Samtyckeslag, juridik

Redlöst berusad är just redlöst berusad ..och som redlöst berusad lär inte ens du klara av ngt konstruktivt eller destruktivt. Möjligen att fylla brallorna inifrån eller tömma magen genom munnen.

Att en individ som tagit ett par öl eller ett par supar inte är redlöst berusad är väl tämligen klart, och att då denne är i stånd att både köra bil eller förgripa sig på ngn fattar till och med jag.

Men vad som också är solklart, en redlöst berusad man kan inte förgripa sig på ngn, däremot kan en redlöst berusad kvinna med lätthet utsättas för ett övergrepp, det torde till och med du inse!:angel:

Ja, då är det väl ännu viktigare att uppmana män att avhålla sig alkohol.

Ja, då är det väl ännu viktigare att uppmana män att avhålla sig alkohol.
Nja, en redlöst berusad man är ju inte i stånd att förva övergrepp, så för den skull spelar det egentligen ingen roll, Däremot så förekommer ju ofta redlöst berusade kvinnor i statistiken

så....

DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT!!!
Vem har skrivit att det är så lätt? Jag trodde vi tvärtom kommit fram till att det ofta är svårt att bryta upp från destruktiva förhållanden?

Nja, en redlöst berusad man är ju inte i stånd att förva övergrepp, så för den skull spelar det egentligen ingen roll, Däremot så förekommer ju ofta redlöst berusade kvinnor i statistiken

så....

Vem har skrivit att det är så lätt? Jag trodde vi tvärtom kommit fram till att det ofta är svårt att bryta upp från destruktiva förhållanden?
Sättet du skriver på gör att det visar på att du tycker det är så jävla lätt. Jag hade lovat mig själv att aldrig hamna i ett destruktivt förhållande igen men ändå satt jag där i förhållande värre än något annat. Jag vet att jag var/är förbannat stark som tog mig därifrån och har tagit mug dit jag är idag på den relativt korta tid som gått. Men det har varit en kamp hela vägen och jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte mötte något tvivel från polis och rättsväsende under förundersökningen och rättsprocessen.

så....

Just därför, män blir farligare långt tidigare än de är redlösa, de behöver alltså tänka efter tidigare än kvinnor.

Sättet du skriver på gör att det visar på att du tycker det är så jävla lätt. Jag hade lovat mig själv att aldrig hamna i ett destruktivt förhållande igen men ändå satt jag där i förhållande värre än något annat. Jag vet att jag var/är förbannat stark som tog mig därifrån och har tagit mug dit jag är idag på den relativt korta tid som gått. Men det har varit en kamp hela vägen och jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte mötte något tvivel från polis och rättsväsende under förundersökningen och rättsprocessen.
Tagge ner, jag svarade på " Eller om kvinnan flyttat på sig när mannen försökt slå henne så hade han ju inte träffat kvinnan=ingen misshandel " Då kom ingen kommentar om att skribenten tycker att det är så jävla lätt...Visar hur objektiv du är när det kommer till kritan.....

Alla kvinnor som blir våldtagna är inte berusade. Häpp :cool:

Stämmer, men om de är allt annat än redlösa så kan de klara sig undan. En redlös kvinna har noll möjlighet.

KL
Och huva, jag har hämtat mina barn också, om de blivit ensamma och inte kunnat komma hem säkert.
Jag har bett dem ringa.

Just därför, män blir farligare långt tidigare än de är redlösa, de behöver alltså tänka efter tidigare än kvinnor.
Så länge du inte är redlös har du betydligt bättre möjligheter..och är du inte kraftigt berusad är sannolikheten att du tar rationella beslut större..Det gäller alla, män såväl som kvinnor

Jag har inget emot ditt förslag alls. Om det går att genomföra är en annan sak, jag själv är lite trött på alkoholens hyllningar och detta väsen som blir såfort någon säger att det vore bra att minska.

Nu har jag dock egentligen inte fått uppfattning att alkohol för männen egentligen är problemet, jag har uppfattat andra användare som att de våldtar ändå, nu tror ju inte jag att det alltid är så men men.

Så länge du inte är redlös har du betydligt bättre möjligheter..och är du inte kraftigt berusad är sannolikheten att du tar rationella beslut större..Det gäller alla, män såväl som kvinnor

Fast vi pratar ju om män som våldtar i festsammanhang? Du säger ju själv att de inte är redlöst berusade, men samtidigt är de ofta berusade. Det måste ju innebära att de behöver säga nej till akolhol tidigare än kvinnor.

Och jag har svarat förut, jo, jag har sagt samma till min son, även om riskerna för redlösa här yngre män är lite annorlunda med andra risker, men även de kan bli våldtagna.

Missade du inte poängen?

Frågan är ju om du sagt till din son att inte våldta på samma sätt som du varnat din dotter för att inte bli våldtagen
"Klart att om inte en enda tjej supit sig redlösa berusad hade förövarna valt andra offer och just den brottstypen försvunnit." Kunde inte sagt det bättre själv ;)

BrottsOFFERtypen - brottet hade bara begåtts mot en annan person. Problemet är inte brottsoffret - det är förövaren.

Ja det har ju visat sig att törs man också slåss och försöka freda sig så är risken att bli våldtagen rätt så mkt ännu mindre, nu säger inte jag att man måste slåss,(påminner er så ni förstår, det är alltid männens ansvar, oavsett), men jag önskar att jag skulle våga i en sådan situation och min plan är att våga men sen vet man aldrig.

Jag tror jag ska påminna min dotter om detta: Undvik bli redlös, slåss och skrik och skada allt vad du kan om någon försöker våldta dig. Ring mor om du behöver skjuts nån natt till ett annat ställe, eller bara skjuts hem.

[QUOTE="cirkus, post: 17990049, member: 3231"

BrottsOFFERtypen - brottet hade bara begåtts mot en annan person. Problemet är inte brottsoffret - det är förövaren.[/QUOTE]

Riktigt så enkelt är det ju inte. Genom eget beteende så, antingen underlättar man brott eller så förvårar man brott.

Och att supa sig redlös faller helt klart under "underlättar brott"

Ja det har ju visat sig att törs man också slåss och försöka freda sig så är risken att bli våldtagen rätt så mkt ännu mindre, nu säger inte jag att man måste slåss,(påminner er så ni förstår, det är alltid männens ansvar, oavsett), men jag önskar att jag skulle våga i en sådan situation och min plan är att våga men sen vet man aldrig.

Jag tror jag ska påminna min dotter om detta: Undvik bli redlös, slåss och skrik och skada allt vad du kan om någon försöker våldta dig. Ring mor om du behöver skjuts nån natt till ett annat ställe, eller bara skjuts hem.
Oavsett vad man gör bör man hålla optioner öppna. Kör jag MC så försöker jag hela tiden ha alternativa ställen att styra till ifall de " livsfarliga bilisterna" hittar på ngt
Samma sak gällde när jag liftade runt Europa. En hel del av platserna var inte ofarliga, men just detta att inte försätta sig i en situation där man inte har kontroll är nyckeln..Och att supa sig redlös är ju att kasta bort den nyckeln. Oavsett vilket kön man tillhör.

BrottsOFFERtypen - brottet hade bara begåtts mot en annan person. Problemet är inte brottsoffret - det är förövaren.

Samtidigt är det ju så, att man genom eget beteende antingen försvårar eller underlättar brott. Genom att låsa bilen, ytterdörren så försvårar du..Super du dig redlös lämnar du dörren både öppen och olåst....

Frågan är ju om du sagt till din son att inte våldta på samma sätt som du varnat din dotter för att inte bli våldtagen
Läs svaret.
Och jag har aldrig sagt som Tora skrivit att jag har sagt, tänk på det du innan du läser andra användares ord om vad den menar på jag skrivit som en sanning.

Jag har inget emot ditt förslag alls. Om det går att genomföra är en annan sak, jag själv är lite trött på alkoholens hyllningar och detta väsen som blir såfort någon säger att det vore bra att minska.

Nu har jag dock egentligen inte fått uppfattning att alkohol för männen egentligen är problemet, jag har uppfattat andra användare som att de våldtar ändå, nu tror ju inte jag att det alltid är så men men.

Självklart är det svårt, men det är lika svårt att få kvinnor att sluta dricka. Och dessutom mer meningslöst eftersom det inte är de som våldtar. Och jag tror inte heller att det är alkoholen som är problemet utan kvinnosynen överlag, men eftersom det verkar som att de flesta män i de fall @landsbygdsbo vill tala om är berusade är det ju ändå en relevant fråga om man nu ska tänka att kvinnorna ska dricka mindre. Med alkohol släpper ju hämningar man kanske hade innan.

Tagge ner, jag svarade på " Eller om kvinnan flyttat på sig när mannen försökt slå henne så hade han ju inte träffat kvinnan=ingen misshandel " Då kom ingen kommentar om att skribenten tycker att det är så jävla lätt...Visar hur objektiv du är när det kommer till kritan.....
Nej jag tänker inte tagga ner. Jag vägrar acceptera victimblameing och uttryck för det. Jag ser ingen anledning till att vara objektiv i den här frågan. Som offer blir du ständigt ifrågasatt och gärningsmannen slipper undan. De psykologiska mekanismerna bakom är fortfarande inte helt kartlagda men 'alla' är överens om att offret är helt utan skuld över att hen inte "bara flyttat". Normaliseringsprocessen är snabb, effektiv och på alla plan.

En hel del av platserna var inte ofarliga, men just detta att inte försätta sig i en situation där man inte har kontroll är nyckeln..Och att supa sig redlös är ju att kasta bort den nyckeln. Oavsett vilket kön man tillhör.

Du har uppenbart inte förstått skillnaden. ;) Du skyddar dig som man mot brott.Det är OK, antagligen bra och smart- streetsmart.:up:
Ha huvet på skaft och tänka lite före.:cool:
Men Man får inte säga till kvinnor att skydda sig från våldtäkt (förvisso även det ett brott så???) med rådet var försiktig så du inte super så du blir medvetslös, för det inkräktar på deras rättigheter att få göra precis vad de vill.

Jag förstår tanken men så länge det finns män som fullständigt skiter i den rättigheten så tar jag mig rätten att vara försiktig där, och be mina barn vara det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 672
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V