Samtyckeslag, juridik

Var och en är ansvarig för sina handlingar. Men enligt dig ska kvinnor ta ansvar för våldtäktsmänens beteende och anpassa sig. Alla kampanjer ska rikta sig mot att ändra kvinnornas beteende, att förändra våldtäktsmännens är tydligen uteslutet enligt dig.
Om det regnar ser jag till att ha ett paraply med mig, i båten en flytväst..det är liksom det är att inte supa skallen av sig, att anpassa sig till verkligheten det bör alla göra....

Var och en är ansvarig för sina handlingar. Men enligt dig ska kvinnor ta ansvar för våldtäktsmänens beteende och anpassa sig. Alla kampanjer ska rikta sig mot att ändra kvinnornas beteende, att förändra våldtäktsmännens är tydligen uteslutet enligt dig.

Jag skrev såhär i tafsarmbandstråden( det var en användare som menade att kvinnor skulle gå på kurs för att "få" ett armband, så de på kursen fick lära sig vad tafs var.)
Alltså, jag fattar inte alls varför kvinnor ska gå på kurs för att få ett sketet armband (eller då män nu då om någon skulle vilja ha)
Släpp inte in några män alls utan kurs, DNA -prov, fotografering och de får betala själva.
Ja, ja vet, det drabbar de som inte tafsar eller begår övergrepp men det är kanske dags för de männen att bli lite arga på den massa som tror sig ha rätt till det och det kanske är ett sätt.

Och vaddå "i vad som räknas att tafsa?, allt är väl tafs om mottagaren till tafset inte fått frågan och vill bli tafsad på?
Ge männen ett armband som betyder" jag har gått på kurs, är DNA testad, har fotat mig ", allt för att visa att jag som man står bakom "icke tafset".

Tillägger 1: Det var inte så många som tyckte mitt förslag var bra.( eller också kom förslaget från fel användare)

Tillägger 2: Jag har sagt exakt samma till min son som till min dotter om nu någon tror att det bara är min dotter som ska vara försiktig med vissa situationer, men det är klart, skillnad blir det då min son - om han väljer att gå efter sin mors råd-möjligen kan minska på risken att råka ut för brott, medans min dotter, om hon följer sin mors råd, möjligen kan minska på risken att bli våldtagen, och då blir rådet kränkande? för att det riktas till en kvinna .

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 684
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 673
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 339
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka