Samtyckeslag, juridik

Nej, din otäcka kvinnosyn är du inte ensam om. Den finns gott om där långt ute i det konservativa lägret.
Det var alltså din lösning, att anklaga mig för en otäck kvinnosyn..Synnerligen insiktsfullt ty du har insett att du inte har ett vettigt svar på frågan som inte inkluderar det jag beskriver...
Så Hr hästhandlare. vad har jag för kvinnosyn?
Jag har ju varit både fascist o rasist enligt dig så din "otäcka kvinnosyn" lägger jag nog i samma mög-påse för dina dumheter.

Senast ändrad:
Nja det skulle jag inte påstå. Kvinnans situation är, i Sverige , så oehört mycket bättre och tryggare än vad den var för 1000 år sedan.

Samhället idag gör sitt bästa för att, inom de spelregler som juridik och demokrati tillåter, att utkräva ansvar för de gärningar av övergrepp som utförs.

Så????

Vad utöver detta vill du att man ska göra och som är realistiskt genomförbart?
Trams och totalt historieförnekande/historieokunnighet.

Tja jag kan vara helt ute och cyklar men jag tippar att i majoriteten av mina inlägg till dig står det vad man borde göra åt saken. Så min förslag är läs det jag skriver.

Trams och totalt historieförnekande/historieokunnighet.

Tja jag kan vara helt ute och cyklar men jag tippar att i majoriteten av mina inlägg till dig står det vad man borde göra åt saken. Så min förslag är läs det jag skriver.
Jovisst, men kriterierna omfattar ju allt från rättssäkerhet, demokrati och en realistisk genomförbarhet och det begränsar dina förslag rätt kraftigt.
Alkoholförbud är ju ett av förslagen som lyfts fram (av vem kommer jag inte ihåg) som inte är praktiskt genomförbara.
Att ändra människors attityder är att arbeta som har skett och som fortlöpande sker och resultaten är små förändringar räknat per tidsenhet, alltså sker detta på mycket lång sikt.
Ett arbeta som jag naturligtvis anser vara bra.

Sedan har du de förslag jag lagt fram de som retar gallfeber på en del.
Nämligen att folk ska vara en liten aning försiktigare med hur mycket de häller i sig.
Något som kan genomföras till nästa helg och med omedelbara resultat av färre övergrepp på redlöst berusade tonårsflickor.
Till slut, "Trams och totalt historieförnekande/historieokunnighet." det påståendet faller ju ihop så fort ngn börjar ta reda på fakta.
Då ( på 1000talet) kunde stora delar av befolkningen dödas, misshandlar och man kunde förgripa sig på dem utan ngr som helst efterräkningar. Naturligtvis gällde detta inte de med tillgångar, men det var ju knappt 20% av alla som bodde i dåvarande Sverige. Så nog har villkoren ändrats en del.....

Senast ändrad:
Det var alltså din lösning, att anklaga mig för en otäck kvinnosyn..Synnerligen insiktsfullt ty du har insett att du inte har ett vettigt svar på frågan som inte inkluderar det jag beskriver...
Så Hr hästhandlare. vad har jag för kvinnosyn?
Jag har ju varit både fascist o rasist enligt dig så din "otäcka kvinnosyn" lägger jag nog i samma mög-påse för dina dumheter.

Du anser att kvinnors frihet kraftigt ska begränsas som lösning för att minska antalet våldtäkter begångna av män = Otäck kvinnosyn.

Jag har aldrig kallat dig rasist eller fascist, so please, don't go there.

Du anser att kvinnors frihet kraftigt ska begränsas som lösning för att minska antalet våldtäkter begångna av män = Otäck kvinnosyn.

Jag har aldrig kallat dig rasist eller fascist, so please, don't go there.
Du kan ju börja med att beskriva min "otäcka kvinnosyn" så kan vi ta det andra sedan ;)
För vari begränsningen ligger i rekommendationen att "inte supa skallen av sig" eller "varje individ är till 100% ansvarig för sina egna val o handlingar" kan du ju förklara lite närmare
Då kan jag ju kolla påsen och leta efter rasistiska eller fascistiska åsikter,....

Senast ändrad:
Jovisst, men kriterierna omfattar ju allt från rättssäkerhet, demokrati och en realistisk genomförbarhet och det begränsar dina förslag rätt kraftigt.
Alkoholförbud är ju ett av förslagen som lyfts fram (av vem kommer jag inte ihåg) som inte är praktiskt genomförbara.
Att ändra människors attityder är att arbeta som har skett och som fortlöpande sker och resultaten är små förändringar räknat per tidsenhet, alltså sker detta på mycket lång sikt.
Ett arbeta som jag naturligtvis anser vara bra.

Sedan har du de förslag jag lagt fram de som retar gallfeber på en del.
Nämligen att folk ska vara en liten aning försiktigare med hur mycket de häller i sig.
Något som kan genomföras till nästa helg och med omedelbara resultat av färre övergrepp på redlöst berusade tonårsflickor.
Till slut, "Trams och totalt historieförnekande/historieokunnighet." det påståendet faller ju ihop så fort ngn börjar ta reda på fakta.
Då ( på 1000talet) kunde stora delar av befolkningen dödas, misshandlar och man kunde förgripa sig på dem utan ngr som helst efterräkningar. Naturligtvis gällde detta inte de med tillgångar, men det var ju knappt 20% av alla som bodde i dåvarande Sverige. Så nog har villkoren ändrats en del.....
Så när män skall ändra sitt sätt så måste det vara lagförslag medan kvinnor behöver man bara tala om att dom skall ändra sitt sätt.

Förslag: Läs på lite om kvinnohistoria. Du har så stora luckor så att fylla i dom skulle ta en mindre evighet för mig. Alternativ att du har väldigt svårt att förstå skriven text (vilket skulle dock förklara ett och annat).

Kvinnor har genom hela den kända historien blivit påhyvlade gör inte si eller så för då blir du våldtagen. Dom har alltid fått ta ansvar för männens problematik och det ser vi ju idag vilken nytta det har gjort. Noll, zero, null, nada, nichts.....

Du kan ju börja med att beskriva min "otäcka kvinnosyn" så kan vi ta det andra sedan ;)
För vari begränsningen ligger i rekommendationen att "inte supa skallen av sig" eller "varje individ är till 100% ansvarig för sina egna val o handlingar" kan du ju förklara lite närmare
Då kan jag ju kolla påsen och leta efter rasistiska eller fascistiska åsikter,....

Done.

Kolla du i påsen. Du kommer vare sig hittar att jag kallar dig fascist eller rasist, eller att du framför direkt rasistiska eller fascistiska åsikter. Det är ditt hjärnspöke, inte mitt.

Jag ser inte varför @sjoberga skulle behöva beskriva din "otäcka kvinnosyn" jag tycker du har lyckats göra ett rätt så bra jobb själv ;)

Jag ser inte varför @sjoberga skulle behöva beskriva din "otäcka kvinnosyn" jag tycker du har lyckats göra ett rätt så bra jobb själv ;)
Om nu inte Sjöbrga kan så tvivlar jag på att du kan. För den kvinnosyn jag har är inte otäck. Den omfattar lika värde, lika rättigheter och lika ansvar vari ligger det otäcka?
Om det nu inte är så att det otäcka ligger i att jag betraktar kvinnor som självständiga , vuxna individer...vilket innebär att de liksom alla andra självständiga vuxna individer är ansvariga för sina egna handlingar och egna val :confused:

Om nu inte Sjöbrga kan så tvivlar jag på att du kan. För den kvinnosyn jag har är inte otäck. Den omfattar lika värde, lika rättigheter och lika ansvar vari ligger det otäcka?
Om det nu inte är så att det otäcka ligger i att jag betraktar kvinnor som självständiga , vuxna individer...vilket innebär att de liksom alla andra självständiga vuxna individer är ansvariga för sina egna handlingar och egna val :confused:
Värst vad du tar åt dig. Jag citerar bara dig och påpekar att du klarar av att göra något själv, utan hjälp. Uppenbart sårade jag din ridderliga stolthet hårt :(

Värst vad du tar åt dig. Jag citerar bara dig och påpekar att du klarar av att göra något själv, utan hjälp. Uppenbart sårade jag din ridderliga stolthet hårt :(
Jag tar inte åt mig, konstaterar bara att de genomförbara, realistiska lösningarna lyser med sin frånvaro i dina inlägg. det enda som dyker upp är åsikter om vad man anser vara mina åsikter..
Och det agerandet är knappast ngt att vara stolt för:angel:
Så till att börja med kan du ju beskriva, i sak, min sk otäcka kvinnosyn......

Jag tar inte åt mig, konstaterar bara att de genomförbara, realistiska lösningarna lyser med sin frånvaro i dina inlägg. det enda som dyker upp är åsikter om vad man anser vara mina åsikter..
Och det agerandet är knappast ngt att vara stolt för:angel:
Så till att börja med kan du ju beskriva, i sak, min sk otäcka kvinnosyn......
Men inte behöver du vara ledsen för det. Det känns säkert bättre imorgon.

Läs mina inlägg till dig. Jag har upprepat lösningar flera gånger. Dock inga lösningar som passar dig. Men jag förstår att det är jobbigt.

Dina åsikter är dina åsikter. Och du är inte direkt försynt när du framför dom.

Ja du har upprepat dina lösningar, men jag frågar ju efter realiserbara lösningar, så hittills lyser de ju med sin frånvaro.
Ledsen? knappast slipper Mello-möget , kan ta in lite färsk info från diverse media och fundera på vilka inköp som ska göras i morgon på båtmässan ;)

Visst kan man det, och man gör ju även det + att samhället har kraftiga påföljder för ev överträdelser.
Dessutom, upplysning är ju det uppmaningen att inte dricka sig redlös också är...varför då den negativa attityden då?
Då är det bara du som är oupplysningsbar?

Är det därför du är ledsen och upprörd?

? tydligen lider du av det...eftersom du inte ens lyckas presentera egna genomförbara förslag..
Tydligen anser du inte att kvinnor är varelser med en fri vilja (den kan ju endast kombineras med fullt ansvar för ens beslut)
Kan bara säga, jag håller inte med. Kvinnor liksom män har egen vilja, gör egna val och bär naturligtvis fullt ansvar för sina val och handlingar.
Så som det ska vara:D
Och hittills har ingen lyckats övertyga mig om att det är fel...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 676
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 673
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka