Samtyckeslag, juridik

Ja du har upprepat dina lösningar, men jag frågar ju efter realiserbara lösningar, så hittills lyser de ju med sin frånvaro.
Var är dina realiserbara lösningar då? Att få unga kvinnor att dricka mindre lär vara lika svårt som att få unga män att dricka mindre (och det förslaget dissade du) förutom att det inte gör någon skillnad om det lyckas till skillnad.

Var är dina realiserbara lösningar då? Att få unga kvinnor att dricka mindre lär vara lika svårt som att få unga män att dricka mindre (och det förslaget dissade du) förutom att det inte gör någon skillnad om det lyckas till skillnad.
Njut av livet i fulla drag, var medveten om riskerna och ta med dessa i dina beslut. Svårare än så är det inte.
Men kom sedan inte och gnäll om du har huvudvärk o mår kymigt dagen efter ;)

? tydligen lider du av det...eftersom du inte ens lyckas presentera egna genomförbara förslag..
Tydligen anser du inte att kvinnor är varelser med en fri vilja (den kan ju endast kombineras med fullt ansvar för ens beslut)
Kan bara säga, jag håller inte med. Kvinnor liksom män har egen vilja, gör egna val och bär naturligtvis fullt ansvar för sina val och handlingar.
Så som det ska vara:D
Och hittills har ingen lyckats övertyga mig om att det är fel...
Är det där till mig?

Och det skulle minska antalet våldtäkter?
Möjligen i dina drömmar. Om något så ökar det risken då vissa perversa typer njuter i fulla drag av att våldta.
Den typ av övergrepp jag diskuterat här skulle definitivt minska.
"medveten om riskerna och ta med dessa i dina beslut" skulle minska antalet redlöst berusade tonårsflickor. Så de " perversa typerna" skulle få betydligt färre i den kategorin att förgripa sig på.

Det skulle inte minska övergreppen i hemmen. Dessa kan endast minska genom ett ökat stöd till de som verkligen tar sig i kragen och lämnar destruktiva förhållanden

"medveten om riskerna och ta med dessa i dina beslut" skulle minska antalet redlöst berusade tonårsflickor. Så de " perversa typerna" skulle få betydligt färre i den kategorin att förgripa sig på.

Det skulle inte minska övergreppen i hemmen. Dessa kan endast minska genom ett ökat stöd till de som verkligen tar sig i kragen och lämnar destruktiva förhållanden
Konstigt då att unga kvinnor fortfarande våldtas berusade. Det är inte en tjej som inte fått uppmanande till förbannelse att inte dricka sig redlöst berusad, eller dricka överhuvudtaget. Och varningarna rör bland annat risken för sexuella brott. Din metod är inte direkt framgångsrik...

Konstigt då att unga kvinnor fortfarande våldtas berusade. Det är inte en tjej som inte fått uppmanande till förbannelse att inte dricka sig redlöst berusad, eller dricka överhuvudtaget. Och varningarna rör bland annat risken för sexuella brott. Din metod är inte direkt framgångsrik...
Om du säger åt en person att inte hoppa från bron, - för då slår du ihjäl dig...och personen hoppar. Är det då fel på din metod eller beror dödsfallet på att personen negligerar din rekommendation?

Din argumentering faller ju, för jag har ännu inte hör ngn rekommendation att begå övergrepp, endast det motsatta...ändå sker övergrepp..Fel på rekommendationen eller på dem som inte åtlyder den?:confused:

Jag säger ju bara, att om inte så många tjejer skulle supa sig redlösa, så skulle med all sannolikhet den typen av övergrepp vi talar minska.
Om alla vore på det klara över att var o en är ansvarig för sina handlingar och sina val och att detta ansvar kan innebära svåra konsekvenser så skulle med all sannolikhet den här typen av övergrepp minska.

Jag säger ju bara, att om inte så många tjejer skulle supa sig redlösa, så skulle med all sannolikhet den typen av övergrepp vi talar minska.
Klart att om inte en enda tjej supit sig redlösa berusad hade förövarna valt andra offer och just den brottstypen försvunnit.

Om inte så många män supit och knarkat hade mängden våldtäkter minskat oavsett om tjejerna är stupfulla eller inte.

Njut av livet i fulla drag, var medveten om riskerna och ta med dessa i dina beslut. Svårare än så är det inte.
Men kom sedan inte och gnäll om du har huvudvärk o mår kymigt dagen efter ;)
En kort kommentar: :wtf:

En längre kommentar: Och du påstår att du inte lägger någon skuld på offret. Sicket trams. Dom första två meningarna kanske du hade kunnat komma undan med, men i den sista alltså....

En kort kommentar: :wtf:

En längre kommentar: Och du påstår att du inte lägger någon skuld på offret. Sicket trams. Dom första två meningarna kanske du hade kunnat komma undan med, men i den sista alltså....
För att inte tala om:

Min fetning.
Kvinnor skall alltså ta sig i kragen för att inte bli misshandlade, hur vore det att ställa krav på männen att inte misshandla?

Kvinnor skall alltså ta sig i kragen för att inte bli misshandlade, hur vore det att ställa krav på männen att inte misshandla?

Varför görs inte det då?, alltså ställs krav på män att inte misshandla?, eller är det- precis som med våldtäkter- att krav finns men männen skiter i det?
Finns det någon man som vill misshandla eller våldta som skiter i det för att de vet att de inte får? (annat än möjligen de som genomgått en lyckad behandling?)

Jag är förvånad att ingen kommer med förslag om hur det ska slutas våldtas? Eller har jag missat alla era förslag om hur män ska sluta våldta?

Jag själv tycker det är konstigt att det inte finns ett ämne i skolan- kontinuerligt- om hur män ska uppföra sig, obligatorisk närvaro.Samma kurser för nyinkomna.Alla nyinkomna. Ex. Alkoholförbud på något sätt gillar jag också- för männen då såklart. Och till det terapi, och det ska vara tvång.

Då kanske en del fångas upp.

Men det kommer alltid finnas kvar de som våldtar, alltid, precis som det alltid kommer finnas kvar de som mördar och misshandlar, och det är väl det jag tror LBB menar och där jag håller med, om just du avstår att supa dig redlös så har just du minskat risken för dig själv. Jag förstår inte vad det är att uppröras över-det är ju sant.

Sedan tror jag att våldtäktsmännen är "olika", en del våldtar oavsett, andra enbart om vissa tillfällen ges ex helt försvarslösa kvinnor, de drogar, de super dem knackefulla eller bara plockar någon som passar i den gruppen. Och jag tror inte alla de männen "tar något annat" utan de väljer ett passande offer.

Varför görs inte det då?, alltså ställs krav på män att inte misshandla?, eller är det- precis som med våldtäkter- att krav finns men männen skiter i det?
Finns det någon man som vill misshandla eller våldta som skiter i det för att de vet att de inte får? (annat än möjligen de som genomgått en lyckad behandling?)

Jag är förvånad att ingen kommer med förslag om hur det ska slutas våldtas? Eller har jag missat alla era förslag om hur män ska sluta våldta?

Jag själv tycker det är konstigt att det inte finns ett ämne i skolan- kontinuerligt- om hur män ska uppföra sig, obligatorisk närvaro.Samma kurser för nyinkomna.Alla nyinkomna. Ex. Alkoholförbud på något sätt gillar jag också- för männen då såklart. Och till det terapi, och det ska vara tvång.

Då kanske en del fångas upp.

Men det kommer alltid finnas kvar de som våldtar, alltid, precis som det alltid kommer finnas kvar de som mördar och misshandlar, och det är väl det jag tror LBB menar och där jag håller med, om just du avstår att supa dig redlös så har just du minskat risken för dig själv. Jag förstår inte vad det är att uppröras över-det är ju sant.

Sedan tror jag att våldtäktsmännen är "olika", en del våldtar oavsett, andra enbart om vissa tillfällen ges ex helt försvarslösa kvinnor, de drogar, de super dem knackefulla eller bara plockar någon som passar i den gruppen. Och jag tror inte alla de männen "tar något annat" utan de väljer ett passande offer.
Jag har frågat dig förut men du har aldrig svarat på det. Har du någonsin sagt till din son "Drick inte nu så du inte råkar våldta någon"?
(Att du sagt till din dotter att hon inte skall dricka för att inte bli våldtagen har jag förstått).
Har du läst tråden om sextrakasserierna på jobbet?

Skall du låta bli något för att slippa bli våldtagen skall du låta bli män.

Om du säger åt en person att inte hoppa från bron, - för då slår du ihjäl dig...och personen hoppar. Är det då fel på din metod eller beror dödsfallet på att personen negligerar din rekommendation?
Hoppar personen i det läget så försöker de förmodligen ta sitt liv. Om du då uppmanat personen att inte hoppa för att de kan dö så framstår du mest som en jubelidiot som bidragit till självmordet.

Tror du på allvar att det är någon typ 100% risk att kvinnor som super sig fulla blir våldtagna? Flertalet klarar sig, vännerna tar hand om dem och hjälper dem hem (eller annan trygg plats). Hade risken varit 100% hade ingen supit sig full, hur korkade tror du att unga kvinnor är? Vad har du för syn på medmänniskor egentligen?

? tydligen lider du av det...eftersom du inte ens lyckas presentera egna genomförbara förslag..
Tydligen anser du inte att kvinnor är varelser med en fri vilja (den kan ju endast kombineras med fullt ansvar för ens beslut)
Kan bara säga, jag håller inte med. Kvinnor liksom män har egen vilja, gör egna val och bär naturligtvis fullt ansvar för sina val och handlingar.
Så som det ska vara:D
Och hittills har ingen lyckats övertyga mig om att det är fel...
Fast det är kvinnorna som får ta skiten när nåt händer medan männen klarar sig undan med diverse föga trovärdiga historier.
Så om alla ska ha lika ansvar så fallerar det stort

Jag har frågat dig förut men du har aldrig svarat på det. Har du någonsin sagt till din son "Drick inte nu så du inte råkar våldta någon"?
(Att du sagt till din dotter att hon inte skall dricka för att inte bli våldtagen har jag förstått).
Har du läst tråden om sextrakasserierna på jobbet?

Du är helt makalös,nu igen skriver du sådant jag inte skrivit.
Jag har aldrig sagt till min dotter att inte hon ska dricka men du hittar uppenbart på det du vill förstå själv , det handlar hela tiden om försiktighet och att inte bli redlös ( eller knackefull som jag uttryckt en gång), vara med lite i vad som händer oavsett vad som händer.
Det är man knappast om man är redlös.
Och jag har svarat förut, jo, jag har sagt samma till min son, även om riskerna för redlösa här yngre män är lite annorlunda med andra risker, men även de kan bli våldtagna.

Och det finns fler här inne som säger liknande till sina barn/ yngre vuxna men de törs väl inget skriva här för jisses , det lär följa med dem under hela deras buketid att där är minsann en användare som SKULDBELÄGGER sin DOTTER( eller son då men det verkar inte räknas) genom att be henne vara lite försiktig och inte bli redlös, för varför ska inte HON få full frihet och göra precis som HON vill för allt är ju männens fel vilket det är med vad hjälper det när den redlösa däckar i en skogsdunge och 8 män står i kö för att sätta på och hon sent omsider vaknar med trasigt underliv och trasig själ?

Men det är klart, med ditt resonemang så tar våldtäksmännen alltid någon annan istället så vad spelar det för roll? (vilket jag inte är så säker på)
Och jag tycker fortfarande det inte är något begränsande i livet att avstå redlöshet ( herregud).

Det är din erfarenhet , inte min. Jag har alltid rört mig, särskilt när jag var ung, i kill/ män grupper .Flockar som min mamma sa. Bara killar, bara män och aldrig haft problem med övergrepp eller trakasserier eller våld/våldtäkt. Alla var goda män och vänner.

Jag ser det som inte otroligt, som LBB menar, att vissa enskilda individer mkt väl kan förhindra bli våldtagna om de inte är redlösa och däri fångas upp av en potentiell förövare, så jag skyddar de mina genom att be om försiktighet vad gäller stupfylla, vilket var frågan jag diskuterade.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 676
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 673
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka