Schäfer bilder!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 619
  • Visningar Visningar 69 251
Sv: Schäfer bilder!!!

. Många av hundarna på mitt jobb äter mellan 12-15 dl/ dag och det handlar om arbetande, växande hundar; som din.

Men har inte det med vilken slags mat man ger också? jag menar det kan mycket väl skilja sig 2 dl på fodergiven om man ger ett billigt foder jämfört med ett jäkligt dyrt foder.

Absolut kan det göra det! Dessvärre äter inte de inget billigt foder- tvärtom.

Jag tycker bara att det låter lite för en växande unghund, men hade hon inte varit tunn hade jag såklart inte reflekterat över det. Men som det var nu reagerade jag på bilderna och fodergivan i kombination. Självklart ska man inte ge mkt mat bara för att men jag tror inte hon skulle må dåligt av mer.

Men vi släpper nog den diskussionen nu, CA har fått höra vad vi tycker och så mkt mer än så kan ju inte göras.

Hahaha, jag trodde det var en våg som kom emot hunden, sen när jag tittade lite nogare såg jag att det var en Golden som gör värsta magplasket!:rofl:

Fruktansvärt söt, snacka om satelit öron!:love:
Vart kommer hunden ifrån?:)
Men hjälp vilka Öron :D jag är också nyfiken på var den kommer ifrån

Privat uppfödning från Nynäshamn.

Pappa: Mino-Manito's Gossip
Mamma: Racystar Blade Of Steel

*kl*

Tog denna igår i det vackra vädret.

2528094065_fb57a4dc84_o.jpg

Kanske är mer rättvis bild på henne?

Hur gammal är hon? tycker fortfarande hon ser lite för smal ut men det är kanske vanligt att schäfrar är smala? Inget proffs på den rasen. Hon har ett mycket vackert ansikte och jag älskar hennes färg:love:

jag tycker inte att det är någon skillnad. hon ser mindre uppdragen ut, men hullet, som ju inte sitter enbart på magen, är det för lite av. men som jag skrev tidigare är det min högst personliga åsikt.

Det går inte att få i henne mer än hon käkar redan idag, och man ser inga ben på henne, så jag tycker att så länge hon håller sig som hon ska är det bra.
Och eftersom att vet. tyckte hon var helt ok, ja då får jag köra på det.

Men jag uppskattar din ärlighet, absolut!

går det inte så går det inte, och då är det inte mycket att göra åt det. hon är ju absolut inte sjukligt mager och dessutom ganska ung.

men såhär ser min hund ut, och hon har ju också ganska långa och smala ben. hon är dock betydligt äldre än din, så kanske kommer det med åldern.

Ser ärligt talat ingen skillnad på era hundar förutom att din har mer sluttande kors och djupare bröst.

CA: Tycker din hund är jättefin. Den ser inte alls för smal ut. Den är ung ännu och kommer bredda sig med åldern.

*Puttar upp tråden*

Fick med mig någon som åtminstone kunde skjuta några bilder på måfå, så det blev som det blev. Blev bara på linförighet och inkallning, sen tog batterierna slut ( kamerans :D )

2554132932_da89186ed2_o.jpg

2553309801_fa5638c41a.jpg

2553309735_ba849b9c5b.jpg

2554132692_0222cda39c.jpg

2554132616_e9606b5f15.jpg

Här kommer lite bilder på den käre Kamelen...

Pinngalen:

Retsam figurant:

Flygande tung Kamel:

Stanna!:

Vad ska man säga?

Med malleflickvännen:

Mer pinngalenskap:

Det verkar vara ngt här under...:

*kl*

Tog denna igår i det vackra vädret.

2528094065_fb57a4dc84_o.jpg

Kanske är mer rättvis bild på henne?

Tycker mig se en liten skillnad :) Men en tanke slog mig faktiskt.. det kan inte vara färgen som luras?

Har själv en kille som är rätt slim (Finns bilder högre upp i tråden) och han är lite som din.. all mat man stoppar i övergår till energi i stället för hull men han är svart och troligen rätt mkt högre än din så han upplevs kanske inte fullt så tanig.. (69 cm i mh och 11 månader nu..) lite därför jag funderade på om inte din hunds färg ställer till det lite med linjerna..

..gillar f.ö. hennes kroppstyp! Sådana ryggar gillar jag.. ska bli kul att se bilder på henne fram över med när hon mognar till ;)

(En vacker dag ska jag palla ta en uppställnings bild på min fjant.. förr eller senare..)

Senast ändrad:

rawdi600.jpg

Världens hårigaste Rawdi "uppställd." Bakbenet är inte helt korrekt ställt, så hon sluttar mer på bilden än vad hon gör egentligen, men det tog tillräckligt många försök att få henne att stå så där.

Senast ändrad:

Jag tycker hon ser alldeles lagom ut - hon är ju ung än och då är de inte så grova. Bruks-schäfrarna ser ju dessutom lite annorlunda ut i kroppen än vad räkorna gör. Mycket vacker liten tik!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 173
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 485
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
551
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka