Det är utifrån egna erfarenheter, förstår jag....Jag rekommenderar psykoterapi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är utifrån egna erfarenheter, förstår jag....Jag rekommenderar psykoterapi.
Det är tydligen inte bara jag som belyser frågan ur en annan synvinkel![]()
Det var alltså din lösning, att anklaga mig för en otäck kvinnosyn..Synnerligen insiktsfullt ty du har insett att du inte har ett vettigt svar på frågan som inte inkluderar det jag beskriver...Nej, din otäcka kvinnosyn är du inte ensam om. Den finns gott om där långt ute i det konservativa lägret.
Trams och totalt historieförnekande/historieokunnighet.Nja det skulle jag inte påstå. Kvinnans situation är, i Sverige , så oehört mycket bättre och tryggare än vad den var för 1000 år sedan.
Samhället idag gör sitt bästa för att, inom de spelregler som juridik och demokrati tillåter, att utkräva ansvar för de gärningar av övergrepp som utförs.
Så????
Vad utöver detta vill du att man ska göra och som är realistiskt genomförbart?
Jovisst, men kriterierna omfattar ju allt från rättssäkerhet, demokrati och en realistisk genomförbarhet och det begränsar dina förslag rätt kraftigt.Trams och totalt historieförnekande/historieokunnighet.
Tja jag kan vara helt ute och cyklar men jag tippar att i majoriteten av mina inlägg till dig står det vad man borde göra åt saken. Så min förslag är läs det jag skriver.
Det var alltså din lösning, att anklaga mig för en otäck kvinnosyn..Synnerligen insiktsfullt ty du har insett att du inte har ett vettigt svar på frågan som inte inkluderar det jag beskriver...
Så Hr hästhandlare. vad har jag för kvinnosyn?
Jag har ju varit både fascist o rasist enligt dig så din "otäcka kvinnosyn" lägger jag nog i samma mög-påse för dina dumheter.
Du kan ju börja med att beskriva min "otäcka kvinnosyn" så kan vi ta det andra sedanDu anser att kvinnors frihet kraftigt ska begränsas som lösning för att minska antalet våldtäkter begångna av män = Otäck kvinnosyn.
Jag har aldrig kallat dig rasist eller fascist, so please, don't go there.
Så när män skall ändra sitt sätt så måste det vara lagförslag medan kvinnor behöver man bara tala om att dom skall ändra sitt sätt.Jovisst, men kriterierna omfattar ju allt från rättssäkerhet, demokrati och en realistisk genomförbarhet och det begränsar dina förslag rätt kraftigt.
Alkoholförbud är ju ett av förslagen som lyfts fram (av vem kommer jag inte ihåg) som inte är praktiskt genomförbara.
Att ändra människors attityder är att arbeta som har skett och som fortlöpande sker och resultaten är små förändringar räknat per tidsenhet, alltså sker detta på mycket lång sikt.
Ett arbeta som jag naturligtvis anser vara bra.
Sedan har du de förslag jag lagt fram de som retar gallfeber på en del.
Nämligen att folk ska vara en liten aning försiktigare med hur mycket de häller i sig.
Något som kan genomföras till nästa helg och med omedelbara resultat av färre övergrepp på redlöst berusade tonårsflickor.
Till slut, "Trams och totalt historieförnekande/historieokunnighet." det påståendet faller ju ihop så fort ngn börjar ta reda på fakta.
Då ( på 1000talet) kunde stora delar av befolkningen dödas, misshandlar och man kunde förgripa sig på dem utan ngr som helst efterräkningar. Naturligtvis gällde detta inte de med tillgångar, men det var ju knappt 20% av alla som bodde i dåvarande Sverige. Så nog har villkoren ändrats en del.....
Du kan ju börja med att beskriva min "otäcka kvinnosyn" så kan vi ta det andra sedan
För vari begränsningen ligger i rekommendationen att "inte supa skallen av sig" eller "varje individ är till 100% ansvarig för sina egna val o handlingar" kan du ju förklara lite närmare
Då kan jag ju kolla påsen och leta efter rasistiska eller fascistiska åsikter,....
Jag ser inte varför @sjoberga skulle behöva beskriva din "otäcka kvinnosyn" jag tycker du har lyckats göra ett rätt så bra jobb självDu kan ju börja med att beskriva min "otäcka kvinnosyn" så kan vi ta det andra sedan
För vari begränsningen ligger i rekommendationen att "inte supa skallen av sig" eller "varje individ är till 100% ansvarig för sina egna val o handlingar" kan du ju förklara lite närmare
Då kan jag ju kolla påsen och leta efter rasistiska eller fascistiska åsikter,....
Bra då vet vi det! Men du kan förklara min "otäcka kvinnosyn"Done.
Kolla du i påsen. Du kommer vare sig hittar att jag kallar dig fascist eller rasist, eller att du framför direkt rasistiska eller fascistiska åsikter. Det är ditt hjärnspöke, inte mitt.
Om nu inte Sjöbrga kan så tvivlar jag på att du kan. För den kvinnosyn jag har är inte otäck. Den omfattar lika värde, lika rättigheter och lika ansvar vari ligger det otäcka?Jag ser inte varför @sjoberga skulle behöva beskriva din "otäcka kvinnosyn" jag tycker du har lyckats göra ett rätt så bra jobb själv![]()
Värst vad du tar åt dig. Jag citerar bara dig och påpekar att du klarar av att göra något själv, utan hjälp. Uppenbart sårade jag din ridderliga stolthet hårtOm nu inte Sjöbrga kan så tvivlar jag på att du kan. För den kvinnosyn jag har är inte otäck. Den omfattar lika värde, lika rättigheter och lika ansvar vari ligger det otäcka?
Om det nu inte är så att det otäcka ligger i att jag betraktar kvinnor som självständiga , vuxna individer...vilket innebär att de liksom alla andra självständiga vuxna individer är ansvariga för sina egna handlingar och egna val![]()
Jag tar inte åt mig, konstaterar bara att de genomförbara, realistiska lösningarna lyser med sin frånvaro i dina inlägg. det enda som dyker upp är åsikter om vad man anser vara mina åsikter..Värst vad du tar åt dig. Jag citerar bara dig och påpekar att du klarar av att göra något själv, utan hjälp. Uppenbart sårade jag din ridderliga stolthet hårt![]()
Men inte behöver du vara ledsen för det. Det känns säkert bättre imorgon.Jag tar inte åt mig, konstaterar bara att de genomförbara, realistiska lösningarna lyser med sin frånvaro i dina inlägg. det enda som dyker upp är åsikter om vad man anser vara mina åsikter..
Och det agerandet är knappast ngt att vara stolt för
Så till att börja med kan du ju beskriva, i sak, min sk otäcka kvinnosyn......
Du menar att man inte kan upplysa män?Ja du har upprepat dina lösningar, men jag frågar ju efter realiserbara lösningar, så hittills lyser de ju med sin frånvaro.
Ledsen? knappast slipper Mello-möget , kan ta in lite färsk info från diverse media och fundera på vilka inköp som ska göras i morgon på båtmässan![]()
Visst kan man det, och man gör ju även det + att samhället har kraftiga påföljder för ev överträdelser.Du menar att man inte kan upplysa män?
Då är det bara du som är oupplysningsbar?Visst kan man det, och man gör ju även det + att samhället har kraftiga påföljder för ev överträdelser.
Dessutom, upplysning är ju det uppmaningen att inte dricka sig redlös också är...varför då den negativa attityden då?