Nu är det så att det finns kvinnor som gör som du och ändå blir våldtagna, troligen är att de flesta som blir våldtagna inte är redlöst berusade.Jag har levt fullt ut hela mitt liv, jag lever fullt ut nu. Och att ta sig en blecka, bli lagom berusad är världar ifrån att bli redlöst berusad. Allt från att festa ihop med främmande människor i en främmande stad till att umgås med goda vänner
En redlöst berusad individ är både patetisk och frånstötande i mina ögon. Begriper inte hur någon frivilligt vill sänka sig till den nivån.
Du tycker du och andra män ska få leva sitt liv fullt ut (och i vissas version av att leva livet fullt ut ingår det att våldta btw) men kvinnor ska passa sig och vakta sitt beteende så de inte blir våldtagna? Hur vi in gör vi kvinnor, hur vi än avpassar våra liv för att inte bli våldtagna kommer vissa att bli det. Gör man då statistik på det beteendet som de som blir mest våldtagna och påtalar att beteende XXX är ett riskbeteende så kvinnan bör undvika det för att inte råka illa ut? Vad blir då kvar i slutändan när vi sorterat bort alla riskbeteenden? Jo andra riskbettenen.
EX.
Det är störst risk att bli våldtagen om man festar och blir redlöst berusad. Lösning -kvinnor slutar dricka sig redlöst berusade.
Bra då tittar vi på statistiken igen
------
Kvinnor blir då oftast våldtagna om de blir berusade eller drogar.
Kvinnor slutar dricka alkohol och inta droger
Bra då kollar vi statistiken igen- kvinnor blir fortfarande våldtagna i ungefär samma utsträckning (man slutar knappast att våldta för att kvinnor lägger av med droger- de väljer bara andra offer- lusten finns liksom kvar)
------
Nu är det kvinnor som är ute och festar som våldtas, lösning, att kvinnor får sluta festa, att festa är ett riskbeteende, när det är åtgärdat kanske det är kvinnor som är ute efter mörkrets inbrott som ligger risigt till och lösningen att kvinnor stannar hemma.
Och hur mycket vi kvinnor än försöker anpassa oss så kommer kvinnor våldtas. Ja frekvensen kommer att gå ner en del, men så länge männen inte ändrar sig kommer det trots allt inte vara några jätte förändringar, inte förrän kvinnor blir svåra att nå överhuvudtaget. Slutsatsen blir då att kvinnor behöver leva åtskilda från män, så länge man inte gör något åt grundproblemet, att det finns män som våldtar.
Men för @landsbygdsbo är lösningen att kvinnor ändrar sitt beteende, inte att männen gör det.