Samtyckeslag, juridik

Och där kom det. Hade hon inte blivit full så hade hon inte blivit våldtagen. Mysigt du :meh:

Inte alls, jag har aldrig pratat om att ingen blir våldtagen om det inte dricks.
Och nu ska du få lära dig något nytt: Alla män som våldtar är inte berusade!! Häpp!!
Du vill så gärna så gärna bestämma helt vad jag tycker när jag skriver i denna tråden, jag tycker att det alltid är männens ansvar oavsett, och det oavsett hur du vränger o vrider på mina ord och hittar på egen innebörd.
Men det visste jag ju innan, du gjorde precis samma med LBB.

Men om hon flyttat på sig, alltså inte stått i vägen, så hade inte heller blivit misshandlad. Man behöver ju inte göra det svårare än vad det är. Du vet det där med adressändringkan ju vara lite bökigt. Speciellt om man vill ha en hemlig adress.

Du vet kvinnofolk är ju sånna mesar :meh:
"Du vet kvinnofolk är ju sånna mesar :meh:"
Tycker du det? Jaha...men det intrycket har jag inte själv, så det får stå för dig

Har du sagt till din son att vara försiktig och inte dricka sig redlös så han inte råkar våldta någon? Eller är det bara din dotter som får uppmaningen att vara försiktig och inte dricka sig redlös för att inte bli våldtagen?

Jag skrev att jag sa samma, så nej jag har inte sagt så för jag har inte sagt så till min dotter.:idea:

Och påminner om vad LBB skrivit till dig: En man som är redlös är knappast kapabel till att våldta, så ditt exempel var inte ens...bra.

Och även om jag inte sagt som du skriver så finns det inte på kartan att jag skulle säga så, jag tycker det är ett plumt uttryck till en yngre man som jag känner att mena på att jag genom att säga så tror att han skulle kunna vara en våldtäktsman, finns andra diskussionsuttryck att ta till när man pratar.

Och nej, jag tänker inte ge exempel, allt är ändå fel, fel, fel, enligt dig.

bredb3ciyaeib64-1.jpg

Då föreslår jag att du tar på dig glasögonen när du läser. Jag har inte gjort annat än svarat.

Jag måste säga att jag är fascinerad av hur svårt en sån enkel sak att man skall lägga ansvaret på dom som utför brottet och inte offret kan vara. Det är ju så enkelt.

Jag hänger med helt i dina svar @Tora - tycker du är start som orkar hänga kvar när samma visa går varv efter varv. Samma för @Lobelia som skrivit tydligt och logiskt.

Visst är det bekvämare att säga åt kvinnor vilka regler de ska följa, och när dessa regler inte räcker så kommer det nya regler som måste följas... etc. Som om kvinnor i Saudi inte blir våldtagna för att de sitter inlåsta i sina hus större delen av tiden och inte dricker alkohol?

Antingen är kvinnor fullvärdiga medborgare och ska få ha rätt till samma uttrycksformer som män, eller så ska de anpassa sig efter en ständig hotbild som smyger efter dem. Va fan - varenda tjej får ju inpiskat i sig att hon ska tänka på ditten och datten för att inte utsättas för våld. Är det så svårt att förstå hur enormt mycket det inskränker individen.

Jag hänger med helt i dina svar @Tora - tycker du är start som orkar hänga kvar när samma visa går varv efter varv. Samma för @Lobelia som skrivit tydligt och logiskt.

Visst är det bekvämare att säga åt kvinnor vilka regler de ska följa, och när dessa regler inte räcker så kommer det nya regler som måste följas... etc. Som om kvinnor i Saudi inte blir våldtagna för att de sitter inlåsta i sina hus större delen av tiden och inte dricker alkohol?

Antingen är kvinnor fullvärdiga medborgare och ska få ha rätt till samma uttrycksformer som män, eller så ska de anpassa sig efter en ständig hotbild som smyger efter dem. Va fan - varenda tjej får ju inpiskat i sig att hon ska tänka på ditten och datten för att inte utsättas för våld. Är det så svårt att förstå hur enormt mycket det inskränker individen.

Logik ? ""Du vet kvinnofolk är ju sånna mesar :meh:""
Tja under det röda baneret så har man ju sin egen logik:banghead:

Inte alls, jag har aldrig pratat om att ingen blir våldtagen om det inte dricks.
Och nu ska du få lära dig något nytt: Alla män som våldtar är inte berusade!! Häpp!!
Du vill så gärna så gärna bestämma helt vad jag tycker när jag skriver i denna tråden, jag tycker att det alltid är männens ansvar oavsett, och det oavsett hur du vränger o vrider på mina ord och hittar på egen innebörd.
Men det visste jag ju innan, du gjorde precis samma med LBB.
Alla kvinnor som blir våldtagna är inte berusade. Häpp :cool:

Det var ju Tora som skrev iofs, som en sarkastisk respons på tidigare inlägg dessutom. Vilket jag gissar att du ändå förstod?
Var det, jag citerar ju bara vad som skrivs. + att jag delgav min åsikt. Andra får stå för sina åsikter.
Och med tanke på den logik som uppvisats i tidigare inlägg från samma källa så förvånar det mig inte:angel:

Av alla kvinnor som har utsatta för övergrepp under de förhållanden som diskuterats här, så har nog majoriteten varit berusade.
Dvs tonårsflickor som i samband med festligheter druckit mer än de klarar av......
Klart att alla kvinnor som blir våldtagna under förhållandet du envetet hänger fast vid, att de drukit mer än de klarar av, är givetvis berusade. Vi andra har lite bredare perspektiv.

Nej jag tror inte att 100% av de kvinnor som super sig redlösa blir våldtagna, men risken för övergrepp ökar betydligt mer för kvinnor än män i den situationen...det är jag övertygad om
Ja eftersom män mer sällan blir våldtagna så är risken för övergrepp mot dem av den arten mindre än för kvinnor som druckit.

Risken att män utövar våld och sexuellt våld ökar däremot om de är berusade så länge de inte är för berusade för att utöva akten/slåss.

Klart att alla kvinnor som blir våldtagna under förhållandet du envetet hänger fast vid, att de drukit mer än de klarar av, är givetvis berusade. Vi andra har lite bredare perspektiv.
Vi vet ju alla , eller borde åtminstone veta, att de allra flesta övergrepp sker i hemmen. Antingen av partner eller släkt o vänner. Den typen av övergrepp är betydligt svårare att åtgärda. Dels för att det sker i det fördolda och dels för att offren ofta hjälper till att dölja dem.

Men att diskutera alla parametrar, alla former av övergrepp i samma diskussion brukar inte kunna ge en belysning av saker och ting.
Utom en sak.,.en rabiat anklagande av 1/2 mänskligheten

Ja eftersom män mer sällan blir våldtagna så är risken för övergrepp mot dem av den arten mindre än för kvinnor som druckit.

Risken att män utövar våld och sexuellt våld ökar däremot om de är berusade så länge de inte är för berusade för att utöva akten/slåss.
Ungefär samma åldersgrupp i ungefär samma situation är även bland män , de mest utsatta för våld.
Så en förnuftig användning av alkohol bland dem skulle även i den gruppen minska utsattheten

Ungefär samma åldersgrupp i ungefär samma situation är även bland män , de mest utsatta för våld.
Så en förnuftig användning av alkohol bland dem skulle även i den gruppen minska utsattheten

Mm. Och ändå finns det, inte vad jag vet, spaltmeter med information riktad till män om att de borde minska sitt drickande för att inte utsätta någon annan / själva utsättas för våld.

Däremot ständigt en massa information riktad till kvinnor, om hur de ska akta sig för män. Samtidigt som de inte får tänka "alla män" för det är det inte såklart - bara vissa, men du ska alltid vara misstänksam, alltid tänka att det kan vara "en sån" man, alltid utgå ifrån att du kan utsättas för våld och anpassa din vardag efter det.

Bara den här tråden är ju ett perfekt exempel.

Hur i hela värden kan det vara ett rabiat anklagande att säga "män ansvarar för sina egna handlingar"? Kvinnor är inte ansvariga för mäns handlingar. Kvinnor ska inte anpassa sina liv av rädsla för att det kan råka komma förbi en man som utsätter dem för våld.

Och så berusad är lika med medvetslös. Våldtäkt förutsätter inte penetrerande sex.
Redlöst berusad är just redlöst berusad ..och som redlöst berusad lär inte ens du klara av ngt konstruktivt eller destruktivt. Möjligen att fylla brallorna inifrån eller tömma magen genom munnen.

Att en individ som tagit ett par öl eller ett par supar inte är redlöst berusad är väl tämligen klart, och att då denne är i stånd att både köra bil eller förgripa sig på ngn fattar till och med jag.

Men vad som också är solklart, en redlöst berusad man kan inte förgripa sig på ngn, däremot kan en redlöst berusad kvinna med lätthet utsättas för ett övergrepp, det torde till och med du inse!:angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 673
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka