Samtyckeslag, juridik

Jag ser det som begränsande faktiskt, jag både gillar att dricka sprit och ligga med killar på fyllan (oftast med kända män dock - men det betyder ju inte att jag är i säkerhet).

Att DU inte tycker det är begränsande är ju fine, men säg att JAG ska behöva anpassa mig för att vissa killar är dumma i huvudet är ju helt vridet.

Jag tänkte att det till och med måste vara svårt att fungera i enklaste vardagen. Svårt att ta taxi, åka buss, uträtta enkla uppdrag på jobbet som kräver att man åker med i en bil.

Fokus blir så fel att jag mår illa.

Kan det bero på att en redlöst berusad man inte är i stånd att våldta någon, men en redlöst berusad kvinna i allra högsta grad kan bli våldtagen? Men uppmaningen, drick dig nu inte så full att någon får för sig att slå ner och råna dig, den vore då mer på plats...
Men det är ju mannen som våldtar och i artikeln du länkade till så stod det att alkohol antagligen var lika ofta inblandad hos gärningsmannen som offret.

Och rekommendationer till män då. Var för inriktningen mot kvinnor hela tiden?
Ja bara för din skull kan jag ju dra det en gång till.
1 Vi får ingen majoritet som stöder el alkoholförbud.
2 av de män som dricker (sig redlösa) riskerar endast en liten liten bråkdel att bli involverade i ett övergrepp.
3 av de kvinnor som dricker (sig redlösa) riskerar alla att utsättas för ett övergrepp.

Alltså är det förnuftigare att satsa på kvinnorna än på männen....

Men det är ju mannen som våldtar och i artikeln du länkade till så stod det att alkohol antagligen var lika ofta inblandad hos gärningsmannen som offret.
2 av de män som dricker (sig redlösa) riskerar endast en liten liten bråkdel att bli involverade i ett övergrepp.
3 av de kvinnor som dricker (sig redlösa) riskerar alla att utsättas för ett övergrepp.

Alltså är det förnuftigare att satsa på kvinnorna än på männen...

Nej, det är mot allt förnuft att rikta in sig på att kvinnor ska ta ansvar för mäns potentiella brottsliga handlingar. Helt uppåt väggarna.

Nej, det är mot allt förnuft att rikta in sig på att kvinnor ska ta ansvar för mäns potentiella brottsliga handlingar. Helt uppåt väggarna.
Absolut, de ska bara ta ansvar för sina egna handlingar liksom männen för sina...
Men du brukar ju inte läsa vad jag skriver så jag kan ju upprepa det självklara för dig med.
Varje individ är alltid ansvarig för sina egna handlingar och sina egna val...

Har du ens läst den artikeln du länkade till eller låtsats du inte förstå?

Där står det även om det av givna skäl finns ett mörkertal så räknar man att även gärningsmannen i princip lika ofta som offret är påverkad av alkohol.
Det var inte direkt det jag efterfrågade, jag frågade om det stod ngt där som min text bestred....
#att även gärningsmannen i princip lika ofta som offret är påverkad av alkohol"
Vilket jag inte förnekat, men där står väl även att offren oftare är överförfriskade eftersom de är unga och inte vana att dricka sprit.....

Men det är inte offret som våldtar utan gärningsmannen. Så varför säger du inte till männen att "Låt bli att dricka så du inte råkar våldta någon"?
Och det tror du hjälper?
En tjej som agerar med förnuft och inte dricker sig redlös minskar risken för övergrepp betydligt mer än om jag ber killar att inte smaka sprit.
Och jag säger inte vad varken män eller kvinnor ska göra, bara att de ska agera med ansvar för sig själva och vad de gör..sedan är resten upp till dem..

Och det tror du hjälper?
En tjej som agerar med förnuft och inte dricker sig redlös minskar risken för övergrepp betydligt mer än om jag ber killar att inte smaka sprit.
Och jag säger inte vad varken män eller kvinnor ska göra, bara att de ska agera med ansvar för sig själva och vad de gör..sedan är resten upp till dem..
Men varför i hela friden inte banka in det i huvudet på män precis som du gör på kvinnor? En minskad alkoholkonsumtion hos män hade gjort en riktig ordentlig skillnad och faktiskt förebyggt brott? Fast det är ju klart då hade män fått begränsa sitt liv och det verkar tydligen omöjligt :meh:

Neeeeej låt kvinnorna begränsa sig. De är ju liksom vana. Fast det är ju inte dom som är problemet.....mmmmmm...nä det vore synd om männen om dom fått begränsa sig. Bättre då kvinnorna får stå männens kast.

Förresten jag antar att jag inte behöver påpeka att du gör det igen :cool: :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 674
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 339
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka