och tänkte träna och tävla. Men jag har fått en soffpotatis. Mina Shelties är det mer fart i och kräver mer stimulans. Men det kanske kommer, han är ju inte så gammal :p

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 172
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 485
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 002
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
550
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka