Samtyckeslag, juridik

Du läser inte vad jag skrivit....du får ingen demokratisk majoritet för det förslaget, varken bland män eller kvinnor alltså är det ett ickeförslag!
Det är ett ickeförslag att män ska sluta/minska sin konsumtion av alkohol men ett realistiskt förslag att kvinnor ska göra det samma? Sexistiskt så det inte bara ryker om det utan det är ett helt -jvla bål.

Jag har inte upplevt det själv, men eftersom jag beskrivit hur viktigt det är att bryta kontakten så fort tecknen visar sig så är jag medveten om, att ju längre man väljer att stanna ju svårare är det att dra. men det är ju som andra beroendeformer, individen måste själv ta beslutet.
Det tog mig ca 5 månader av planerade, sjuhelvetes skådespeleri och en insikt av att jag inte kommer överleva helgen innan jag flydde. För jag lämnade inte. Jag flydde. Den nedbrytning jag utsattes för var vidrig på så många sätt och kontrollen är ofta inte bara fysisk utan också psykisk. Snälla läs lite om normaliseringsprocessen och inse att det inte är så jävla lätt som att bara gå. Hade det varit det hade jag inte suttit med de psykiska efterdyningar jag gör nu, närmare ett år efter dom.

@bumpo för din egen skull, ge dig inte in i det här getingboet. Det är inte värt det.
Det är väl inte det egentligen. Han kommer aldrig att säga att han har haft fel här eller att han lärt sig något. Men hoppet överger mig inte. Så nu ska jag njuta av hantverkarljuden från källaren och dricka kaffe i kuvösen och skamlöst hävda att det är vår pga 8 grader och strålande sol. :love:

Det är ett ickeförslag att män ska sluta/minska sin konsumtion av alkohol men ett realistiskt förslag att kvinnor ska göra det samma? Sexistiskt så det inte bara ryker om det utan det är ett helt -jvla bål.
Det är ett ickeförslag att via lagstiftning förbjuda alkoholen JA! Eftersom ingen majoritet kan skapas för det förslaget.
Att sedan rekommendera ( alltså frivilligt)kvinnor att inte supa sig redlösa i samband med krogbesök är väl mer en fråga om sunt förnuft, knappast sexistiskt.....

Det tog mig ca 5 månader av planerade, sjuhelvetes skådespeleri och en insikt av att jag inte kommer överleva helgen innan jag flydde. För jag lämnade inte. Jag flydde. Den nedbrytning jag utsattes för var vidrig på så många sätt och kontrollen är ofta inte bara fysisk utan också psykisk. Snälla läs lite om normaliseringsprocessen och inse att det inte är så jävla lätt som att bara gå. Hade det varit det hade jag inte suttit med de psykiska efterdyningar jag gör nu, närmare ett år efter dom.
Jag tror dig, skulle inte falla mig in att göra annat., men en fråga bara. hur länge från första smällen, första förnedringen tog det tills du tog ditt beslut..
För det är ju ett faktum, ju längre man befinner sig i ett destruktivt förhållande, en missbrukssituation , ju svårare är det att bryta upp.

Det är ett ickeförslag att via lagstiftning förbjuda alkoholen JA! Eftersom ingen majoritet kan skapas för det förslaget.
Att sedan rekommendera ( alltså frivilligt)kvinnor att inte supa sig redlösa i samband med krogbesök är väl mer en fråga om sunt förnuft, knappast sexistiskt.....
Men rekommendera män att inte dricka så dom inte råkar våldta någon. Det är det jag har skrivit hela tiden. Jidrandet om lagförslag har du kommit dragandes med.

Så plötsligt när man skall begränsa män så är det demokrati och ickeförslag. Intressant...
Du selekterar rätt intressant. Jag har förklarat varför ett alkoholförbud inte går att genomdriva, och du vrider det till "Så plötsligt när man skall begränsa män så är det demokrati och ickeförslag. Intressant.."
Alla som har rösträtt röstar om de vill i en demokrati. Kvinnor såväl som män. Och denna majoritet skulle inte rösta igenom ett alkoholförbud. Så enkelt är det. Och det är därför det är en sk. ickefråga.

Men rekommendera män att inte dricka så dom inte råkar våldta någon. Det är det jag har skrivit hela tiden. Jidrandet om lagförslag har du kommit dragandes med.
Det ligger inbäddat i mitt mantra:-Alla är till 100% ansvariga för sina egna val och sina egna handlingar.
Ta till dig det, för det är vad som gäller för vuxna myndiga personer i Sverige ;)

Du selekterar rätt intressant. Jag har förklarat varför ett alkoholförbud inte går att genomdriva, och du vrider det till "Så plötsligt när man skall begränsa män så är det demokrati och ickeförslag. Intressant.."
Alla som har rösträtt röstar om de vill i en demokrati. Kvinnor såväl som män. Och denna majoritet skulle inte rösta igenom ett alkoholförbud. Så enkelt är det. Och det är därför det är en sk. ickefråga.
Men varför drar du fram ett lagförslag?

Jag tror dig, skulle inte falla mig in att göra annat., men en fråga bara. hur länge från första smällen, första förnedringen tog det tills du tog ditt beslut..
För det är ju ett faktum, ju längre man befinner sig i ett destruktivt förhållande, en missbrukssituation , ju svårare är det att bryta upp.
Första slaget 10 månader. Första förnedringen 16 månader.

Men varför drar du fram ett lagförslag?
Det är den enda möjligheten som finns för att stoppa alkholen. Prishöjning leder ju bara till högre egenimport.
Härmis. Svårt att hitta på något eget? :D
Varför uppfinna hjulet 2 ggr?
Men det är inte kvinnors drickande som är orsaken till problemet. Varför attackerar du inte roten till det onda istället?
Därför, som jag tidigare förklarat, vi har inte en praktisk möjlighet att stoppa alkoholkonsumtion. Därför får man anpassa sig till verkligheten..

Det är den enda möjligheten som finns för att stoppa alkholen. Prishöjning leder ju bara till högre egenimport.

Varför uppfinna hjulet 2 ggr?

Därför, som jag tidigare förklarat, vi har inte en praktisk möjlighet att stoppa alkoholkonsumtion. Därför får man anpassa sig till verkligheten..
Men du tycker att kvinnor skall sluta dricka och då behövs det tydligen inget lagförslag.

När jag frågar varför du inte tjatar på männen istället att de skall sluta dricka så börjar du diddla om lagförslag.

Eller menar du att männen inte gillar att behöva ge avkall på saker här i livet som de flesta faktiskt tar för givet och inte vill vara utan?

Precis som attityden om barnaga ändrades så kan attityden till att det är män som orsakar problemen när dom dricker och att det därför dom skall låta bli spriten ändras.

Genom världshistorien har ansvaret alltid lagts på kvinnan. Kanske dags att ändra på det nu och lägga ansvaret där det bör vara nämligen på gärningsmännen och inte offret.

Du vet "Kvinnor ta för er av era rättigheter, låt er inte begränsas. Nu äntligen är det dags för männen att äntligen ta sitt ansvar".
Hade du agitera något sådant så hade du varit i framkant och inte som nu dragit fram mossiga och förlegade åsikter som bara är till att begränsa kvinnans liv under parollen "För hennes säkerhets skull" :wtf:

Jag måste säga att jag gillar de egenskaper du tillskriver mig. Först en Orwellsk makt och sedan att mina idéer är så outstanding att du inte kan överträffa dom. Inte illa alls :up:

Nej jag tycker inte kvinnor ska sluta dricka. Men väl att använda det de har mellan öronen innan spriten tar överhanden. Att supa sig redlös är knappast ngt att rekommendera någon.
Men som jag sagt såååå många gånger. Valet är fritt, men inte egenansvaret. Det häftar vid varje individ.
Och att just överkonsumtion av alkohol hör samman med den typen av övergrepp jag diskuterat är ju odiskutabel ;)

Bara männen? jag har absolut för mig att både män o kvinnor har rösträtt i Sverige och därför så skulle båda könen kunna säga nej till alkohol. Men det gör de ju inte. så?

Naturligtvis ska kvinnor som män ta för sig av sina rättigheter, Men inte utan att egenansvaret finns kvar. För...du som kvinna vill väl även i fortsättningen betraktas som en myndig individ med de rättigheter och det ansvar en sådan har. Och där ingår egenansvaret för val o handlingar.

Ja att du tolkar det jag säger efter eget recept är inget nytt...:D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 680
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 339
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka