Schäfer bilder!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 619
  • Visningar Visningar 69 251
Sv: Schäfer bilder!!!

När vi köpte honom, 6 månader gammal:

13971020.jpg

I vintras:

17035801.jpg

Och i höstas:
15239497.jpg

Ska försöka få något bra kort på honom men det är inte så lätt :D

Han är idag strax över 3 år :)

R I P 97.03.07 - 08.04.11

Min älskade Lex.
Världens finaste schäfer. Han var mitt allt.
Tyvärr lämnade han jordelivet i april, men han finns för evigt kvar i mitt hjärta. Saknar honom så.

DSC00060.jpg

Ber som uräkt för dålig bildkvalite.

Vad fin han såg ut att vara!:love:
Precis så jag tänker mig en 'urtypisk' schäfer.

VÄLIGT OT:
Han påminner väldigt om en schäferhane vi hämtade från en 'uppfödare' för X antal år sen som hade suttit i en rastgård i 2.5 år av sitt liv.
Hade enbart haft mänsklig kontakt vid utfodring m.m
Han fick avsluta sitt liv endast 3,5 år gammal..
Våran fina Sisco! :love:
Det funkade inte trots alla våra försök att få honom ut i ett socialt normalt liv. Behöver jag ens säga att han var lite småskum emot människor?
Han var av Kickwas-stam. En toppstammad hund på pappret och så gjorde de så med honom.
De hade hundar överallt!
Den ena nervösare än den andra. De rantade som skygga rådjur i sina rastgårdar och hägn..
Hade velat ta med mig allihopa, men tror det var 3 hundar eller nåt som kom därifrån när vi var där.

Så all heder åt er alla i denna tråd som kan uppvisa så fina och välmående hundar!:bow::bow::bow:
De är så vackra allihop!

Senast ändrad:

Det tycker faktist jag också om jag får berömma min egen... :D han såg ut som de gamla schäfern gjorde och den jag tyckte var snyggast.

Hans pappa och mamma var väldigt duktiga. Min Lex hade en mycket fin stamtavla och har väldigt fina meriter inom bruks. Han gick elitklass spår, med många många vinster, han var grym inom skyddet. Polisen ville köpa honom, men nej. Han var inte värd alla världenspengar, det som betydde mest för mig var att han var med mig. Jag ville inte byta ut min älsking mot pengar. Nu sover han gott trots att jag saknar honom välldigt mycket!

Han kom från uppfödaren Rejas i Skåne, någon som har hund därifrån än??

VÄLIGT OT:
Han påminner väldigt om en schäferhane vi hämtade från en 'uppfödare' för X antal år sen som hade suttit i en rastgård i 2.5 år av sitt liv.
Hade enbart haft mänsklig kontakt vid utfodring m.m
Han fick avsluta sitt liv endast 3,5 år gammal..
Våran fina Sisco! :love:
Det funkade inte trots alla våra försök att få honom ut i ett socialt normalt liv. Behöver jag ens säga att han var lite småskum emot människor?
Han var av Kickwas-stam. En toppstammad hund på pappret och så gjorde de så med honom.
De hade hundar överallt!
Den ena nervösare än den andra. De rantade som skygga rådjur i sina rastgårdar och hägn..
Hade velat ta med mig allihopa, men tror det var 3 hundar eller nåt som kom därifrån när vi var där.

Så all heder åt er alla i denna tråd som kan uppvisa så fina och välmående hundar!:bow::bow::bow:
De är så vackra allihop!

Här kommer ett par bilder på honom.
Ursäkta den kassa kvaliten.
Har fotat av vanliga kort.

PICT1628.jpg

PICT1633.jpg

(Han till höger)

R.I.P

Måste ju försöka presentera mitt lilla nyförvärv! Frozza är nu 16 v och naturligtvis helt underbar!
valpblogg

valpblogg

Myser i solen vid vattnet!

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Senaste bilderna på mina schäferpöjkar.
(Nej jag är inte sur, utan bländad av solen och koncentrerad, hehe)

Iko, 10 år
IMG_7999.jpg

IMG_8315.jpg

IMG_8281.jpg

Nero, snart 13 månader
IMG_8052.jpg

IMG_8195.jpg

IMG_8136.jpg

IMG_8355.jpg

IMG_8259.jpg

Kul med träningsbilder! När blir lydnadsdebuten?

Här kommer några på Fiddeli från helgen:

DSCN0333.JPG

DSCN0305.JPG

ååh, nero är så snygg :)
är inte jätteförtjust i schäfrar, men han är riktigt fin :)
Min bror har en schäfer tik som är väldigt mörk (inte helt svart dock), ska se om jag kan ta ett par bilder på henne någon dag och se vad ni tycker om henne :D

Hehe, kunde tänka mig att den tål sparkar men inte schäferkäftar :rofl:

ska ärligt erkänna... den sjunger Absolut på sista versen nu.. lite lätt perforerad och tuggmoståndet är i nuläget ickeexisterande.. men den håller fortfarande ihop (..knappt..)

Lite fler bilder..

Batzo som litet skräp.. Andra dagen i min ägo..
DSC02326.jpg

Ska vi dela? (11 månader jycke och något yngre flickebarn.. dvs taget igår..)
things017.jpg

Batzos variant av att Sitta Fint
mamsbatzo.jpg

Attack!! (..konsten att leka med en cocker..)
P4010046.jpg

ååh, nero är så snygg :)
är inte jätteförtjust i schäfrar, men han är riktigt fin :)
Näemen, tack så mkt rara du.:p Det var verkligen kul att höra. Tackar så ödmjukast för komplimangen.:laugh:

Min bror har en schäfer tik som är väldigt mörk (inte helt svart dock), ska se om jag kan ta ett par bilder på henne någon dag och se vad ni tycker om henne :D
Ja gör så, ska bli kul att se.:)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 173
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 485
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
551
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka