....................
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Redlöst berusad är just redlöst berusad ..och som redlöst berusad lär inte ens du klara av ngt konstruktivt eller destruktivt. Möjligen att fylla brallorna inifrån eller tömma magen genom munnen.
Att en individ som tagit ett par öl eller ett par supar inte är redlöst berusad är väl tämligen klart, och att då denne är i stånd att både köra bil eller förgripa sig på ngn fattar till och med jag.
Men vad som också är solklart, en redlöst berusad man kan inte förgripa sig på ngn, däremot kan en redlöst berusad kvinna med lätthet utsättas för ett övergrepp, det torde till och med du inse!![]()
DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT!!!Nej du skulle skrivit "flyttat" i stället för "flyttat på sig"...
Nja, en redlöst berusad man är ju inte i stånd att förva övergrepp, så för den skull spelar det egentligen ingen roll, Däremot så förekommer ju ofta redlöst berusade kvinnor i statistikenJa, då är det väl ännu viktigare att uppmana män att avhålla sig alkohol.
Vem har skrivit att det är så lätt? Jag trodde vi tvärtom kommit fram till att det ofta är svårt att bryta upp från destruktiva förhållanden?DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT!!!
Sättet du skriver på gör att det visar på att du tycker det är så jävla lätt. Jag hade lovat mig själv att aldrig hamna i ett destruktivt förhållande igen men ändå satt jag där i förhållande värre än något annat. Jag vet att jag var/är förbannat stark som tog mig därifrån och har tagit mug dit jag är idag på den relativt korta tid som gått. Men det har varit en kamp hela vägen och jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte mötte något tvivel från polis och rättsväsende under förundersökningen och rättsprocessen.Nja, en redlöst berusad man är ju inte i stånd att förva övergrepp, så för den skull spelar det egentligen ingen roll, Däremot så förekommer ju ofta redlöst berusade kvinnor i statistiken
så....
Vem har skrivit att det är så lätt? Jag trodde vi tvärtom kommit fram till att det ofta är svårt att bryta upp från destruktiva förhållanden?
Nja, en redlöst berusad man är ju inte i stånd att förva övergrepp, så för den skull spelar det egentligen ingen roll, Däremot så förekommer ju ofta redlöst berusade kvinnor i statistiken
så....
Vem har skrivit att det är så lätt? Jag trodde vi tvärtom kommit fram till att det ofta är svårt att bryta upp från destruktiva förhållanden?
Tagge ner, jag svarade på " Eller om kvinnan flyttat på sig när mannen försökt slå henne så hade han ju inte träffat kvinnan=ingen misshandel " Då kom ingen kommentar om att skribenten tycker att det är så jävla lätt...Visar hur objektiv du är när det kommer till kritan.....Sättet du skriver på gör att det visar på att du tycker det är så jävla lätt. Jag hade lovat mig själv att aldrig hamna i ett destruktivt förhållande igen men ändå satt jag där i förhållande värre än något annat. Jag vet att jag var/är förbannat stark som tog mig därifrån och har tagit mug dit jag är idag på den relativt korta tid som gått. Men det har varit en kamp hela vägen och jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte mötte något tvivel från polis och rättsväsende under förundersökningen och rättsprocessen.
Alla kvinnor som blir våldtagna är inte berusade. Häpp![]()
Så länge du inte är redlös har du betydligt bättre möjligheter..och är du inte kraftigt berusad är sannolikheten att du tar rationella beslut större..Det gäller alla, män såväl som kvinnorJust därför, män blir farligare långt tidigare än de är redlösa, de behöver alltså tänka efter tidigare än kvinnor.
Just därför, män blir farligare långt tidigare än de är redlösa, de behöver alltså tänka efter tidigare än kvinnor.
Så länge du inte är redlös har du betydligt bättre möjligheter..och är du inte kraftigt berusad är sannolikheten att du tar rationella beslut större..Det gäller alla, män såväl som kvinnor
Och jag har svarat förut, jo, jag har sagt samma till min son, även om riskerna för redlösa här yngre män är lite annorlunda med andra risker, men även de kan bli våldtagna.
"Klart att om inte en enda tjej supit sig redlösa berusad hade förövarna valt andra offer och just den brottstypen försvunnit." Kunde inte sagt det bättre själv![]()
Så länge du inte är redlös har du betydligt bättre möjligheter..och är du inte kraftigt berusad är sannolikheten att du tar rationella beslut större..Det gäller alla, män såväl som kvinnor
Oavsett vad man gör bör man hålla optioner öppna. Kör jag MC så försöker jag hela tiden ha alternativa ställen att styra till ifall de " livsfarliga bilisterna" hittar på ngtJa det har ju visat sig att törs man också slåss och försöka freda sig så är risken att bli våldtagen rätt så mkt ännu mindre, nu säger inte jag att man måste slåss,(påminner er så ni förstår, det är alltid männens ansvar, oavsett), men jag önskar att jag skulle våga i en sådan situation och min plan är att våga men sen vet man aldrig.
Jag tror jag ska påminna min dotter om detta: Undvik bli redlös, slåss och skrik och skada allt vad du kan om någon försöker våldta dig. Ring mor om du behöver skjuts nån natt till ett annat ställe, eller bara skjuts hem.
BrottsOFFERtypen - brottet hade bara begåtts mot en annan person. Problemet är inte brottsoffret - det är förövaren.
Läs svaret.Frågan är ju om du sagt till din son att inte våldta på samma sätt som du varnat din dotter för att inte bli våldtagen
Jag har inget emot ditt förslag alls. Om det går att genomföra är en annan sak, jag själv är lite trött på alkoholens hyllningar och detta väsen som blir såfort någon säger att det vore bra att minska.
Nu har jag dock egentligen inte fått uppfattning att alkohol för männen egentligen är problemet, jag har uppfattat andra användare som att de våldtar ändå, nu tror ju inte jag att det alltid är så men men.
Nej jag tänker inte tagga ner. Jag vägrar acceptera victimblameing och uttryck för det. Jag ser ingen anledning till att vara objektiv i den här frågan. Som offer blir du ständigt ifrågasatt och gärningsmannen slipper undan. De psykologiska mekanismerna bakom är fortfarande inte helt kartlagda men 'alla' är överens om att offret är helt utan skuld över att hen inte "bara flyttat". Normaliseringsprocessen är snabb, effektiv och på alla plan.Tagge ner, jag svarade på " Eller om kvinnan flyttat på sig när mannen försökt slå henne så hade han ju inte träffat kvinnan=ingen misshandel " Då kom ingen kommentar om att skribenten tycker att det är så jävla lätt...Visar hur objektiv du är när det kommer till kritan.....
En hel del av platserna var inte ofarliga, men just detta att inte försätta sig i en situation där man inte har kontroll är nyckeln..Och att supa sig redlös är ju att kasta bort den nyckeln. Oavsett vilket kön man tillhör.