Samtyckeslag, juridik

Kontentan är at du väljer att tyda texten så den passar dian åsikter...vilket bristen på citat är ett bevis för.
Nej inte alls. Det är du som verkar ha problem med att förstå vad det är du egentligen skriver.
Du gömmer dig bakom ditt "Alla har ansvar för sina handlingar" och inser inte vad det defacto faktiskt innebär.

Fast det är ju du som fastnar i att det bara handlar om de fall där kvinnor är redlöst berusade, ska man använda ditt resonemang blir ju det rimliga att kvinnor bör skydda sig själva genom att inte ha relationer med män. På samma sätt antar jag då att män ska hålla sig inne på kvällar och helger för att inte riskera att misshandlas på stan av andra berusade män? För en man skulle ju inte bli misshandlad på stan om han inte var på stan?
1 jag har gång på gång påpekat att alla, säger alla har fullt ansvar för de egna besluten och de egna handlingarna. Ingenstans har jag sagt att män eller kvinnor för den delen ska vara undantagna.
PS det är ju bra att du erkänner, att det är så du tolkar det...för jag har baske mig inte skrivit så!

Naturligtvis kan du dra slutsatsen att relationer ökar risken för att bli utsatt för övergrepp, lurad eller utnyttjad. Det ligger mycket i det. Men som allt annat så får man väga det onda (risken) med det goda (gemenskapen)
Och nu gör du det igen.
Titta på mitt förra svar, det har inte ändrat sig
PS jag gömmer mig inte bakom. Jag konstaterar att det är så det verkligen är. Jag är ansvarig för mina val och du för dina. Ingen annan.

1 jag har gång på gång påpekat att alla, säger alla har fullt ansvar för de egna besluten och de egna handlingarna. Ingenstans har jag sagt att män eller kvinnor för den delen ska vara undantagna.

Naturligtvis kan du dra slutsatsen att relationer ökar risken för att bli utsatt för övergrepp, lurad eller utnyttjad. Det ligger mycket i det. Men som allt annat så får man väga det onda (risken) med det goda (gemenskapen)

Titta på mitt förra svar, det har inte ändrat sig
PS jag gömmer mig inte bakom. Jag konstaterar att det är så det verkligen är. Jag är ansvarig för mina val och du för dina. Ingen annan.
Och nu gör du det igen :D

Och jag väntar fortfarande på att du lika ihärdigt skall agitera för att män inte skall dricka så dom inte av misstag råkar våldta någon (allt enligt artikeln du länkade till). För här skulle ett dryckesförbud faktiskt kunna göra en skillnad.

Och nu gör du det igen :D

Och jag väntar fortfarande på att du lika ihärdigt skall agitera för att män inte skall dricka så dom inte av misstag råkar våldta någon (allt enligt artikeln du länkade till). För här skulle ett dryckesförbud faktiskt kunna göra en skillnad.
Att drömma om ett alkoholförbud kan vi ju göra. Men vekligheten slår saklöst sönder dessa drömmar. USA försökte genomdriva alkoholförbud vilket skapade maffian.
Både du och jag är medvetna om att det inte går att genomdriva. Eller är du inte medveten om det?
Jag har otaliga gånger skrivit - alla är ansvariga för sina val och sina gärningar....var i den meningen exkluderar jag män?

Att drömma om ett alkoholförbud kan vi ju göra. Men vekligheten slår saklöst sönder dessa drömmar. USA försökte genomdriva alkoholförbud vilket skapade maffian.
Både du och jag är medvetna om att det inte går att genomdriva. Eller är du inte medveten om det?
Jag har otaliga gånger skrivit - alla är ansvariga för sina val och sina gärningar....var i den meningen exkluderar jag män?

Tja, jag har sett dig skriva att kvinnor ska låta bli att supa sig redlösa, jag har aldrig sett dig skriva att män ska tänka på sin alkoholkonsumtion. Du har specificerat att många offer är alkoholpåverkade (av den minoritet våldtäkter som sker i samband med uteliv) men du har inte på eget bevåg kommenterat att majoriteten av förövarna var alkoholpåverkade.

Tja, jag har sett dig skriva att kvinnor ska låta bli att supa sig redlösa, jag har aldrig sett dig skriva att män ska tänka på sin alkoholkonsumtion. Du har specificerat att många offer är alkoholpåverkade (av den minoritet våldtäkter som sker i samband med uteliv) men du har inte på eget bevåg kommenterat att majoriteten av förövarna var alkoholpåverkade.
Ganska förståeligt att jag skriver att tjejer inte ska supa sig redlösa när vi diskuterar problem där redlöst berusade tjejer råkar ut för övergrepp. Jag har länkat till sakkunniga som i sin tur hävdar att just alkohol i kombination med unga tjejer är ett gemensamt inslag vid dessa övergrepp .. så.. Samtidigt påpekar jag att alla och jag menar vad jag skriver, alla är ansvariga för sina val o handlingar...ingen exkluderad.

Ganska förståeligt att jag skriver att tjejer inte ska supa sig redlösa när vi diskuterar problem där redlöst berusade tjejer råkar ut för övergrepp. Jag har länkat till sakkunniga som i sin tur hävdar att just alkohol i kombination med unga tjejer är ett gemensamt inslag vid dessa övergrepp .. så.. Samtidigt påpekar jag att alla och jag menar vad jag skriver, alla är ansvariga för sina val o handlingar...ingen exkluderad.
För mig är det rimligare att diskutera parametrar kring förövarna än offren. Hur man förhindrar förövarna, inte hur man burar in offren för att brottet inte ska ske.

Men du är ju så på kvinnor att dom inte skall dricka, vore det inte så mycket bättre att vara på män att dom inte skall dricka? Du vet begränsa männen lite.

PS, jag antar att du är medveten om att du gör det igen :rofl:

För mig är det rimligare att diskutera parametrar kring förövarna än offren. Hur man förhindrar förövarna, inte hur man burar in offren för att brottet inte ska ske.
Ok har du då ngt genomförbart förslag?
Alkoholförbud är ju knappast genomförbart.
Vi har ju redan idag förbud mot att röka på, knapra tabletter osv..ändå görs det.

Men du är ju så på kvinnor att dom inte skall dricka, vore det inte så mycket bättre att vara på män att dom inte skall dricka? Du vet begränsa männen lite.

suck, är det så svårt att förstå? Du får inget parti, ingen majoritet som ställer upp på en så vansinnig ide som ett alkoholförbud.
Starta där..vad är då nästa alternativ ?
Vilken enskild grupp skulle av förnuftsskäl kunna övertygas om att, inte hålla upp, men att vara måttlig med sponken.
Tja det är väl de som idag råkar illa ut.....
För säg till killarna att de inte ska dricka, av den orsak att då färre tjejer råkar ut för övergrepp...då säger den absoluta majoriteten och det med all rätt: -Jag våldtar inte... Alltså lär du inte övertyga så många..

Varför är det realistiskt enligt dig att kvinnor drar ner på alkohol men inte män? Eller menar du att det är realistiskt att kvinnor drar ner på alkoholen men inte männen?
Ställ dig frågan, till vem kan man bäst sälja in en moderat alkoholkonsumtion.
Unga killar varav en försvinnande bråkdel riskerar att föröva ett övergrepp i samband med för hög alkoholkonsumtion
eller
Unga tjejer varav de flesta riskerar övergrepp i samband med för högalkoholkonsumtion.
Alltså exponerar du flest individer som riskerar att vara inblandade i ett övergrepp genom att rikta dig till tjejer, det blir effektivare helt enkelt.

Unga killar varav en försvinnande bråkdel riskerar att föröva ett övergrepp i samband med för hög alkoholkonsumtion
eller
Unga tjejer varav de flesta riskerar övergrepp i samband med för högalkoholkonsumtion.
Alltså exponerar du flest individer som riskerar att vara inblandade i ett övergrepp genom att rikta dig till tjejer, det blir effektivare helt enkelt.
Har du googlat mansplaining än?

eller
Jag tror det är lika svårt.

Däremot så lyckas du verkligen minska alkoholkonsumtionen bland kvinnorna har det troligen i stort sett noll effekt på antalet våldtäkter, killarna som är beredda på att begå övergrepp lär bara välja ett mindre berusat eller rent utav nyktert offer.

Jag tror det är lika svårt.

Däremot så lyckas du verkligen minska alkoholkonsumtionen bland kvinnorna har det troligen i stort sett noll effekt på antalet våldtäkter, killarna som är beredda på att begå övergrepp lär bara välja ett mindre berusat eller rent utav nyktert offer.
Jag håller inte riktigt med dig. För många av de här övergreppen där berusade flickor råkar illa ut är just därför att de inte kliver av tåget förns det är försent så att säga. Ett nej ska ju vara ett nej även i sängen men det krävs betydligt mer att verkligen säga nej då jämfört med att säga nej utanför krogen.

Som vi tidigare konstaterat, en redlöst berusad killen kan vara kontaktbar men knappast kapabel att begå ett övergrepp, en redlöst berusad flicka kan utan vidare råka ut för ett övergrepp.

Jag håller inte riktigt med dig. För många av de här övergreppen där berusade flickor råkar illa ut är just därför att de inte kliver av tåget förns det är försent så att säga. Ett nej ska ju vara ett nej även i sängen men det krävs betydligt mer att verkligen säga nej då jämfört med att säga nej utanför krogen.

Som vi tidigare konstaterat, en redlöst berusad killen kan vara kontaktbar men knappast kapabel att begå ett övergrepp, en redlöst berusad flicka kan utan vidare råka ut för ett övergrepp.
Menar du att män slutar att våldta om ingen kvinna är för berusad?

Menar du att män slutar att våldta om ingen kvinna är för berusad?
Om gruppen berusade tonårsflickor försvinner, ja då minskar med all säkerhet våldtäkterna på gruppen berusade tonårsflickor...Ser du jag kan också vinkla och förvränga.

Men ja just den typen av övergrepp skulle naturligtvis minska.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 837
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 680
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 339
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX