Varför görs inte det då?, alltså ställs krav på män att inte misshandla?, eller är det- precis som med våldtäkter- att krav finns men männen skiter i det?
Finns det någon man som vill misshandla eller våldta som skiter i det för att de vet att de inte får? (annat än möjligen de som genomgått en lyckad behandling?)
Jag är förvånad att ingen kommer med förslag om hur det ska slutas våldtas? Eller har jag missat alla era förslag om hur män ska sluta våldta?
Jag själv tycker det är konstigt att det inte finns ett ämne i skolan- kontinuerligt- om hur män ska uppföra sig, obligatorisk närvaro.Samma kurser för nyinkomna.Alla nyinkomna. Ex. Alkoholförbud på något sätt gillar jag också- för männen då såklart. Och till det terapi, och det ska vara tvång.
Då kanske en del fångas upp.
Men det kommer alltid finnas kvar de som våldtar, alltid, precis som det alltid kommer finnas kvar de som mördar och misshandlar, och det är väl det jag tror LBB menar och där jag håller med, om just du avstår att supa dig redlös så har just du minskat risken för dig själv. Jag förstår inte vad det är att uppröras över-det är ju sant.
Sedan tror jag att våldtäktsmännen är "olika", en del våldtar oavsett, andra enbart om vissa tillfällen ges ex helt försvarslösa kvinnor, de drogar, de super dem knackefulla eller bara plockar någon som passar i den gruppen. Och jag tror inte alla de männen "tar något annat" utan de väljer ett passande offer.