Eller så kanske du skall börja lägga ansvaret på männen där det hör hemma.
Det gör jag, det är alltid männens ansvar helt och hållet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller så kanske du skall börja lägga ansvaret på männen där det hör hemma.
Och där kom det. Hade hon inte blivit full så hade hon inte blivit våldtagen. Mysigt du
"Du vet kvinnofolk är ju sånna mesar "Men om hon flyttat på sig, alltså inte stått i vägen, så hade inte heller blivit misshandlad. Man behöver ju inte göra det svårare än vad det är. Du vet det där med adressändringkan ju vara lite bökigt. Speciellt om man vill ha en hemlig adress.
Du vet kvinnofolk är ju sånna mesar
Har du sagt till din son att vara försiktig och inte dricka sig redlös så han inte råkar våldta någon? Eller är det bara din dotter som får uppmaningen att vara försiktig och inte dricka sig redlös för att inte bli våldtagen?
"Du vet kvinnofolk är ju sånna mesar "
Tycker du det? Jaha...men det intrycket har jag inte själv, så det får stå för dig
Då föreslår jag att du tar på dig glasögonen när du läser. Jag har inte gjort annat än svarat.
Jag måste säga att jag är fascinerad av hur svårt en sån enkel sak att man skall lägga ansvaret på dom som utför brottet och inte offret kan vara. Det är ju så enkelt.
Jag hänger med helt i dina svar @Tora - tycker du är start som orkar hänga kvar när samma visa går varv efter varv. Samma för @Lobelia som skrivit tydligt och logiskt.
Visst är det bekvämare att säga åt kvinnor vilka regler de ska följa, och när dessa regler inte räcker så kommer det nya regler som måste följas... etc. Som om kvinnor i Saudi inte blir våldtagna för att de sitter inlåsta i sina hus större delen av tiden och inte dricker alkohol?
Antingen är kvinnor fullvärdiga medborgare och ska få ha rätt till samma uttrycksformer som män, eller så ska de anpassa sig efter en ständig hotbild som smyger efter dem. Va fan - varenda tjej får ju inpiskat i sig att hon ska tänka på ditten och datten för att inte utsättas för våld. Är det så svårt att förstå hur enormt mycket det inskränker individen.
Alla kvinnor som blir våldtagna är inte berusade. HäppInte alls, jag har aldrig pratat om att ingen blir våldtagen om det inte dricks.
Och nu ska du få lära dig något nytt: Alla män som våldtar är inte berusade!! Häpp!!
Du vill så gärna så gärna bestämma helt vad jag tycker när jag skriver i denna tråden, jag tycker att det alltid är männens ansvar oavsett, och det oavsett hur du vränger o vrider på mina ord och hittar på egen innebörd.
Men det visste jag ju innan, du gjorde precis samma med LBB.
Logik ? ""Du vet kvinnofolk är ju sånna mesar ""
Tja under det röda baneret så har man ju sin egen logik
Av alla kvinnor som har utsatta för övergrepp under de förhållanden som diskuterats här, så har nog majoriteten varit berusade.Alla kvinnor som blir våldtagna är inte berusade. Häpp
Var det, jag citerar ju bara vad som skrivs. + att jag delgav min åsikt. Andra får stå för sina åsikter.Det var ju Tora som skrev iofs, som en sarkastisk respons på tidigare inlägg dessutom. Vilket jag gissar att du ändå förstod?
Klart att alla kvinnor som blir våldtagna under förhållandet du envetet hänger fast vid, att de drukit mer än de klarar av, är givetvis berusade. Vi andra har lite bredare perspektiv.Av alla kvinnor som har utsatta för övergrepp under de förhållanden som diskuterats här, så har nog majoriteten varit berusade.
Dvs tonårsflickor som i samband med festligheter druckit mer än de klarar av......
Ja eftersom män mer sällan blir våldtagna så är risken för övergrepp mot dem av den arten mindre än för kvinnor som druckit.Nej jag tror inte att 100% av de kvinnor som super sig redlösa blir våldtagna, men risken för övergrepp ökar betydligt mer för kvinnor än män i den situationen...det är jag övertygad om
Vi vet ju alla , eller borde åtminstone veta, att de allra flesta övergrepp sker i hemmen. Antingen av partner eller släkt o vänner. Den typen av övergrepp är betydligt svårare att åtgärda. Dels för att det sker i det fördolda och dels för att offren ofta hjälper till att dölja dem.Klart att alla kvinnor som blir våldtagna under förhållandet du envetet hänger fast vid, att de drukit mer än de klarar av, är givetvis berusade. Vi andra har lite bredare perspektiv.
Ungefär samma åldersgrupp i ungefär samma situation är även bland män , de mest utsatta för våld.Ja eftersom män mer sällan blir våldtagna så är risken för övergrepp mot dem av den arten mindre än för kvinnor som druckit.
Risken att män utövar våld och sexuellt våld ökar däremot om de är berusade så länge de inte är för berusade för att utöva akten/slåss.
Ungefär samma åldersgrupp i ungefär samma situation är även bland män , de mest utsatta för våld.
Så en förnuftig användning av alkohol bland dem skulle även i den gruppen minska utsattheten
Ja eftersom män mer sällan blir våldtagna så är risken för övergrepp mot dem av den arten mindre än för kvinnor som druckit.
Risken att män utövar våld och sexuellt våld ökar däremot om de är berusade så länge de inte är för berusade för att utöva akten/slåss.
Det är väl mest du som undrar, de som är läskunniga och /eller inte lägger till enligt eget tycke ser att jag inte skrivit redlöst eller någon synonym till det när det gäller män som våldtar.Undrar hur många redlöst berusade män som begår övergrepp och hur många redlöst berusade kvinnor som råkar ut för övergrepp...?
Redlöst berusad är just redlöst berusad ..och som redlöst berusad lär inte ens du klara av ngt konstruktivt eller destruktivt. Möjligen att fylla brallorna inifrån eller tömma magen genom munnen.Och så berusad är lika med medvetslös. Våldtäkt förutsätter inte penetrerande sex.